Pirmas toks atvejis aviacijos istorijoje – lėktuvas praskrido tuneliu įspūdingu greičiu ir sumušė kelis rekordus: „mano galvoje tą akimirką viskas sulėtėjo“ (Video) ()
Aviacijos istoriją papildė sėkmingas lėktuvo skrydis tunelyje. Vos menkiausia klaidelė ir viskas būtų pasibaigę tragedija. „...ir mano galvoje tą akimirką viskas sulėtėjo“, - kritinę akimirką prisimena pilotas. Bet kaip jam išvis pavyko įgyvendinti tokią dalyką?
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dario Costa, 41 metų pilotas iš Italijos, skrido lėktuvu per du Çatalca rajono tunelius netoli Turkijos sostinės Stambulo.
Tai pirmas kartas, kai lėktuvas kada nors skrido tuneliu (neskaičiuojant, kad tai padarėte GTA), taip pat pirmasis lėktuvo skrydis per du tunelius ir ilgiausias skrydis po kieta kliūtimi.
Šis skrydis, remiamas „Red Bull“, taip pat pelnė Gineso rekordą už ilgiausią tunelį, kuriuo kada nors praskrido lėktuvas (1730 metrų).
Dario Costa valdomas lėktuvas turėjo išlaikyti atstumą tarp 70 centimetrų ir 1,6 metro virš asfalto, kad išvengtų avarijos. Kalbant apie plotį, tarp sparno galo ir sienos abiejose pusėse buvo vidutiniškai vos 4 metrai.
Kita kritinė skrydžio dalis buvo 360 metrų ilgio tarpas tarp dviejų tunelių po atviru dangumi. Nors galėtume manyti, kad ši skrydžio dalis buvo lengviausia, pilotas turėjo kovoti su šoniniu vėju ir pasiruošti kitam panėrimui į antrąjį tunelį.
Vidutinis skrydžio greitis siekė 245 km/h.
„Atrodė, kad viskas vyksta taip greitai, bet kai aš išnirau iš pirmojo tunelio, lėktuvas pradėjo judėti į dešinę dėl šoninio vėjo ir mano galvoje tą akimirką viskas sulėtėjo“, – sakoma Costa pranešime. „Aš sureagavau ir tiesiog sutelkiau dėmesį į tai, kad lėktuvas grįžtų teisingu keliu, kad įskristų į kitą tunelį. Tada mano galvoje viskas vėl paspartėjo“.
Lėktuve „Zivko Edge 540 V2“ buvo atlikta daugybė modifikacijų, įskaitant sumontuotas „Formulės 1“ dizaino sėdynes, sumažintą svorį ir dirbtinę „ryklio odą“, siekiant sumažinti pasipriešinimą ir pagerinti efektyvumą.
Tačiau skrydis buvo ne tik inžinerinis žygdarbis, bet ir žmogaus pasiekimas. Be savo 5000 skrydžio valandų patirties, Costa buvo leista išbandyti trasą automobiliu 270 km/h greičiu. Jis taip pat atliko neurokognityvinius mokymus „Red Bull“ sportininkų veiklos centre, siekdamas užtikrinti, kad jo reakcijos laikas būtų labai geras.
Šios pastangos pasiteisino: Dario Costa dabar yra kelių pasaulio rekordų savininkas ir nepaprastai laimingas vaikinas.
„Niekada gyvenime nebuvau skridęs tuneliu – niekas to niekada nebuvo daręs – todėl mano galvoje buvo didelis klaustukas, ar viskas klostysis taip, kaip tikėjomės“, – sakė Costa. „Žinoma, atlikus sėkmingą skrydį, labai palengvėjo, tačiau pagrindinė emocija buvo didžiulis džiaugsmas. Man tai dar viena išsipildžiusi svajonė“.