Vidutinio greičio matuokliai jau „sumedžiojo“ 150 tūkst. greičio viršytojų: šiemet atsiras dar 130 naujų matuoklių  (5)

Nors šiuo metu lakstūnams didžiausią siaubą kelia „trikojai“ greičio matuokliai, tačiau užmiesčių keliuose yra ir kitų, galbūt šiek tiek primirštų ir mažiau viešojoje erdvėje linksniuojamų greičio kontrolės prietaisų – sektorinių greičio matuoklių.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Po visą Lietuvos teritoriją išsibarstę 25 vidutinio greičio matuokliai, fiksuojantys tiek greičio viršijimo, tiek kitus pažeidimus (negaliojančią techninę apžiūrą, draudimą), statistika, panašu, nenusileidžia „trikojams“, o ateityje planuojama ir tokių greičio matuoklių plėtra.

Milžiniški nusižengusiųjų skaičiai

Nuo 2018 metų rugsėjo šalyje veikti pradėję matuokliai iki metų galo užfiksavo per 16 tūkst. pažeidėjų.

Dar iškalbingesnė 2019-ųjų statistika: per 12 mėnesių 25 aparatai visoje Lietuvoje nustatė per 136 tūkst. pažeidėjų. Kad skaičius įsivaizduoti būtų paprasčiau, visų pažeidėjų imtis prilygsta beveik visai Klaipėdos populiacijai.

Tuo metu 2020 metais iki birželio mėnesio vidutinio greičio matuokliai užfiksavo daugiau kaip 27 tūkst. piliečių, viršijusių greitį.

Anot Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovų, fiksuojamas ir administracinei atsakomybei patraukiamų asmenų augimas, kuris piką su 31 tūkst. atvejų siekė 2019-aisiais.

Tiesa, nors pažeidėjų daug, tačiau dalies vairuotojų dėmesį ir budrumą sektoriniai greičio matuokliai sužadina. Dar iki pastarųjų įrengimo, 2017–2018 metų laikotarpiu, atitinkamuose kelio ruožuose užfiksuotas 21 eismo įvykis, o jau 2018–2019 pastarieji rodikliai krito bene dvigubai – iki 10 atvejų.

Pareigūnai pabrėžė, jog labiausiai džiugina situacija magistraliniame kelyje A15 Vilnius-Lyda, kuriame per tą patį laikotarpį eismo įvykių skaičių nuo 4 pavyko sumažinti iki 0.

Planuojama, jog iki 2020 metų pabaigos aparatų kompaniją papildys dar 130 vidutinį greitį atkarpose stebinčių matuoklių. Tokį įsipareigojimą yra pateikusi LAKD.

Atkarpų ilgis daugiausiai siekia maždaug 4–5 kilometrus, tačiau yra ir keletas išimčių. Vieną tokių galima rasti Šiaulius ir Palangą jungiančiame kelyje, tarp Raudėnų ir Pabalvės gyvenviečių. Šios atkarpos ilgis – daugiau nei 7 kilometrai.

Fotografuojama kiekviena transporto priemonė

Šiuo metu 25 Lietuvoje veikiančius vidutinio greičio matuoklius sumontavusios bendrovės „Fima“ papasakojo ir keletą su aparatais susijusių faktų.

Štai įrangos veikimo principas labai paprastas – ruožo pradžioje ir pabaigoje kameros fiksuoja transporto priemonės numerį, o sistema pagal laiką apskaičiuoja ir vidutinį greitį.

Šalia kamerų daugelyje vietų montuojami papildomi prožektoriai. Tam, kad vairuotojai nebūtų akinami jie veikia infraraudonųjų spindulių principu. Todėl vairuotojai nemato, kada nuotrauka padaroma.

Įdomu tai, jog fotografuojama – kiekviena transporto priemonė, kuri tik po duomenų apdorojimo yra arba priskiriama, arba nepriskiriama nusižengusiųjų imčiai.

Kiekviename iš 25 ruožų yra po dvi kameras, kurios kontroliuoja abi eismo juostas.

Šioms nebaisus ir blogas oras – visa įranga pagal specifikaciją veikia esant net ir – 25; +50 laipsnių temperatūrai.

Tam, jog kameros nebūtų sugadintos vandalų, šios yra aprūpintos vibracijos ir nuokrypio jutikliais.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
Autoriai: Emilis Gorbačiovas
(5)
(2)
(3)

Komentarai (5)