Kai kurių automobilių iš Japonijos geriau nepirkti, o jei tai darote, pasiruoškite varginančioms procedūroms ()
Nuo ateinančių metų sausio 1-osios Lietuvoje bus registruojami automobiliai su vairu dešinėje pusėje. Tereikės, kad šie atitiktų jiems keliamus reikalavimus, tai yra, kad važiuoti jais keliuose, kuriuose eismas vyksta dešine kelio puse, būtų saugu.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Visgi mąstantiems apie galimybę į Lietuvą atsivežti išskirtinių automobilių kilo klausimų, ar nauja tvarka bus taikoma ir dešiniavairiams, atsivežamiems iš Europos ekonominei erdvei (EEE) nepriklausančių valstybių, pavyzdžiui, Japonijos.
Netiko trumpesnis VIN
„Yra tekę anksčiau domėtis galimybėmis registruoti Japonijoje pagamintą automobilį Lietuvoje. Tačiau „Regitros“ specialistai paaiškino, kad automobilių iš šios šalies jie registruoti negali, mat tokie automobiliai neturi mums įprasto transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN)“, – pasakojo skaitytojas Artūras.
Japonijoje vietoje Europoje įprasto VIN, arba – kėbulo – numerio naudojamas 9-12 simbolių rinkinys, kuriuo gamintojas užšifruoja modelį, jo variklio kodą bei automobilio serijos numerį. Būtent tai, pasak Artūro, tapo kliūtimi norint Japonijoje pagamintą automobilį užregistruoti Lietuvoje.
Japoniškiems – papildomos procedūros
Visgi Emilija Bardauskienė, „Regitros“ komunikacijos specialistė, patikino, kad VIN numerio ilgis ar jo šifravimas tiek anksčiau, tiek dabar įtakos transporto priemonės registracijai neturi. Tačiau norint užregistruoti ne iš EEE šalių importuotą transporto priemonę, būtinos papildomos procedūros.
„Automobiliams su vairu dešinėje, atkeliavusiems iš EEE priklausančių šalių, prieš registraciją turės būti atlikta techninė ekspertizė, kuri leis nustatyti, ar automobilis atitinka nustatytus techninius reikalavimus“, – komentavo Emilija Bardauskienė, „Regitros“ komunikacijos specialistė.
Kitaip tariant, tokia ekspertizė parodys, ar dešiniavairį automobilį registruojantis asmuo pasirūpino, kad šis turėtų specialias kameras, transliuojančias vaizdą iš priekio tiek dieną, tiek naktį, tiek prastomis oro sąlygomis. Taip pat, ar tokio automobilio žibintų šviesa sklinda tinkamu kampu ir pan.
Tačiau transporto priemonėms, atkeliavusioms ne iš EEE priklausančių šalių, be ekspertizės, teks patikrinti, ar jos atitinka nacionalinius reikalavimus. Ši funkcija patikėta ekspertizes atliekančioms įmonėms.
„Kalbant konkrečiai apie iš Japonijos importuotus dešiniavairius automobilius, išskirtinių reikalavimų jiems taikoma nebus, jų registracija vyks tokia pat tvarka, kaip ir bet kurių kitų transporto priemonių atvykusių ne iš EEE šalių. Iš Japonijos importuotus naudotus automobilius gali būti atsisakoma registruoti Lietuvoje ne dėl to, jog jų VIN numeris trumpesnis, o nebent dėl to, kad neatitinka techninių reikalavimų“, – pabrėžė specialistė.
Ką turės padaryti dešiniavairių vairuotojai
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas numato, kad nuo 2018 m. sausio 1 d. Lietuvoje bus pradėti registruoti dešiniavairiai automobiliai. Pabrėžiama, kad dešinėje pusėje vairą turinčius automobilius galės vairuoti tik 2 ir daugiau metų vairavimo patirtį turintys vairuotojai.
Visgi registruojami bus tik tie automobiliai, kurie turės papildomą įrangą. Dešiniavairiai automobiliai privalės turėti numatytoje vietoje įrengtą netiesioginio matymo įrangą, skirtą vairuotojo priekiniam matomumui pagerinti: periskopinius priekinio vaizdo veidrodžius, kamerą su monitoriumi, kurie galėtų filmuoti ir rodyti eismą tiek šviesiuoju, tiek tamsiuoju paros metu, taip pat – kai blogas matomumas.
Taip pat dešinėje vairą turintis automobilis privalės turėti eismui dešine kelio puse pritaikytus žibintus (antraip jie akintų, nes spindulys nukreiptas į priešingą pusę) ir šoninius galinio vaizdo veidrodžius.
Papildomos išlygos numatytos keleivius vežantiems autobusams, mat jų bent vienos keleiviams laipinti skirtos durys privalo būti dešinėje pusėje. Krovininiai automobiliai, kurių didžiausia leistina masė didesnė nei 7 500 kg ir kurie skirti vežti ne daugiau nei aštuonis keleivius neįskaitant vairuotojo, privalo tam numatytose vietose turėti įrengtą papildomą netiesioginio matymo įrangą, skirtą vairuotojo matomumui pagerinti, ir eismui dešiniąja kelio puse pritaikytus plataus stebėjimo kampo arba artimo vaizdo veidrodžius.
Šios įrangos tinkamas funkcionavimas bus patikrintas techninę ekspertizę atliekančių įmonių ir, šioms patvirtintus, kad ekspertizė įveikta, transporto priemonė galės būti įregistruota.