Ateina „nauja aviacijos era“? Airbus pradeda ambicingą stambaus „elektrinio“ lėktuvo projektą  (4)

Europos lėktuvų gamybos kompanija kartu su Rolls-Royce ir Siemens pradėjo įgyvendinti E-Fan X programą, kuria siekiama sukurti „elektrinį“ lėktuvą. Demonstracinis technologijos modelis pirmam skrydžiui turėtų pakilti 2020 metais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Lėktuvų gamintojai vis dažniau kalba apie pilotuojamų skaidančių aparatų, varomų elektros jėgainėmis, kūrimą. Vienu iš šios srities pionierių galima vadinti Airbus. Korporacija dar kartą parodė savo potencialą, pradėjusi E-Fan X programą. Apie tai rašo Air&Cosmos straipsnyje „L'E-Fan X volera en 2020“.

Pranešama, kad lapkričio 28 dieną Airbus, Siemens ir Rolls-Royce paskelbė apie ambicingos E-Fan X programos pradžią. Pagal ją,pirmasis technologijos demonstratorius į orą turėtų pakilti 2020 metais. Beje, čia reikėtų kai ką patikslinti. Tai nebus visiškai elektrinis lėktuvas. Pagal programą Airbus ketina į orą pakelti vidutinio dydžio keleivinį lėktuvą BAe 146, turėsiantį vieną bandomąjį 2 MW galios elektros variklį. Iš viso BAe 146 yra keturi turboventiliatoriniai reaktyviniai varikliai.

Jei bandymas bus sėkmingas, inžinieriai sumontuos antrą variklį ir tęs bandymų programą. Visi programos dalyviai turi griežtai apibrėžtą veiklos sritį. Airbus rūpinsis variklio integracija, jėgainės valdymo sistemos architektūra, o taip pat – skrydžio valdymo sistema. Už patį elektros variklį bus atsakinga Rolls-Royce kompanija. Na, o Siemens užsiims elektronine valdymo sistema, dažnių keitikliu, invertoriumi ir instaliacijos sistema.

Airbus mokslinio techninio centro vadovas Paulas Eremenko pareiškė, kad projekto tikslas – regioninio lėktuvo, turinčio didesnio efektyvumo hibridinę jėgainę, sukūrimas.

Aviacijos mėgėjams E-Fan pavadinimas gerai žinomas. Būtent taip pavadinta Airbus lengvųjų elektrinių lėktuvų šeima. Spartus elektrotechnikos vystymasis paskatino inžinierius persiorientuoti į galingesnius lėktuvų modelius, kurie ir turėtų tapti E-Fan X šeimos nariais.

Aviacijos inžinieriai nestovi vietoje ir už Atlanto. 2016 metais NASA pristatė demonstracinį X serijos elektrinį lėktuvą, kurio sraigtus suka keturiolika elektros variklių. Pačioje NASA kalbama apie „naują aviacijos erą“.

I. Vedmedenko

(22)
(1)
(21)

Komentarai (4)