„Boeing“ darbuotojas atvirai – mirtį nešantį „737 Max lėktuvą sukūrė klounai, kuriuos prižiūrėjo beždžionės“: paviešintų kompanijos vidaus laiškų turinys šokiruoja (Boeing komentaras)  (12)

Iš paviešintų „Boeing“ vidaus dokumentų aiškėja, kad aviacijos milžinės darbuotojai šaipėsi iš JAV federalinės aviacijos administracijos ir didžiavosi galintys gauti „Boeing 737 Max“ lėktuvo sertifikatą tik su vos minimaliu pilotų paruošimu.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Gruodžio mėn. „Boeing“ JAV Kongresui perdavė šimtus puslapių dokumentų su vidaus susirašinėjimo žinutėmis. Taip prasidėjo tyrimas dėl „737 Max“ lėktuvo, kuris per keletą mėnesių pateko į dvi mirtinas aviakatastrofas.

Prieš kelias dienas buvo paviešinta dalis kompanijos vidaus susirašinėjimų ir jų turinys kelia daug nerimo.

„Šį orlaivį sukūrė klounai, kuriuos prižiūrėjo beždžionės“, - 2017-aisiais teigė vienas iš „Boeing“ darbuotojų. Beždžionėmis jis tikriausiai laiko JAV federalinę aviacijos administraciją (FAA).

„Dievas man vis dar neatleido už tai, kad aš nuslėpiau tai, ką pernai padariau“, - 2018-aisiais metais apie reikalus su FAA rašė vienas iš „Boeing“ darbuotojų.

Iš kitų susirašinėjimų aiškėja ir tai, kad „Boeing“ stengėsi apriboti „737 Max“ bandymų kiekį ir įtikinti FAA, jog papildomi pilotų mokymai yra nereikalingi.

„Ar tu leistum savo šeimai skristi MAX simuliatoriumi apmokytu orlaiviu? Aš tai ne“, - rašoma dviejų „Boeing“ darbuotojų susirašinėjime.

„Atrodo, kad mano džedaujaus proto triukai ir vėl suveikė!“, - gyrėsi savo įtikinėjimo FAA gebėjimais kitas darbuotojas. „Tai nėra jūsų ieškomi droidai...“

Šiuos „Boeing“ darbuotojų tarpusavio susirašinėjimus paviešino JAV parlamentarai, tiriantys „737 Max“ lėktuvo sertifikavimo procesą.

Priminsime, kad šių orlaivių skrydžiai buvo uždrausti po to, kai įvyko dvi aviakatastrofos Indonezijoje ir Etiopijoje. Per jas iš viso žuvo 346 žmonės.

Po paviešintų vidaus susirašinėjimų, „Boeing“ išplatino viešą pareiškimą ir teigia „atsiprašanti“ dėl šių žinučių.

„Šiuose susirašinėjimuose naudojama kalba ir kai kurios reiškiamos emocijos neatitinka Boeing kompanijos vertybių. Todėl kompanija reaguoja ir imasi atitinkamų veiksmų“, - teigia „Boeing“.

Kompanija teigia, kad „kai tik bus peržiūrėta visa informacija, bus imtasi drausminių ir kitų priemonių prieš personalo darbuotojus“.

Tik vargu ar tokie veiksmai pagerins „Boeing“ reputaciją ir taip jau stipriai pašlijusius santykius su FAA.

Atstovų rūmų komiteto, tiriančio „Boeing“ klausimus, pirmininko Peterio DeFazio teigimu, „sunku įsivaizduoti, kad šie dokumentai padės Boeing savąjį 737 Max orlaivį greitai sugrąžinti į orą.“

„Šie laiškai yra neįtikėtinai smerkiantys“, - teigia Peteris. „Jie parodo didelį, nerimą keliantį vaizdą, kaip Boeing siekė išvengti reguliuotojų, skrydžio įgulos tikrinimo, visuomenės pastabų ir net savų darbuotojų siunčiamų įspėjamųjų signalų, kad kažkas yra negerai.“

„Aš galiu tik įsivaizduoti, kaip 364 aukų šeimoms yra skaudu skaityti šiuos dokumentus, kuriuose aptariamos kelios pačios ankstyviausios ir esminės klaidos, priimant sprendimus, susijusius su fatališkai mirtinais orlaiviais“, - pridūrė Peteris.

„Boeing 737 Max“ skrydžiai yra uždrausti nuo 2019 m. kovo 13 dienos. Katastrofų tyrėjai mano, kad lėktuvai sudužo dėl automatinės skrydžio valdymo sistemos MCAS.

„Boeing“ šiuo metu tobulina šią sistemą, atnaujinimus dar turės patvirtinti FAA ir kitų šalių aviacijos reguliuotojai.

Gruodį „Boeing“ paskelbė apie generalinio direktoriaus Denniso Muilenburgo atleidimą ir „Boeing 737 Max“ gamybos sustabdymą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
Autoriai: Darius Verbickas
(69)
(7)
(62)

Komentarai (12)