TOP 11 įdomiausių automobilių, galinčių važiuoti sausuma ir plaukti vandeniu: JAV prezidentas vienu iš jų gąsdindavo savo svečius (Foto, Video) ()
Kai reikia greičio tiek vandenyje, tiek sausumoje. Pateikiame 11 įdomiausių automobilių, galinčių važiuoti sausuma ir plaukioti vandeniu.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Amfibija yra hibridinio naudojimo transporto priemonė, kuri, gali būti naudojama tiek sausumoje, tiek ir ant vandens (kartais po vandeniu).
Nors populiarumo viršūnę jie pasiekė praėjusio amžiaus šeštajame dešimtmetyje, amfibijos tam tikra ar kitokia forma egzistuoja nuo XX amžiaus pradžios.
Po ankstyvos plėtros susidomėjimas technologija paspartėjo Antrojo pasaulinio karo metu, kuriant žymius pavyzdžius – „Schwimmwagen“.
Pastaraisiais metais kai kurios įmonės bent jau kol kas sėkmingai gamina ir pardavinėja savo amfibijų versijas.
Štai keletas žymiausių jų pavyzdžių istorijoje. Šis sąrašas toli gražu nėra baigtinis.
1. „Gibbs Aquada“
2000-ųjų pradžioje ribotos gamybos koncepcinis automobilis „Gibbs Aquada“ buvo labai pajėgi moderni šiuolaikinė amfibijos versija. Sukurtas „Gibbs Sports Amphibians“, sausumoje jis galėjo pasiekti didesnį nei 160 km/val. greitį, o ant vandens - 50 km/val. greitį.
Skirtingai nuo ankstesnių pirmtakų, dizaineriai atsisakė idėjos modifikuoti valtį ar automobilį į amfibiją, ir bandė sukurti dizainą, kuris gerai veiktų bet kuriuo režimu. Tai buvo tikras iššūkis ir už technines naujoves, kurias jos kūrėjams pavyko pasiekti proceso metu, buvo suteikta 60 patentų.
2004 m. Richardas Bransonas naudojo jį naujam Lamanšo perplaukimo rekordui pasiekti.
2. „Schwimmwagen“
„Schwimmwagen“ buvo maža 4x4 amfibija, pagaminta Vokietijos armijai per Antrąjį pasaulinį karą. Suprojektuotas „Porsche“ ir pradėtas gaminti „Volkswagen“ 1940-ųjų pradžioje, ir jos buvo plačiai naudojami per visą likusį karą.
Iš tikrųjų jų buvo pagaminta tiek daug, kad ji vis dar išlieka viena iš labiausiai serijinės gamybos amfibijų istorijoje. Buvo pagaminta net apie 30 000 šių mašinų, nors šiandien išlikusių registruotų yra tik 189.
3. „Ford GPA“
„Ford GPA“, modifikuotas „Willys MB Jeep“ variantas, buvo dar viena žymiausia ankstyvoji amfibija, pagaminta Antrojo pasaulinio karo metais. Dar kitaip vadinamas „Sea Jeep“ arba „Seep“, jis niekada nebuvo toks populiarus tarp Amerikos ginkluotųjų pajėgų kaip „Schwimmwagen“ Vokietijoje.
Jis buvo lėtas, labai sunkus sausumoje ir neturėjo pakankamai jūrinių sugebėjimų, kad jis būtų naudingas atvirame vandenyje. Iš dalies jį įkvėpė žymiai didesnis ir daug populiaresnis DUKW amfibinis sunkvežimis. „Ford GPA“ buvo pagaminta daugiau kaip 12 500 vienetų.
4. „Amphicar“
„Amphicar“ buvo vienas populiariausių visų laikų pramoginių amfibijų automobilių. Techniškai vadinamas „Amphicar 770“, jis pirmą kartą pasirodė 1961 m. Niujorko automobilių parodoje ir buvo pagamintas Vakarų Vokietijoje iki 1965 m.
Jį suprojektavo Hansas Trippelis ir automobilis buvo vokiečių „Schwimmagen“ palikuonis, jį pastatė vokiečių bendrovė „Deutsche Waggon-und Maschinenfabrik GmbH“. Buvo pagaminti tik 3 780 automobiliai, o šie rodikliai buvo kuklūs, palyginti su daugeliu specialiai tam laikotarpiui sukurtų amfibijų. Panaudojus vandenyje, 13 transporto priemonės vietų reikėjo sutepti, todėl jos priežiūra buvo pakankamai sudėtinga.
Vandenyje pasiekdavo 12 km/val. (7 mazgai) greitį ir apie 109 km/val. (70 mylių/val.) sausumoje – iš čia kilo ir automobilio pavadinimas 770.
JAV prezidentas Lyndonas B. Johnsonas turėjo asmeninę „Amphicar“. Buvo pasakojama, kad žinomas pokštininkas Džonsonas baugindavo savo rančos, Džonsono mieste, Teksase, lankytojus, važiuodamas „Amphicar“ automobiliu nuokalne tiesiai į ežerą, tuo pačiu šaukdamas, kad sugedo stabdžiai.
5. „Amphi-Ranger“
Kita žymi amfibija yra Vokietijoje pagaminta „Amphi-Ranger“. Šis gana brangus amfibinis automobilis su jūros vandeniui atspariu „AlMg2“ korpusu pasirodė tinkamas plaukioti net per 10 balų pagal Bofortą siekiančias audras.
Buvo pagaminti maždaug 100 šių automobilių, o jų savininkai liudija apie jo pajėgumą ir patikimumą jūroje. Devintojo dešimtmečio pradžioje juos gamino vokiečių bendrovė „Rheinhauer Maschinen und Armaturenbau“, jais naudojosi tiek privatūs savininkai, tiek kai kurios valdžios institucijos, pavyzdžiui, provincijos policijos pajėgos.
Vandenyje varomąją jėgą užtikrino gale sumontuotas sraigtas, kurį galima ištraukti naudojant elektrinį variklį. Priekiniai ratai valdė tiek sausumoje, tiek jūroje.
6. „Dutton Mariner“
Praėjusio amžiaus septintajame ir aštuntajame dešimtmetyje automobilių rinkiniai (kit) tapo gana populiarūs daugelyje vietų, įskaitant Jungtinę Karalystę. Viena įmonė, „Dutton Cars“, 1989 m. nusprendė išsiplėsti į amfibijų rinką.
Jų „Mariner“ sujungė „Ford Fiesta“ elementus su gelbėjimo valčių įkvėptomis kėbulo dalimis, taip pat vandens srovės varomąja sistema ir sukūrė vieną pirmųjų pasaulyje ambibijų automobilių rinkinį.
Nors tai nebuvo patraukliausias išvaizdos automobilis, jis buvo tinkamas plaukioti ir 1995 m. netgi sėkmingai perplaukė La Manšo sąsiaurį iš Dovero į Kalė.
Tęsinys kitame puslapyje: