Europa pereina į kritiškai svarbų naują etapą: kuriamas naujos kartos naikintuvas pakeis jau senstančius modelius - milžiniškoje 100 milijardų eurų vertės programoje ir dar daugiau kardinalių pokyčių, bet ne visi tuo patenkinti (Foto)  ()

Vokietija uždegė žalią šviesą 2-ajam Europos naujos kartos naikintuvų ir „Future Combat Air System“ (FCAS) etapui.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vokietija, Prancūzija ir Ispanija kartu sukūrė naujos kartos naikintuvą (ir palaikymo sistemą), kuris maždaug 2040 metais pakeis dabar senstančius „Eurofighter / Typhoon“, Prancūzijoje pagamintus „Rafale“ ir Ispanijos „EF-18 Hornets“.

Pranešimas paskelbtas po to, kai Bundestago žemųjų rūmų biudžeto komitetas patvirtino programos 1B ir 2 etapus, kurie turėtų prasidėti 2021–2027 m. Oficialiuose dokumentuose pabrėžiama, kad šie etapai greičiausiai kainuos apie 4,5 mlrd. eurų.

FCAS programa (angl. Future Combat Air System) nėra vien tik naujo tipo naikintuvas, ji apima bepiločių orlaivių ir itin greito ryšio tinklo, vadinamo „kovos debesimi“, planus.

 

Ši sistema naudos dirbtinio intelekto galimybes, kad patobulintų visus sistemos elementus. Tai taip pat apims „nuotolines transporto priemones“, kad pagerintų tiek pilotuojamų, tiek ir bepiločių sistemos elementų kinetines galimybes.

Manoma, kad bendros programos išlaidos sieks beveik 100 milijardų eurų.

Projekto ištakos siekia 2017 m., kai Vokietija ir Prancūzija paskelbė apie savo ketinimus kurti naujos kartos naikintuvą, o vėliau prisijungė ir Ispanija.

 

Antrajame etape žymi Prancūzijos kompanija „Dassault Aviation“ bei Europos aviacijos ir kosmoso kompanija „Airbus“ kartu sukurs naujojo naikintuvo demonstracinį prototipą, kad patikrintų jo patikimumą, tinkamumą skraidyti ir pažangiausių technologijų įgyvendinamumą.

„Mes tai vertiname kaip tvirtą pritarimą ir pasitikėjimą programos galimybėmis plėtoti tolesnį Europos technologinį suverenitetą, tuo pačiu stiprinant jos aviacijos ir kosmoso pramonę“, – sakė „Airbus“ gynybos ir kosmoso vadovas Dirkas Hoke'as.

 

Tačiau šias naujienas ne visi priėmė taip džiaugsmingai. „Der Spiegel“ birželį pranešė gavę aukštų Vokietijos kariuomenės pareigūnų pranešimus, kad dėl sutarties labai reikia derėtis „techniniu ir ekonominiu požiūriu“.

Jų nuomone, sandoris tenkina visus prancūzų poreikius, tačiau pakenks vokiečių interesams. Šiais rūpesčiais taip pat dalijasi Vokietijos socialdemokratai, kuriems vis dar kyla daug klausimų dėl projekto ir reikalaujama „aiškių naujienų dėl tolesnės projekto pažangos“.

Tikimasi, kad veikiantis 6-osios kartos naikintuvo prototipas turėtų būti paruoštas išbandyti jau 2025 m.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(36)
(4)
(32)

Komentarai ()