„Volkswagen Caddy“ Lietuvoje yra tūkstančiai, bet tokio turbūt dar nematėte - kone metalo laužą pavertė apdovanojimus skinančiu gražuoliu ()
Lietuvos gatvėse sutikti tokį automobilį kaip „Volkswagen Caddy“ – kasdienybė. Dėl savo praktiškumo juos naudoja tiek įmonės ar įstaigos, tiek privatūs asmenys. Tačiau kaunietis Deividas Butkus pamanė, kad ir toks, iš pavadinimo sprendžiant, nuobodus automobilis kaip „Volkswagen Caddy“ gali būti dėmesio magnetu. Ypač jei tai antram gyvenimui prikeltas pirmosios kartos modelis. Tokių Lietuvoje – vienetai, o išvysti gatvėje analogiškos kartos „Caddy“ – visiška retenybė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Trisdešimtmetis Deividas Butkus pasakoja, kad 1987-ais metais pagamintas „Volkswagen Caddy“ jo garaže atsidūrė prieš maždaug penkerius metus. Jį kaunietis įsigijo ne Lietuvoje.
Norimą modelį vyras rado Švedijoje, o parsigabenus į Lietuvą prasidėjo kruopštus ir ilgas automobilio remontas, po kurio „Volkswagen Caddy“ tapo išties išskirtiniu ir akį traukiančiu eksponatu.
„Man visada patiko tie senesni modeliai. Prieš „Caddy“ turėjau pirmosios kartos „Golf“ kabrioletą. Nusprendžiau, kad po „golfo“ ieškosiu kažko kito. Na ir tuomet Švedijoje „iškrito“ šitas „Caddy“. Ieškojau tokio modelio ir Lietuvoje, bet neradau. Vokietijoje buvo keletas, bet kainos labai didelės. Atsiradus variantui Švedijoje teko labai greit apsispręsti, bet nuvažiavau ir nusipirkau. Pirma mintis nusipirkus buvo, kad visgi reikės jį parduoti, nes būklė buvo gana prasta. Tačiau šiek tiek pavažinėjęs pamačiau žmonių reakciją ir supratau, kad reikia bandyti jį prikelti, restauruoti ir pasilikti sau“, – pasakojo Deividas.
Anot Deivido, automobilio būklė buvo išties nuvilianti. Trūko ne tik kėbulo dalių, bet buvo ir rimtesnių problemų, tokių kaip variklio kaitimas. Tačiau kaunietis užsispyrė ir vieną po kito pradėjo šalinti trūkumus. Tiesa, tam prireikė ne tik laiko, bet ir kantrybės, mat tokiam automobiliui dalių gauti nebuvo lengva.
„Gale trūko dangčio, viduje – detalių. Buvo išdaužytos lempos. Jis buvo ilgai prastovėjęs. Švedas jį irgi buvo nupirkęs restauravimui, bet taip ir neprisiruošė to padaryti, todėl nusprendė parduoti. 1,6 benzininis variklis kaisdavo nuvažiavus kelias dešimtis kilometrų. Bandžiau keisti ir termostatą, ir radiatorių didesnį dėti, bet niekas nepadėjo, tai teko dėti kitą variklį. Dabar įdėtas 1,9 litro TDI variklis. Po variklio įdėjimo pradėjau ruošti automobilį dažymui. Buvo daug rūdžių išorėje, ant dugno.
Kadangi trūko salono dalių, teko gerokai pavargti jų ieškant. „Caddy“ priekis kaip „golfo“, o galinės dalys jokiame kitame modelyje nebuvo naudotos, nuo nieko netinka. Gauti tokį dalyką kaip lempas buvo tikras deficitas. Ieškojau per visą Europą. Lempas radau Anglijoje.
Priekinis buferis susideda iš kelių dalių, tai pusę jo radau Lietuvoje, pusę irgi iš Anglijos. Galinį dangtį per pažįstamus irgi radau užsienyje. Salono dizainą galvojau pats. Pirkau medžiagas ir vežiau siuvėjai“, – pasakojo Deividas.
Nuo automobilio įsigijimo iki pirmosios parodos, kurioje buvo galima išvysti šį „Caddy“, praėjo beveik ketveri metai. Nors atrodytų, kad dabar projektas jau pasiekė savo galutinę stadiją, tačiau Deividas pasakoja, jog kiekvieną žiemą prieš artėjantį naują sezoną automobilis sulaukia vienokių ar kitokių patobulinimų. Garaže Deividas turės veiklos ir šią žiemą, mat ketina savo automobiliui sumontuoti orinę pakabą.
„Į parodas aš jo nevežiau tol, kol jis man neatrodė joms tinkamas. O dabar titulų „Caddy“ turi jau nemažai. Tam skirta atskira lentyna, kur sugula visi trofėjai. „Memel Motor Fest“ parodoje jis yra buvęs gražiausiu „Stance“ automobiliu, gražiausiu europietišku automobiliu. Iš viso parodose jis pelnęs gal dešimt ar daugiau nominacijų.
Žmones tikrai domina šis automobilis. Kažkada išvažiavau į fotosesiją ir važiavau per miestą, tai žmonės nuolat rodė nykščius. Tą dieną suskaičiavau, kad 37 žmonės parodė „liuksą“. Žmonėms pats automobilis, jo ryški spalva kelia geras emocijas. Kai kurie galvoja, kad aš jį pats sukūriau, nupjovęs pirmą golfą ir priekabą privirinęs.
Daugelis tokio „Caddy“ net nėra matęs. Lietuvoje jie yra vos keli. Vienas Klaipėdoje, daugiau ar mažiau standartinis. Kažkada ir Kaune buvo baltas, bet iškeliavo į Vokietiją. Yra dar vienas, du broliai pasidarę anglišką versiją su turbo benzininiu varikliu. Manau, kad Lietuvoje daugiausiai yra penki tokie automobiliai.
Dabar į mano „Caddy“ dedama orinė pakaba, nes turiu tikslą kitais metais pretenduoti į greičiausiai pasikeliančio ir nusileidžiančio automobilio su orine pakaba nominaciją. Parodose būna tokia kategorija, todėl būtų smagu ten laimėti. Manau, kad pavyks, nes pagal planą automobilis turėtų ir labai greitai nusileisti, ir pasikelti. Ateičiai turiu ir daugiau minčių. Kadangi turiu dar vieną tokį „Caddy“ nupirkęs, iš jo darysiu priekabą. Pjausiu per pusę. Bus irgi su tokiais pačiais ratais, tokių pačių spalvų ir su tokia pačia orine pakaba“, – sakė Deividas.