Monstras iš rytų, kuriam nereikia nei kelio, nei takelio (Video)  (7)

Šią vasarą sukako 50 metų, kai pro gamyklos vartus išriedėjo pirmasis sunkvežimis „Kraz-255B“ (1967-1984 m.). Ukrainos Kremenčiugo mieste gamintas archajiškas sunkiasvoris pasižymėjo stebėtinu pravažumu. 6x6 važiuoklės varomas sunkvežimis kurtas anksčiau gaminto „Kraz-214B“ pagrindu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Liaudyje šis automobilis buvo vadinamas „vyžočius“, „vyža“, „mėnuleigis“ (dėl padangų rašto).

Ekspertai šį sunkvežimį laiko vienu iš geriausių SSRS laikų sunkiųjų visureigių.

Modelis „Kraz-255B“ yra vienas iš Kremenčiugo automobilių gamyklos simbolių ir vienas iš jos masiškiausių gaminių.

Tai buvo padidinto pravažumo sunkiasvoris, kurtas pagal sovietų kariškių užsakymą.

Na o dabar šiuos monstrus galima pamatyti muziejuose, sunkiasvorių suvažiavimuose ar sunkvežimių bekelės varžybose, rašo „Trucker“.

Monumentalus, rajus (kuro sąnaudos siekė 70l/100km), su nepatogia medine kabina. Tačiau kantrus ir pravažiuojantis beveik visur. Maksimalus greitis – 70 km/val.

V8 235 AG motoras, padangos su slėgio reguliavimo sistema, medinė kabina apkalta skarda. Tipinis to laiko kariško sukirpimo sunkiasvoris.

Nemažai tokių sunkvežimių būta ir Lietuvoje. Tačiau, bėgant laikui, dauguma jų baigė savo dienas metalo laužo supirktuvėse.

Na o filmuotame vaizdo reportaže – Vokietijoje išdailintas „Kraz“. Šioje šalyje, okupacinės rusų kariuomenės sandėliuose būta daug tokių sunkiasvorių. Tad vienas kitas išliko ir iki šių dienų. Pasigrožėkite.

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(23)
(6)
(17)

Komentarai (7)