Kaip nesąžiningi pardavėjai ruošia automobilius? Kaip apgavo patį Kauno turgaus vadovą ir ką iš tikro pila į variklius ir greičių dėžes - štai kodėl tenka tepalus net paragauti ()
Pavarų dėžė ir variklis – į šias automobilio dalis specialistai pataria labiausiai atkreipti dėmesį perkant naudotą automobilį. Tą puikiai žino ir mašinų pardavėjai, kurie kartais imasi ir nesąžiningų metodų norėdami bet kokia kaina prakišti automobilį. Be įvairiausių priedų, į pagalbą pasitelkiamas net... medus.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Patyrę specialistai žino, kaip išsiaiškinti apgavystę. Tiesa, yra tik vienas būdas ir jis, tiesiogine to žodžio prasme, nėra pats skaniausias – meistrai neslepia, kad kartais net tenka paragauti tepalo.
Turguje nedirba
Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis neigia kalbas, kad turgaus teritorijoje veikia įvairaus plauko veikėjai, kurie siūlosi užmaskuoti parduodamų automobilių trūkumus.
„Tai – nepasiteisinęs reikalas. Buvo akcijų, kad dalijo lankstinukus, o kad gyvai vaikščiotų, tai tuščias reikalas. Pardavėjai daug metų dirba, tai kiekvienas turi savo meistrus. Pačiame turguje net nėra tokių sąlygų, tai bando prisitraukti klientus reklaminėmis akcijomis. Bet kokiu atveju, poliruotojas už mašiną ima 100-200 eurų, tai turgaus mašinoms tai yra per brangu. Jie apsiriboja pigesniais darbais“, – sako V. Naujanis.
Aplink turgų klesti kiti darbai, kurie norint parduoti automobilį praktiškai neišvengiami. „Gal kiek populiaresni salonų valymo darbai. Po kelionių dažnai automobilių vidus būna užniauktas, tai tikrai prireikia salonų valymo paslaugų. Aplink turgų yra keletas garažiukų, tačiau mūsų problema tokia, kad turguje mes neturime patalpų – pas mus plynas laukas ir mes nelabai ką galime pasiūlyti. Servisams reikalingos patalpos, o patys statyti nenori. Gausime apie 800 kv/m patalpas, kurias bandysime išnuomoti. Tuomet galbūt atsiras paslaugų pasiūla“, – sako V. Naujanis.
Apgavo ir turgaus vadovą
Tačiau V. Naujanis nebando ginti visų pardavėjų. „Jei variklis barška, tai populiarūs įvairūs daktariukai, kurių pripylus kurį laiką barškesys dingsta ir sumažėja dūmingumas. Tai kažkurį laiką padeda, jei variklis dar bent kiek gyvas. Į pavarų dėžes pripila kažkokio brudo, sukelia spaudimą ir automatinė pavarų dėžė kažkiek dirba, tačiau vėliau – nustoja. Ir man pačiam teko su tuo susidurti. Pirkau tetai mašiną ir pakeičiau pavarų dėžės tepalus. Tai padarius pavaros jau nebepersijungė. Pasisekė, kad radau pardavėją ir jis grąžino dalį pinigų. Taip kad pasitaiko atvejų. O daugiau nelabai ką galima ir padaryti“, – neslepia V. Naujanis.
„Medus“
Specialistai pastebi, kad automobilių perpardavinėtojai tampa vis labiau kūrybiškesni.
„Populiariausias „priedas“ – „medus“. Sumažėja dūmingumas, variklis tyliau dirba, tepalo slėgis geresnis. Tai veikia iki kito tepalų keitimo. Iš esmės, medus nieko blogo nepadaro, bet jo veikimas trumpalaikis. Jis tik tam momentui atgaivina variklį, bet jei variklis jau susidėvėjęs, tai pravažiuos 1000 ar 2000 km ir jis parodys savo blogąsias savybes. Norint apgauti žmogų tiesiog pripilama medaus ir sakoma: žiūrėkite, tai idealus variklis. Žmogus sumoka daug pinigų, įsivaizduoja, kad nusiperka mašiną su idealiu varikliu, o po poros tūkstančių kilometrų paaiškėja, kad reikia kapitalinio remonto. Tai štai ką medus gali padaryti – tiesiog apgauti pirkėją“, – sako servisų tinklo „Gerautus“ Kauno serviso vadovas Andrius Miciūnas.
Bet kokiu atveju yra netradicinis būdas, kaip nustatyti, kad medus maišosi su tepalais. „Meistrai, kurie turi patirties, gali pamatyti apgaulę. Gal nuskambės įdomiai, bet kartais nustatoma iš kvapo ir skonio, kad yra tam tikrų priedų. Ar tenka ragauti tepalo? Na, kartais jei kyla įtarimas tai tenka ir paragauti. Medus duoda tirštumą, o kai tenka ir paragauti, matai, kad duoda ir savo skonį, ir kvapą“, – juokiasi A. Miciūnas.
Tas pats galioja ir pavarų dėžei. „Pilami tirštesni tepalai, įvairūs lubrikantai. Rinkoje jų yra pilna. Tai laikinai pagydo automobilį, bet tai yra trumpalaikis poveikis. Jei labai reikia tai pila ir važiuoja, bet rezultatas toks, kad galutiniame rezultate automobilis atiduodamas į laužyną“, – sako A. Miciūnas.