Net sunku tuo patikėti - vienu metu „Pepsi“ turėjo vieną iš didžiausių karinių laivynų pasaulyje ()
Daug kas galėtų sakyti, kad pasaulis yra padalintas į dvi dalis: vienoje pusėje yra žmonės, mėgstantys „Coca-Cola“, o kitoje pusėje – tie, kurie mėgsta „Pepsi“. Nepaisant to, kuri pusė yra didesnė, visi turime savo mėgstamiausią gėrimą, tačiau jei būtumėte kokios nors šalies vadovas, ar už jį atiduotumėte didelę dalį savo šalies karinio arsenalo?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Panašu, kad Rusijai vienu metu tai atrodė visai gera mintis. 1959 metais Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prezidentas Dwightas Eisenhoweris nusprendė supažindinti Sovietų Sąjungą su amerikietiška kultūra, o tuo pačiu ir parodyti žmonėms kokią naudą teikia kapitalizmas.
Dėl to Maskvoje (Rusija) buvo surengta „Nacionalinė Amerikos paroda“, tačiau pats JAV prezidentas į ją nevyko – vietoje savęs išsiuntė tuometinį JAV viceprezidentą Richardą Nixoną. Na, ir būtent šioje parodoje viskas pakrypo gana keista linkme.
R.Nixonas ir Sovietų Sąjungos lyderis Nikita Khrushchevas parodoje ėmė ginčytis – kas gi geriau, kapitalizmas ar komunizmas? Jų diskusija taip įsikarščiavo, kad net „Pepsi“ viceprezidentas nusprendė įsikišti. Jis pasiūlė N.Krushchevui puodelį savo saldaus gėrimo ir jis jį išgėrė.
Po kelių metų Sovietų Sąjungos žmonės, paragavę „Pepsi“, nusprendė prisivilioti šį prekės ženklą į savo šalį visiems laikams. Bet dėl to kilo problemų – kaip gi jie sumokės už šį naują gėrimą, jei jų pinigai nėra priimami visame pasaulyje?
Ilgiau pagalvojusi, šalis sugalvojo, kad už vieną gėrimą galima atsiskaityti kitu, todėl už „Pepsi“ mokėjo universalia valiuta – degtine.
Tiesa, susitarimas nebuvo amžinas. 9-ąjame dešimtmetyje išlaidų degtine Rusija padengti jau nebegalėjo, todėl į „Pepsi“ iškeitė 17 povandeninių laivų, kreiserį, fregatą ir eskadrinį minininką. Žinoma, visi šie laivai buvo labai seni.
Už šią flotilę Rusija nusipirko „Pepsi“ gėrimo už 3 mlrd. dolerių. Galima juokauti, kad sovietams tikrai labai patinka šis gėrimas, ar ne?
Įdomiausia tai, kad po šių derybų „Pepsi“ turėjo 6-tą didžiausias karines pajėgas pasaulyje. Tiesa, neilgam. Kompanija neilgai trukus pardavė visa techniką Švedijos kompanijai, kuri užsiima metalo laužo perdirbimu.
Parengta pagal „Buisiness Insider“.