Internetą drebina naujas „Facebook“ konkurentas: taip išpopuliarėjo per savaitę, kad neatlaikė net serveriai ir dabar yra „App Store“ programėlių reitingo viršūnėje ()
Vos prieš savaitę ši programėlė turėjo tokį reitingą, kad nepateko net tarp 1500 populiariausių „App Store“ programėlių. Šiomis dienomis tame pačiame reitinge ji yra TOP 1. Tiesą sakant, ji išpopuliarėjo taip staiga, kad net neatlaikė jos serveriai – bet šiuo metu problema jau yra bent kažkiek išspręsta.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kas yra „Vero“?
Pradėję veiklą 2015-aisiais „Vero“ vadina save „socialiniu tinklu, kuris leidžia tau būti savimi“ – ir visa tai – be jokių reklamų. Tai – tai milijardieriaus Aymano Hariri (kuris yra buvusio Libano ministro pirmininko Rafico Hariri sūnus) projektas.
A. Hariri, kurio turtą „Forbes“ yra įvertinęs 1,33 milijardo JAV dolerių, CNBC sako, kad programėlę sukūrė todėl, kad jį įsiutino privatumo taisyklės socialiniuose tinkluose, taip pat tai, kad socialinių tinklų verslo modelis pagrįstas reklama.
Realybėje „Vero“ yra kažkas labai panašaus į daktaro Frankenšteino pabaisą (nors įvertinus programėlės dizainą – gal net ir tokį pusiau gražuolį), surankiotą iš „Instagram“, „Facebook“, „Twitter“ ir gal dar „Tumblr“. Vartotojas gali dalytis nuotraukomis, dainomis (iš „iTunes“ katalogo, bet tam nebūtina turėti „iTunes“ paskyros), nuorodomis į knygas (iš „iBooks“), filmais, nuorodomis ir lokacijomis (naudojantis „Google maps“).
Skirtumai
Pagrindinis skirtumas, lyginant su kitais šiuo metu populiariais tinklais, tokiais kaip „Facebook“ ar „Instagram“, – turinys vartotojui rodomas chronologiškai, o ne pagal algoritmus, įvertinančius įrašo populiarumą, kurį lemia socialinio tinklo „draugai“. Taip pat galima sekti temas pagal žymas (angl. „hashtag“).
Kontaktų struktūra sukurta panašiai, kaip buvo kuriama kadaise visai potencialiame socialiniame tinkle „Google+“, kur vartotojus galėjai priskirti prie atitinkamų ratų. „Vero“ leidžia kategorizuoti turinio sklaidą artimiems draugams, draugams, pažįstamiems ir sekėjams. Kompanija taip pat sako, kad kreipia daug dėmesio į privatumą – renka tik minimalų duomenų kiekį, t. y. vardus, elektroninio pašto adresus ir telefono numerius, bet neperduoda šios informacijos jokiems tretiesiems asmenims.
Tai iš kur pinigai?
Kol kas iš niekur – nes „Vero“ nėra reklamos, ir kompanija sako, kad jų nežada būti. Bet „Vero“ neslepia, kad ateityje tikisi išsilaikyti iš mokamos prenumeratos.
Kol kas kompanija net neturi susitvarkiusi apmokėjimo platformos ir skelbia, kad pirmas milijonas vartotojų bent jau kurį laiką galės naudotis „Vero“ nemokamai – nors CNBC teigia, kad jau nuspėjamas ir būsimas mokestis, ir jis sieks apie kelis dolerius per metus.
Šiuo metu programėlę tiek iš „App Store“, tiek iš „Google Play“ yra įsidiegę tik apie 600 000 vartotojų, bet „Sensor Tower“ prognozuoja tikrai įspūdingą šuolį, kai netrukus 500 000 vartotojų parsisiųs „Vero“ per dieną.
Ir nors iki galo neaišku, kas šiuo metu lėmė tokį staigų pastarųjų dienų populiarumą, analitikai spėja, kad susidarė kritinė masė vartotojų, kurie nebegali pakęsti „Instagram“ ir „Facebook“ turinio parinkimo algoritmų savavaliavimo.
Šiuo metu socialiniame tinkle „Instagram“ ten pastebima tokia tendencija, kad vartotojai ten masiškai reklamuoja savo „Vero“ paskyras, ir kviečia sekti juos naujajame tinkle – šiuo metu ten suskaičiuojama jau apie 500 000 įrašų su #vero žyma.
Tai – ne pirmas tokio pobūdžio naujo socialinio tinklo proveržis. Kalbant apie fotografiją, 2011–2014 m. nemažų užmojų ir ne ką mažesnį potencialą turėjo „StreamZoo“ (kurį vėliau iš dalies sėkmingai pakeitė „EyeEm“, veikiantis iki šiol). Jei kalbėtume daugiau apie socialinę pusę – iki šiol dar vegetuoja „Google+“, taip ir nesurinkęs kritinės vartotojų masės.
Kaip pasiseks „Vero“, galutinai lems trys veiksniai: vartotojų pasitikėjimas, susidomėjimas ir laikas.
Parengta pagal „The Daily Mail“ ir „Mashable“