Vilniuje vairuotojai jau kiekvieną dieną pradėjo važiuoti per raudoną šviesoforo signalą, bet dėl tokio pažeidimo dažnumo kalti ir kelininkai? (Video)  (2)

Gana dažnai remontuojamuose kelio ruožuose eismo tvarką nurodo įrengti laikini šviesoforai, tačiau laikina eismo reguliavimo įranga, panašu, neatrodo įtikinamai vairuotojams. Su tokia situacija susidūrė skaitytojas, Vilniaus pakraštyje nufilmavęs dešimtis degant raudonam šviesoforo signalui reguliuojamą atkarpą kertančių vairuotojų.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasak filmuotą medžiagą atsiuntusio skaitytojo, tokie, šviesoforo signalų nepaisantys vairuotojai, įneša kur kas daugiau sumaišties, mat remontuojamame kelio ruože susiduria du priešingomis kryptimis važiuojantys eismo srautai. 

Be to, apsunkinamas gyvenimas ir tiems, kurie pareigingai laikosi Kelių eismo taisyklių (KET) ir į kelią išvažiuoja tik degant žalios šviesos šviesoforo signalui. KET nurodoma, kad važiavimas per sankryžą esant draudžiamam šviesoforo signalui užtraukia administracinę atsakomybę ir 60–90 eurų baudą. 

Be to, nedrausmingam vairuotojui gali būti 1–6 mėnesiams atimta teisė vairuoti. Tokių vairuotojų, kaip matoma skaitytojo nufilmuotoje medžiagoje, vien per kelias minutes – daugiau nei dešimt. 

Nebijo, nes nebaudžia 

Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas ir saugaus eismo ekspertas, pabrėžė, kad raudonas šviesoforo signalas visur reiškia tą patį – eismas draudžiamas. Nepaisant to, kad sąvoka lyg ir aiški, neatsakingų ir asocialių vairuotojų nemažėja. 

„Nebijoma, nes nebaudžiama. Parodykit ten policininką ar kamerą, galų gale, kada paskutinį kartą matėte pareigūną, kontroliuojantį eismą“ – retoriškai svarstė eismo ekspertas. 

Pasak jo, galima būtų įžvelgti ir kelininkų kaltę, mat vaizdo įraše matyti, jog įrengtas šviesoforas persijungia per greitai. Visgi, anot A. Pakėno, socialūs vairuotojai sugebėjo sustoti ir stovėti eilėje nepaisant visko. A. Pakėno nuomone, tokiais atvejais akivaizdu, kad trūksta policijos pareigūnų kontrolės. 

„Mes, beje, labai pykstame, kai mums sako, kad trūksta policijos ir reikia daugiau bausmių. Tačiau jeigu mes sąmoningi, kodėl tada 80 proc. vairuotojų viršija greitį?“, – teiravosi instruktorius. 

Taisykles pažeidžia ir kelininkai

Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT) DELFI komentavo, kad vaizdo įraše vairuotojai, važiuodami per raudoną šviesoforo signalą, pažeidžia Kelių eismo taisyklių reikalavimus, už ką gali užsitraukti administracinę atsakomybę.

Visgi pareigūnai įžvelgė ir tai, kad ne visi vairuotojai per raudoną šviesoforo signalą važiuoja tyčia.

Kelių šviesoforų įrengimo taisyklėse nurodyta, kiek turėtų trukti šviesoforo reguliavimo signalai. 8 taisyklių skirsnio 83 dalis apibrėžia, kad „šviesoforais reguliuojamose susiaurėjančiose kelio vietose turėtų būti taikoma vienoda geltono signalo trukmė – 4 sekundės“. 

Visgi skaitytojo nufilmuotoje medžiagoje matyti, kad šviesoforas dega tik raudonos ir žalios spalvos signalais. 

„Manome, kad filmuotoje medžiagoje esantis šviesoforas neatitinka jam keliamų reikalavimų, mat neveikia geltonos spalvos signalas. Tai apsunkina transporto priemonių judėjimą“, – teigiama atsiųstame atsakyme.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
Autoriai: Dina Sergijenko
(7)
(2)
(5)

Komentarai (2)