Pirmasis pasaulyje sraigtasparnio skrydis aplink pasaulį – dramatiškas „Spirit of Texas“: sovietams neįsileidus, turėjo leistis ant laivo denio (Foto, Video) ()
1982 m. rugsėjo 30 d. H. Rossas Perotas Jr. ir Jay W. Coburnas užbaigė skrydį aplink pasaulį sraigtasparniu „Spirit of Texas“, kai nusileido savo pradžios taške Dalase, Teksase.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tai buvo vieno variklio „Bell 206L-1 LongRanger II“, kuris per 246,5 skrydžio valandas per 29 dienas, 3 valandas ir 8 minutes įveikė daugiau nei 41 800 kilometrų.
Kelionei pasirinktas sraigtasparnis, pavadintas „Spirit of Texas“, buvo „Bell Helicopter Company“ modelis „206L-1 LongRanger II“ – 7 vietų lengvasis sraigtasparnis, sukurtas iš ankstesnės 5 vietų „206B JetRanger“ serijos.
„Bell 206L-1“ yra 13 metrų ilgio, o dviejų ašmenų pagrindinis rotorius yra pusiau standus ir mažai pasviręs – tai bendras „Bell“ pagrindinio rotoriaus dizaino bruožas. Jo skersmuo yra 11 m ir sukasi prieš laikrodžio rodyklę (žiūrint iš viršaus) esant 394 aps./min. „LongRanger II“ varomas „Allison 250-C28B“ turboveleninio variklio. Šis variklis sukuria 435 arklio galių.
Tuščias sraigtasparnis sveria apie 979 kg, priklausomai nuo sumontuotos įrangos, o maksimalus bendras svoris yra 1836 kilogramai.
Modelis „206L LongRanger“ primajam skrydžiui pakilo 1974 m., o „206L-1 LongRanger II“ variantas pradėtas gaminti 1978 m. Po kelerių metų jį pakeitė „206L-3“. „LongRanger“ ir toliau gaminamas kaip „206L-4“ modelis.
Kelionei apink pasaulį, sraigtasparnis per tris savaites buvo modifikuotas – sumontuotas papildomas 572 l degalų bakas, suteikiantis sraigtasparniui maždaug 8 valandų papildomo skrydžio.
Buvo sumontuotos „iššokančios plūdės“ – pripučiami pontonai, kuriuos galima panaudoti avariniam nusileidimui ant vandens. Sraigtasparnyje taip pat buvo gelbėjimo plaustas ir kita avarinė įranga bei reikmenys. Buvo įdiegta papildoma ryšio, navigacijos įranga ir radaras.
Petroso ir Coburno kelionė sraigtasparniu „Spirit of Texas“ prasidėjo 1982 m. rugsėjo 1 d. Dalase, JAV.
Kelionė aplink pasaulį (šiaurės pusrutuliu) triko 29 dienas, 3 valandas ir 8 minutes. Visą skrydžio trajektoriją sudarė net 41 843 km, kertanti 26 skirtingas šalis (JAV, Kanada, JK, Europos šalys, Egiptas, Pakistanas, Rytų Azija, Aliaskos valstija ir per kurią buvo grįžta į Dalasą). Kelionės metu buvo sudeginta 25 400 kg degalų, kurie buvo papildyti 56 stotelėse.
Viena degalų papildymo stotelė buvo ant „American President Lines“ konteinerių laivo „SS President McKinley“ denio Ramiojo vandenyno šiaurėje, nes Sovietų Sąjunga neleido jos teritorijoje pasipildyti degalų.
Peroto tėvas Rossas Perotas vyresnysis suorganizavo laivą tik prieš dvi savaites, kol vyko skrydis. Nusileidimas ant konteinerių laivo denio vyko sudėtingomis sąlygomos – siaučiant 4,5 m jūros bangoms ir pučiant 74 km/h (20,5 m/s) vėjui.
Indijoje ir Birmoje įvyko du incidentai, kai pilotai buvo apklausti dėl neteisėto nusileidimo. Skrydžio metu nebuvo didelių mechaninių problemų. Kelionę sudarė 246,5 valandos skrydžio, vidutinis greitis buvo 188 km/h.
1982 m. lapkričio 15 d. „Spirit of Texas“ buvo nuskraidintas į Andrews oro pajėgų bazę ir padovanotas Nacionaliniam oro ir kosmoso muziejui, Vašingtone, JAV, kur jį galima pamatyti ir šiandien.