Unikali vieta, į kurią lėktuvai keliauja numirti: didžiausiose orlaivių kapinėse ilsisi 4000 lėktuvų - kodėl būtent čia? (Foto, Video) ()
Kas nutinka, kai orlaivis tampa nebereikalingu, jo varikliai išjungiami ir leidžiama jiems paskutinį kartą atvėsti?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Oro linijos galėtų išleisti į pensiją orlaivius, net tokius garsius kaip „Concorde“ ar „Tupolev Tu-144“, į po atviru dangumi esančius aviacijos muziejus. Tačiau dauguma tokių orlaivių, išėję į pensiją, atsiduria „lėktuvų kapinėse“.
Tūkstančiai į pensiją išleistų orlaivių laikomi didžiulėse dykumos kapinėse JAV pietvakariuose.
Jei važiuotumėte Pietų Kolbo keliu Tuksone, Arizonoje, pastebėtumėte, kad gyvenamieji namai netrukus užleidžia vietą keistesniems dalykams: orlaivių eilės – nuo krovininių lėktuvų iki bombonešių – tyliai stūkso liepsnojančioje dykumos saulėje.
Tai didžiausia pasaulyje orlaivių saugojimo ir išsaugojimo vieta, vadinama 309-ąja aviacijos ir kosmoso priežiūros ir regeneravimo grupe (309-oji AMARG), dažnai žinoma kaip „Boneyard“, esanti Daviso-Montano oro pajėgų bazėje.
Šioje vietoje, esančioje maždaug 10,5 kv. km plote, stovi beveik 4000 orlaivių ir 13 kosmoso transporto priemonių iš JAV oro pajėgų, armijos, pakrančių apsaugos, karinio jūrų laivyno, jūrų pėstininkų korpuso ir NASA.
Nors čia yra įvairių tipų lėktuvai, didžioji dalis išsaugotų lėktuvų Daviso-Montano oro pajėgų bazėje priklauso karinei aviacijai.
Nors kai kurie lėktuvai atrodo visiškai nauji, kiti yra uždengti apsauginiais dangalais, kad į juos nepakliūtų smėlio ir dulkių. Ne visiems lėktuvams pasisekė išgyventi išėjus į pensiją viename kūne, nes angaruose kai kurie lėktuvai yra sudėti į atsarginių dalių dėžes, paruoštas išsiųsti į skirtingas vietas visame pasaulyje, kad padėtų kitiems lėktuvams vėl pakilti į dangų.
Kodėl Arizona?
Nors Daviso-Montano oro pajėgų bazė nėra vienintelės pasaulyje lėktuvų kapinės, ji yra pati didžiausia, todėl jums gali kilti minčių, kodėl tokio masto saugykla yra Tuksone.
Tam yra keletas priežasčių. Visų pirma, dėl klimato sąlygų Arizonoje, esant sausam karščiui ir mažai drėgmei, orlaiviai rūdija ir suyra lėčiau, todėl jie yra mažiau jautrūs korozijai ir lengviau išlaikomi tinkamos darbinės būklės. Be to, dykumos siūlo daug vietos už prieinamą kainą, o tai reiškia, kad besidomintys šia paslauga sutaupo daug pinigų.
Dykumos šarminis dirvožemis taip pat yra pakankamai sunkus, kad lėktuvai nenugrimztų į žemę. Tokiu būdu lėktuvus galima pastatyti dykumoje be brangių naujų stovėjimo rampų.
Nors dykuma panaši į aviacijos senelių namus, kai kurios lėktuvų skraidymo dienos vis dar priešakyje. Jei lėktuvas vėl skris, jį prižiūri įrenginių technikai, kurie užtikrina, kad visi orlaivio įėjimai būtų sandarūs, kad nebūtų purvo, dulkių ir laukinės gamtos. Jie reguliariai valdo variklius ir kitą įrangą, kad užtikrintų, jog viskas veikia sklandžiai.
Dėl COVID-19 pandemijos daugiau lėktuvų buvo priversti nusileisti kapinėse. Per vieną iš pandemijos bangų 2020 m. buvo nufilmuotas Viktorvilis (Kalifornija), turintis vieną didžiausių pasaulyje lėktuvų stovėjimo aikštelių.
Jeigu jums įdomu iš tikrųjų pamatyti ilgas lėktuvų eiles, besidriekiančias Arizonos karštyje iki pat horizonto, jums pasisekė, nes į lėktuvų kapines galima patekti ekskursijos autobusu metu.