Kodėl oro uostų pakilimo takai nėra tiesiami nuokalnėse, kad jos lėktuvams padėtų įsibėgėti ir sustoti? (Video) ()
Norėdamas pakilti lėktuvas turi įsibėgėti, kad oro srautas aplink sparnus sukurtų keliamąją galią. Nusileidę lėktuvas jau turi naudotis kitomis gudrybėmis, kad greičiau sustotų. Kodėl šiems tikslams nenaudojami įkalnėse nutiesti takai? Pasaulyje tokių - visai nedaug.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Luklos oro uostas Nepale turi būtent tokį pakilimo taką. Jis yra nutiestas kalnuose, o pati aikštelė, kur pastatytas oro uostas, buvo visai nedidelė. Taigi, taupant vietą ir resursus pakilimo takas buvo nutiestas su stipria nuokalne. Ji padeda lėktuvams įsibėgėti, kai jie kyla, ir sustoti, kai jie leidžiasi. Tačiau tokių oro uostų yra vienetai.
Tiesa yra ta, kad daugelis pakilimo takų nėra visiškai lygūs - jie šiek tiek seka natūralų vietovės reljefą. Tačiau neskaitant šių nelygumų, oro uostų takai yra pakankamai lygūs - jokių didelių nuokalnių jie neturi. Dar daugiau - jei vietovėje yra nuokalnė, ji statant oro uostą bus panaikinta. Bet kodėl?
Iš tiesų viskas yra gana paprasta. Lulkos oro uostas Nepale yra pakankamai populiarus, tačiau jo net neįmanoma lyginti su didžiaisiais pasaulio oro uostais. Pakrypęs pakilimo takas reiškia, kad kilti ir leistis galima tik viena kryptimi, o tai visiškai netinka didiesiems oro uostams, kuriuose lėktuvai leidžiasi tiesiai po to, kai nuo tako pakyla kiti lėktuvai. Kilti priešais besileidžiančius lėktuvus tiesiog būtų nesaugu.
Taip pat reikėtų nepamiršti ir vėjo. Lėktuvai kyla ir leidžiasi prieš vėją. Kryptinis oro uosto takas panaikintų šį pasirinkimą- lėktuvams tektų leistis ir pavėjui, o tai nėra idealus pasirinkimas. Galiausiai, didžiųjų oro uostų takai yra gerokai ilgesni ir turi kelis nuvažiavimus per visą tako ilgį. Tai taip pat būtų gana sudėtinga atkartoti take su didele nuokalne.
Tai kaip tai įmanoma Lukloje? Na, skrydžių į šį mažą oro uostą tikrai nėra daug, o ir aikštelės lėktuvams yra tik viename tako gale. Pati nuokalnė yra gana stati. Tokia stati, kad vėjo poveikis niekada nebūna toks stiprus kaip šios nuokalnės kampo. Galiausiai, ten skraido palyginti nedideli lėktuvai, kurie buvo kuriami nelygiems takams.
Lygūs ir tiesūs takai yra tiesiog saugesni. Oro uostai ir taip statomi ten, kur erdvės netrūksta, todėl takus galima tiesti ir ilgesnius. Tuomet lėktuvui nereikia staigiai stabdyti naudojant variklių galią ir degalus.