Lėktuvo katastrofa Irane sutrikdys ir Australijos keliautojų planus - kaip tai susiję? ()
„Ukraine International Airline“ lėktuvas Teherane sudužo vos pakilęs. Ši nelaimė, kurioje žuvo 176 žmonės, sutapo su Irano ir JAV konfliktu, tačiau, kaip žinoma dabar, yra nesusijusi su augančia įtampa regione. Kita vertus, dėl to nukentės ir Australijos keliautojai. Kodėl?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Australijoje įsikūrusios „Qantas“ oro linijos turi daug labai ilgų skrydžių. Taip yra dėl geografinės Australijos padėties. Australai nori keliauti, tačiau kiekviena kelionė į Europą ar Ameriką trunka kelioliką valandų. Kita vertus, tiesioginiai skrydžiai bent šiek tiek palengvina jų dalią - dėl to kelionė trunka trumpiau.
Štai „Qantas“ maršrutas Pertas-Londonas yra labai populiarus. Daugiau nei 17 valandų trunkantis skrydis nėra labai patogus ar sveikas, tačiau kitos išeitys yra dar prastesnės. Tik bent jau kol kas šios kelionės suprastės.
„Qantas“ šį maršrutą vykdo „Boeing 787-9 Dreamliner“ lėktuvu. Jis be problemų pasiekia Londoną, tačiau toliau skristi jau negalėtų dėl saugumo sumetimų. Šis maršrutas driekiasi virš Irano arba Irako - regiono, virš kurio „Qantas“ skraidyti šiuo metu nenori. Tai ką daryti? Pasirodo, yra tik dvi išeitys.
„Qantas“ gali rinktis skristi virš Afganistano, tačiau ši kelionė būtų dar 50 minučių ilgesnė. Tai - jau per ilgai, todėl tektų kažkur (tikriausiai Singapūre) leistis pasipildyti degalų. Dar ilgesnė kelionė nepatiktų keleiviams, ypač tiems, kurie atskrenda iš Melburno ir Perte persėda skrydžiui į Londoną. Tačiau kita išeitis yra dar prastesnė.
„Qantas“ užsimena, kad norint pasiekti Londoną nestojant pasipildyti degalų tektų atsisakyti 90 keleivių. Tai, žinoma, yra visapusiškai blogas sprendimas, dėl kurio oro linijoms tektų mokėti kompensacijas, sumažėtų kelionių pelningumas.
Žinoma, ši situacija yra laikina. Tačiau kartu tai yra geras pavyzdys, kad sumaištis ir karinio konflikto grėsmė turi gerokai didesnius atgarsius nei gali pasirodyti. Lokalus konfliktas vienoje pasaulio dalyje gali paveikti aplinkinių šalių ekonomiką ar, šiuo konkrečiu atveju, net padidinti taršą.