Kotbuso tragedija Vokietijos Demokratinėje Respulikoje, kuri sukėlė tikrą paniką – naikintuvas „MiG-21“ rėžėsi į blokinį gyvenamąjį daugiabutį: lemtingą katastrofą lėmė vos keli varžtai (Foto, Video) ()
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Atlikus avarijos tyrimą paaiškėjo, kad aerodromo darbuotojai pamiršo tinkamai pritvirtinti variklio kompresoriaus liuką, kuris atsidarė, kai majoras Makowicka ruošėsi nusileisti, todėl variklis sugedo.
Šis liukas, esantis ratų skyriuje, buvo pritvirtintas tik 4 iš 36 varžtų. Tai buvo įprasta praktika, nes pilotas ir mechanikai prieš skrydį turėjo apžiūrėti lėktuvą ir variklį.
Norėdami sutaupyti laiko, liukas buvo pritvirtintas keturiais kryžminiais varžtais. Tik pilotui patikrinus zoną, variklio liukas būtų uždarytas visais 36 varžtais ir orlaivis paruoštas. Tą dieną pilotui nepavyko atlikti patikrinimo prieš skrydį, o mechanikas pamiršo pritvirtinti visus 36 varžtus.
Lėktuvas pakilo įprastai, tačiau skrydžio metu vibracijos atlaisvino varžtus. Įtraukus važiuoklę, liukas laikėsi. Tačiau nuleidus važiuoklę, liukas nukrito, sutrikdydamas oro srautą į variklį ir sukeldamas liepsną.
Avarija sukėlė paniką tarp Kotbuso gyventojų. Jie paragino sustabdyti oro eismą iš Kotbuso aerodromo.
Motinos bijojo išsiųsti savo vaikus į mokyklas, esančias prie oro uosto tako. Tekstilės darbuotojai streikavo.
Galbūt dėl šių protestų Kotbuso aerodromas buvo uždarytas ir operacijos perkeltos į Holzdorfo aerodromą į šiaurę nuo Herzbergo Brandenburge.
Nepaisant perkėlimo, 1985 m. kovo 16 d. Kotbuse sudužo dar vienas netinkamai veikiantis „MiG-21“. Pilotas išsigelbėjo katapultuodamasis iš lėktuvo, tačiau pats lėktuvas nukrito į inžinerijos mokyklos studentų bendrabutį. Laimei, buvo šeštadienis ir bendrabutis buvo tuščias.