Naujas automobilis beveik nereikalauja priežiūros? Ši klaida gali kainuoti labai brangiai  ()

Nauji automobiliai perkami dėl daugybės priežasčių. Vieni tiesiog nori modernaus ir gražaus automobilio, o kiti nori kiek įmanoma patikimesnio, kad tik nereikėtų dažnai apsilankyti remonto dirbtuvėse. Tačiau jei jau įsigijote naują automobilį, nemanykite, kad galite ilgam pamiršti variklio alyvos keitimą. Dar daugiau - net važiuoti greitai negalite!


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Naujas automobilis beveik visada yra patikimesnis už naudotą. Taip jau yra - automobiliai dėvisi. Tačiau ir naujos mašinos reikalauja priežiūros. Ir ne todėl, kad būtų labai lepios ar prastos - joms tiesiog reikia įsidirbti.

Ar žinojote, kad nauji automobiliai važinėja kur kas ramiau už senus? Taip yra dėl to, kad pirmieji kilometrai turi būti nuvažiuoti pakankamai atsargiai, kiek įmanoma labiau tausojant variklį. Varikliai yra pagaminti iš metalinių detalių, kurios juda viena kitos atžvilgiu. Jos trinasi viena į kitą, saugomos variklio alyvos sluoksnio. Tačiau tie paviršiai (pavyzdžiui, cilindro sienos ir stūmoklio šonai) nėra idealiai lygūs. Jie turi mikroskopinių nelygumų ar gamybos metu įterptų itin smulkių defektų. Taigi, naujas variklis turi daugiau vidinės trinties, kuri ne tik didina degalų sąnaudas, bet kartu gali ir sutrumpinti variklio tarnavimo laiką, jei tik vairuotojas nebus atsargus.

Gamintojai naudotojų vadovuose visada nurodo periodą, kurio metu reikia važinėti pakankamai ramiai, išlaikant nedideles variklio apsukas. Pavyzdžiui, „Audi A5“ instrukcijoje nurodomas 1500 km atstumas, kurį reikia nuvažiuoti naudojant tik du trečdalius variklio sūkių. Dar daugiau - pirmuosius kilometrus reikėtų nuvažiuoti ir nelaikant labai žemų apsukų - tai taip pat gali pakenkti varikliui. Važiuojant gamintojo numatytą pirmąjį atstumą judančios variklio dalys tarsi prisitrina viena prie kitos, viskas sukrenta į savo vietas ir automobilis pasiruošia ilgam tarnavimui savo šeimininkui. Aišku, kiek ilgai jis tarnaus priklauso ir nuo priežiūros.

Nors tai rekomenduoja ne visi gamintojai, įveikus tuos pirmuosius įsidirbimo kilometrus reikėtų pasikeisti variklio alyvą. Visi tie minėti gamybos defektai ir nelygumai jau turėtų būti nusitrynę. Dėl to alyvoje gali likti nemažai metalo dalelių, kurios automobiliui yra žalingos. Kiek jų alyvoje bus, priklauso ir nuo preciziškumo, kurio buvo laikomasi variklio gamybos metu. Tačiau saugiausias pasirinkimas visada būtų tiesiog pasikeisti alyvą prieš imant automobilį naudoti intensyviau.

Beje, įdomu tai, kad šio įsidirbimo laikotarpio dažnai nesilaiko viena žmonių grupė - automobilių žurnalistai. Gavę automobilį apžvalgai jie ima jį spausti, kad daugiau sužinotų apie jo valdymo charakteristikas ir savo kailiu pajustų jo dinamines savybes. Niekas net nežiūri į odometrą - juk automobilis jiems nepriklauso. Dėl to kai kurie gamintojai pasirūpina ramesniais pirmaisiais kilometrais prieš automobilius patikėdami į žurnalistų rankas. Tuo tarpu pirkėjai savo automobilius turi „pranešioti“ patys.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(20)
(16)
(4)

Komentarai ()