Automobilių pramonės gimimas Rusijoje – laimėti Europos raliai ir pirmasis elektromobilis dar 1899-aisias. Tačiau, kodėl Rusijos imperijoje pagaminti automobiliai nesugebėjo užkariauti pasaulio? Buvo gaminami ir Lietuvos pašonėje (Foto, Video)  (7)

Kaip XX a. pradžioje Rusijos imperijoje užgimė automobilių pramonė? Pirmieji žingsniai buvo žengti ir visai netoli Lietuvos.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rusijos imperiją vargu ar galima būtų pavadinti automobilių pramonės lydere XX-ojo amžiaus pradžioje.

Nors Rusija per metus pagamino 100 transporto priemonių, europiečiai ir amerikiečiai tiek pat pagamindavo per dieną.

Tačiau kai kurie Rusijos automobilių modeliai laimėjo svarbiausius Europos ralius ir pirmieji užkariavo Vezuvijų.

Pirmieji bandymai

Pirmasis rusiškas automobilis „Yakovlev-Freze“ buvo pristatytas 1896 m. Sveriantis 300 kg, jo didžiausias greitis buvo 21 km/val., tačiau jis galėjo važiuoti beveik 10 valandų su pilnu baku.

1899 m. Rusija pagamino pirmąjį savo elektromobilį. Sukurtas Ippolito Romanovo, jis priminė senąsias angliškas arklių traukiamus dviračius ekipažus ir galėjo vežti iki 17 keleivių. Viena įkrauta baterija buvo galima įveikti 65 km, tačiau projektas nebuvo plėtojamas toliau.

XX a. pradžioje Rusijoje buvo garo varomi automobiliai. Keletą prototipų pagal amerikietiškus „Stanley“ garo automobilius sukūrė „Dux“ gamykla, tačiau 1910 m. gamykla pakeitė profilį ir perėjo į orlaivių gamybą.

 

Dizaineris Ivanas Puzyrevas svajojo sukurti unikalų rusišką automobilį, kuriam įtakos neturėjo Europos modeliai, ir, nepaisant to, kad jo automobilis „Puzyrev 28/35“ buvo pagamintas iš amerikietiškos transporto priemonės, dauguma jo komponentų buvo rusiški, kas tuo metu buvo neįprasta. Tačiau tai buvo taip brangu, kad nepavyko padaryti perversmo automobilių pramonėje.

Russo-Balt

Rygoje įsikūręs „Russo-Balt“ automobilių gamintojas buvo priešrevoliucinės Rusijos automobilių pramonės pradininkas. Pirmasis jo modelis „C-24-30“ (1909 m.) tapo vienu labiausiai gaminamu kompanijoje – buvo sukurtos daugiau nei 347 transporto priemonės.

„Russo-Balt“ automobiliai buvo labai populiarūs tarp Romanovų karališkosios šeimos ir aukštų pareigūnų. Yra žinoma, kad buvęs ministras pirmininkas Sergejus Vitte, princas Borisas Golitsynas ir didžioji kunigaikštienė Maria Nikolajevna turėjo nuosavas „Russo Balt“ transporto priemones.

 

Labiausiai atsidavęs gerbėjas buvo didysis kunigaikštis Konstantinas Konstantinovičius, įsigijęs tris „Russo-Balt“ automobilius. Tačiau Nikolajus II pirmenybę teikė Prancūzijoje pagamintiems „Delaunay-Belleville“.

„S-24“ modelis buvo brangiausias „Russo-Balt“ šeimos modelis. Rusijos kariuomenės štabas juos naudojo per Pirmąjį pasaulinį karą, ir jie dažnai buvo paversti limuzinais ir lenktyniniais automobiliais.

„Russo-Balt“ automobiliai buvo plačiai pripažinti užsienyje. Jie dažnai laimėjo tarptautinius ralius, tokius kaip „Sankt Peterburgas – Monte Karlas“ 1912 ir 1913 m., ir buvo pirmosios transporto priemonės, kurios 1910 m. pasiekė Vezuvijaus viršūnę per ralį „Sankt Peterburgas – Neapolis – Sankt Peterburgas“.

Prasidėjus Pirmajam pasauliniui karui, 1915 m. gamykla iš Rygos buvo perkelta į Maskvą, o po bolševikų revoliucijos ji buvo paversta tankų gamykla.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(37)
(0)
(37)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (7)