Unikalus ir dabar pats didžiausias toks laivas visame pasaulyje: kodėl „Tycho Brahe“ yra pavyzdinis keltas, bet į tolimas keliones jo niekas neišleistų (Video) (5)
Tai - danų bendrovei priklausantis keltas „Tycho Brahe“. Jis buvo pastatytas dar 1991 metais ir kursuoja tarp Helsingioro Danijoje ir Helsingborgo Švedijoje. Jame telpa 1250 keleivių, 260 sunkvežimių, 240 automobilių, 9 keleivinių traukinių vagonai. „Tycho Brahe“ laive - net 266 metrai bėgių. Jis pasižymi puikiomis dinaminėmis savybėmis ir gali vienodai sėkmingai plaukti abiem kryptimis. Tiesa, jis dar ir elektrinis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Tycho Brahe“ ilgis - net 111 metrų. Tai yra išties nemažas keltas, o ir kroviniai jo rimti. Laivybos keliai tarp Helsingioro ir Helsingborgo labai užimti – „Tycho Brahe“ tarp šių miestų kursuoja nuolat, o tai net nėra vienintelis šiame maršrute dirbantis keltas. Jį valdo bendrovė „Scandlines“, kuri šiame maršrute naudoja dar kelis keltus. Ir visi jei elektriniai.
Iš tiesų, „Tycho Brahe“ yra didžiausias laivas pasaulyje, kuris gali plaukti naudodamas vien elektrą. Lyginant su didžiausiais konteineriniais laivais jo dydis nėra toks jau įspūdingas, tačiau tai vis tiek yra didžiulis pasiekimas. Juk „Tycho Brahe“ 1991 metais buvo pastatytas kaip paprastas dyzelinis laivas su keturiais varikliais. Modifikacija buvo atlikta tik pernai - iš „Tycho Brahe“ pašalinti du iš keturių variklių, o denyje atsirado ir keturi konteineriai su baterijomis.
640 ličio jonų baterijų „Tycho Brahe“ laive siekia 4160 kilovatvalandes, iš viso 11 megavatų. Žinoma, keltas tebeturi ir porą dyzelinių variklių, kurie gali pravarsti gedimo atveju. Iš tikrųjų, „Tycho Brahe“ gali veikti trimis režimais - naudodamas vien baterijų energiją, vien dyzelinius variklius arba abu kartu. Skaičiuojama, kad tokie keltai gali sutaupyti 65 % CO2 emisijų, lyginant su įprastais dyzeliniais tokio tipo laivais. Danijoje bei Švedijoje labai gerai išvystyta atsinaujinanti energetika, kuri ir naudojama šiam laivui įkrauti.
Video reportažas apie „Tycho Brahe“
„Tycho Brahe“ yra neeilinis laivas. Elektrinių laivų pasaulyje tikrai yra - šis nėra pirmasis. Norvegiškas „Ampere“, pastatytas 2014 metais, iš pat pradžių buvo kuriamas kaip elektrinis keleivių keltas. Jame telpa 120 automobilių ir 360 keleivių, o laivo ilgis siekia kiek daugiau nei 80 metrų. Taigi, „Ampere“ nėra labai didelis. Kinijoje plaukioja elektrinis krovininis laivas - gabena anglis. „Tycho Brahe“ įrodo, kad galimybių ribos dar toli gražu nėra pasiektos - dar galima kurti ir gerokai didesnius elektrinius laivus. Tačiau didelių revoliucijų tikėtis kol kas neverta - konteineriniai laivai baterijų dar nesimontuos.
„Tycho Brahe“ maršrutas driekiasi tarp skirtingų šalių, tačiau jo ilgis vis tiek tėra 5 kilometrai. Šį atstumą vien baterijų energija laivas galėtų įveikti dukart, tačiau yra įkraunamas kaskart, kai pasiekia krantą - 5,5 minutes Danijoje ir 9 minutes Norvegijoje. Įkrovimo procesas, kuriam naudojama labai aukšta įtampa, yra saugus, juo pasirūpina robotinė ranka, kuri pati prijungia įkrovimo laidus.
Taigi, artimiausiu metu didieji laivai elektra varomi nebus. Nebent kas nors sugalvos imti montuoti itin brangius branduolinius reaktorius, kaip didžiuosiuose kariniuose laivuose (to nebus). Kita vertus, net ir „Tycho Brahe“ jau yra pakankamai įspūdingas pasiekimas.