Jums nepasivaideno – 12 metrų ilgio „Studabaker President“ iš tiesų egzistavo: kokia buvo šio monstro paskirtis, kurio laukė netikėtas likimas (Foto, Video) ()
Nedaugelis bendrovių išvengė 1929 m. akcijų rinkos katastrofos, kuri JAV ir didžiąją Vakarų pasaulio dalį nuvedė į ekonomikos nuosmukio bedugnę. Viena iš labiausiai nukentėjusių buvo automobilių pramonė, nes akivaizdu, kad buvo sunku parduoti automobilius nedirbantiems žmonėms.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Iki rinkos katastrofos amerikiečių automobilių gamintojo „Studebaker“ pardavimai klestėjo. Bendrovė buvo įsikūrusi trijose didelėse gamyklose, išsidėsčiusiose 91 ha plote, gaminančiose daugiau nei 180 000 automobilių per metus.
Tačiau 1929 m. rudenį prasidėjus Didžiajai depresijai, „Studebaker“, kaip ir daugelis kitų įmonių, sureagavo sumažindama savo veiklos mastą ir atleisdama savo darbuotojus.
Kompanija vos išgyveno krizę. Valdybos pirmininkas nusižudė. Ketvirtajame dešimtmetyje buvo padaryta daugybė blogų sprendimų ir sunki „Ford“ bei „General Motors“ konkurencija lėmė „Studebaker“ likimą.
Tarp visų šių sunkumų „Studebaker“ surengė vieną didžiausių automobilių pramonės rinkodaros triukų – iš medžio pastatė didžiulę savo gaminamo prabangaus „Studebaker President“ kopiją.
„Studebaker President“ buvo vienas iš svarbiausių gamintojo modelių. Gaminamas nuo 1926 m., jis turėjo 5,8 litro šešių cilindrų variklį (vėlesni modeliai turėjo mažesnį 5,1 litro variklį), galintį išvystyti 122 arklio galias (91 kW). Jame buvo modernūs oro, alyvos ir degalų filtrai, patobulintas termostatas ir „Lanchester“ vibracijos slopintuvas.
1931 m., siekdama skatinti pardavimus, bendrovė pagamino didžiulę medinę „Studebaker President“ kopiją – du su puse karto didesnę nei jos gamybos analogas. Modelis buvo daugiau nei 12 m ilgio ir 4 m aukščio. Jis svėrė daugiau nei 5,5 tonos, o korpusas buvo pagamintas iš baltos pušies. „Firestone“ padangos buvo 2 m skersmens.
Milžiniškas automobilis buvo surinktas netoli pagrindinių „Studebaker Proving Grounds“ bandymų trasos vartų, visai šalia automobilių gamintojo gimtojo miesto South Bend, Indianoje, JAV.
Didžiulis automobilio modelis įmonei sukėlė nemažą viešumą ir tapo traukos objektu apylinkės gyventojams ir pro šalį važiuojantiems turistams. Automobilis taip pat pasirodė dešimties minučių trukmės „Studebaker“ reklaminiame filme „Laukinės gėlės“.
Deja, buvo imtasi nedaug priemonių, skirtų apsaugoti medinį automobilį nuo atšiaurios žiemos. Automobilis išsilaikė iki 1936 m. pavasario, kai bendrovė dėl jo prastos būklės nusprendė jį sudeginti.
„Studebaker „susižavėjimas didžiulėmis transporto priemonėmis nemirė kartu su mediniu „President“. 1933 m. Čikagos pasaulinei parodai „Studebaker“ iš medžio karkaso ir gipso pastatė dar vieną milžiną – jų gaminamo „Land Cruiser“ modelį, siekiantį 24 m ilgį ir 8,5 m aukštį.
Po slenksčiu esančios durys vedė lankytojus į žiūrovų salę, kurioje buvo rodomi filmai, aukštinantys naujųjų „Studebaker“ automobilių savybes. Pasibaigus parodai, automobilis buvo išmontuotas.