Pirmasis toks pasaulyje - dar šiemet Senos upėje darbuosis ypatingas krovininis laivas  ()

„Compagnie Fluvial de Transport“ (CFT) statomas ypatingas krovininis laivas kada nors plaukios Senos upėje ir dažnai praplauks pro Paryžių. Jis gabens įvairius krovinius, tačiau jo misija yra daug didesnė - jis yra ateities atstovas.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai - pirmasis komercinis krovininis vandenilinis laivas. CFT siekia, kad Prancūzijos vidaus keliais plaukiotų daugiau aplinkos neteršiančių laivų. Ir šis turėtų būti švarus, nes bus varomas suslėgtu vandeniliu. Šis kuras bus išgaunamas pasitelkiant atsinaujinančių šaltinių energiją ir elektrolizės būdu skaidant vandenį. Pats laivas turės išmetimo sistemą, iš kurios rūks tik vandens garai.

Tai - Europos „Flagships“ projekto dalis. „Flagships“ 2018 metais iš Europos Sąjungos gavo 5 milijonų eurų finansavimą, už kuriuos Prancūzijoje ir Norvegijoje įdarbins du vandenilinius laivus. Vienas vandenilinis bandomasis laivas jau plaukioja Paryžiuje, dar pora yra statomi. Tačiau šių metų pabaigoje turėtų pasirodyti pirmasis komercinis vandenilinis laivas.

 

CFT sumontuos vandenilio kuro elementus viename iš naujų savo laivų. Tai bus upinis konteinerinis laivas. Kol kas neskelbiama nei kokius atstumus jis plaukios, nei kokiomis charakteristikomis pasižymės. Aišku tai, kad jis veiks tyliai ir švariai.

Pasaulio laivyba yra atsakingą už nemažą žmonijos taršos dalį. Laivai ne tik yra labai dideli, bet dar ir degina ne patį švariausią kurą. Be to, jų keliama akustinė tarša, kaip manoma, turi neigiamos įtakos vandenynų gyvūnams. Tačiau „Flagships“ į vandenynų laivus greitu metu nesižvalgys.

 

Kaip jau spėjo įsitikinti „Toyota Mirai“ vairuotojai, iškastinis kuras yra sunkiai pakeičiamas vandeniliu. Taip, vandenilio bakus galima greitai papildyti, tačiau vietų, kur tai galima padaryti, nėra daug. Be to, analogiški benzininiai automobiliai tarp degalinių įveikia žymiai didesnį atstumą. Komerciniams laivams tai būtų dar didesnė problema. Tačiau galbūt tokie projektai kaip „Flagships“ padės vystyti technologijas, kurios juos priartintų bent šiek tiek arčiau.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Technologijos.lt
(18)
(1)
(17)

Komentarai ()