„Spotify“ švenčia gimtadienį - 10 įdomių faktų apie populiariausią muzikos platformą pasaulyje ()
Jau dvyliktus metus skaičiuojanti platforma „Spotify“ reikšmingai pakeitė mūsų muzikos klausymosi įpročius ir suteikė galimybę klausytis mėgstamų dainų legaliai ir nevaržomai. Šia proga – susipažinkime su ja iš arčiau.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jūsų dėmesiui „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas Arnoldas Lukošius dalijasi negirdėtais faktais apie didžiausią ir populiariausią muzikos įrašų platformą „Spotify“, kurios pirmoji versija buvo paleista dar 2008 m.
1. Gimė Švedijoje
Nors daugelis galvoja, kad „Spotify“ yra amerikiečių kompanija, iš tiesų ji buvo sukurta Švedijoje, o pagrindinės įmonės būstinės yra įsikūrusios Stokholme.
Į Jungtines Amerikos Valstijas muzikos platforma atėjo tik 2011 m. Šiuo metu „Spotify“ veikia 92-ose skirtingose šalyse ir turi daugiau nei 299 mln. aktyvių vartotojų per mėnesį – bei daugiau nei 138 mln. paslaugos prenumeratorių, turinčių „Premium“ narystę.
Nuo vienos pirmųjų legalių muzikos platformos paleidimo pradžios dainų autorių teisių savininkams išmokėta suma jau viršijo 15 milijardų eurų.
2. Daugiau nei 60 milijonų dainų
Muzikos klausymosi internete platforma „Spotify“ garsėja ir milžiniška muzikos kūrinių biblioteka – čia klausytojai gali rasti daugiau nei 60 mln. garso takelių. Per vieną dieną į „Spotify“ vidutiniškai pridedama apie 40 tūkst. dainų, o per metus – apie 14,6 milijonų.
Be dainų, čia vis labiau auga ir tinklalaidžių skaičius. Šiuo metu platformoje jau galima rasti daugiau nei 1,5 mln. skirtingų tinklalaidžių. Naujausiais duomenimis, šią vasarą klausomiausios tinklalaidės „Spotify“ platformoje buvo JAV pirmosios ponios tinklalaidė „The Michelle Obama Podcast“, naujausių žinių laida „NPR News Now“, amerikiečių laikraščio „The New York Times“ rengiamas „The Daily“, gyvenimo būdo tinklalaidė „Call Her Daddy“ ir populiarusis „TED Talks Daily“.
Tarp lietuviškų tinklalaidžių mėgstamiausiomis išlieka žymių humoristų tinklalaidė „Vėl tie patys“, psichologų kuriama tinklalaidė „Dialogas“, linksmasis podkastas „Pralaužk vieną šaltą“, krepšinio laida „urBONUSas“ ir LRT rengiama pasakų tinklalaidė „Vakaro pasaka“.
3. Dainos, kurių dar niekas niekada nesiklausė
Netikėta ir tai, kad nors daugelis dainų „Spotify“ buvo perklausytos bent po vieną kartą, platformoje vis dar yra apie 20 proc. dainų, kurių dar niekas niekuomet nesiklausė. Pavyzdžiui, 2017 m. čia buvo daugiau nei 4 milijonai dainų, kurios neturėjo nė vieno perklausymo.
Būtent todėl buvo sukurta speciali svetainė forgotify.com – joje galite perklausyti pamirštas ir niekada negirdėtas dainas. Jums perklausius dainą, ji bus išimta iš pamirštų ir neklausytų dainų sąrašo.
4. 25 valandos muzikos per mėnesį
„Spotify“ gali didžiuotis, kad net 44 proc. aktyvių mėnesinių vartotojų platformą naudoja kasdien – tai sudaro daugiau nei 104 mln. kasdienių vartotojų. Naujausiais „Goodwater Capital“ duomenimis, platformos vartotojai „Spotify“ praleidžia vidutiniškai parą laiko –apie 25 valandas per mėnesį.
5. Galite nusipirkti akcijų
„Spotify“ akcijos gali tapti puikia investicija – ypač dėl didėjančio susidomėjimo muzikos platformomis ir tinklalaidėmis. Šiuo metu akcijų kaina viršija 200 JAV dolerių ir tendencingai auga.
6. „Spotify“ vartotojai – jauniausi lyginant su konkurentais
Lyginant su kitomis populiariomis muzikos platformų „Apple Music“ ir „Pandora“ klausytojų auditorijomis, „Spotify“ vartotojų bazė yra pati jauniausia. Rinkos tyrimų kompanijos „Verto analytics“ duomenys rodo, kad daugiau nei pusė platformos prenumeratorių yra iki 34 m. amžiaus.
7. 56 proc. klausytojų – vyriška auditorija
„Verto Analytics“ duomenimis, „Spotify“ didesnę dalį – t.y. 56 proc. – klausytojų auditorijos sudaro vyrai. Tuo tarpu kitoje populiarioje muzikos platformoje „Apple Music“ lyčių statistika atvirkštinė – šioje platformoje 56 proc. klausytojų yra moterys, o 44 proc. – vyrai.
8. Dešimtmečio populiariausi
Per savaitę „Spotify“ vartotojas perklauso vidutiniškai apie 41 skirtingo atlikėjo ar grupės dainų. Muzikos platformos sukaupta statistika atskleidė, kad per 10 metų tarp moterų atlikėjų klausomiausia buvo daininkė Ariana Grande, o tarp vyrų atlikėjų pačiu populiariausiu tapo reperis Drake.
9. Daugiau nei pusė klausosi telefonuose
Statistika rodo, kad 52 proc. „Spotify“ vartotojų klausosi muzikos internetu savo telefone (42 proc.) arba planšetėse (10 proc.). Tuo tarpu likę 48 proc. „Spotify“ naudojasi kompiuteriuose, įsijungdami muzikos platformą per naršyklę arba įsidiegdami „Spotify“ muzikos grotuvą.
10. Populiariausi grojaraščiai ir daina
„Spotify“ platformoje egzistuoja daugiau nei 4 milijardai skirtingų grojaraščių. Populiariausias grojaraštis pasaulyje šiuo metu čia yra „Today’s Top Hits“ su 26 millijonais sekėjų. Antroje vietoje išlieka „Global TOP 50“ su 15,4 mln. sekėjų, trečioje vietoje žymiausias hip–hopo muzikos grojaraštis „RapCaviar“ su 13,2 milijonais sekėjų. Ketvirtoje pozicijoje – Lotynų Amerikos muzikos grojaraštis „¡Viva Latino!“ su 10.5 milijono klausytojų, o penktoje – „Baila Reggaeton“, su beveik tiek pat – 10,1 milijono klausytojų.
Daugiausiai klausytas atlikėjas 2019 m. buvo amerikiečių reperis Post Malone, surinkęs net 6,5 milijardus perklausų. Nedaug nuo jo atsilieka ir jaunoji atlikėja Billie Eilish, turinti daugiau nei 6 milijardus perklausų.
Tuo tarpu 2019 m. daugiausiai kartų perklausyta daina buvo Shawn Mendes ir Camila Cabello kūrinys „Señorita“. Šis įrašas turi jau daugiau nei milijardą perklausų. Tokį pat skaičių perklausų jau pasiekė ir šiuo metu populiariausia 2020 m. daina – „The Weekend“ kūrinys „Blinding Lights“.