„Citroën Karin“ – tarsi iš ateities atkeliavęs automobilis, atrodęs kaip piramidinis erdvėlaivis ant ratų: turėjo tokių dalykų, kurie ir šiandien nustebintų (Foto, Video) ()
Kai 1980 m. Paryžiaus automobilių parodoje pirmą kartą buvo pristatytas „Citroën Karin“, lankytojai nuo keistų formų automobilio negalėjo atitraukti žvilgsnių. Buvo gana neįprasta automobilių parodoje pamatyti futuristinę mokslinės fantastikos piramidę, jau nekalbant apie piramidę ant keturių ratų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Jo pavadinimas prasideda žodžiu „car“ (automobilis). Tai virsta „cara, carina“: italų kalba „brangus, brangusis“. Toks buvo jo prancūzų ir italų kūrėjo Trevoro Fiore, kuris mokėsi Didžiojoje Britanijoje ir atsakingas už „Citroën“ stiliaus departamentą, noras.
„Karin“, kaip hipotetiškai nurodyta, turėjo būti „vidutinės klasės“. Tai buvo dviejų durų kupė su „drugelio“ durelėmis (durys atsiveriančios į viršų), su labai supaprastintu profiliu ir labai žemu svorio centru.
Su įleidžiamomis stiklo plokštėmis, iš dalies uždengtais galiniais ratais ir nudažytas rudais atspalviais, „Karin“ buvo įkvėptas Gandini sukurtos „Lancia Sibilo“ ir supaprastino idėją iki gryniausios formos.
Naudojant radikaliai tiesią geometriją, automobilio forma buvo kaip sutrumpinta piramidė, nukreipta į galą, tiesiai virš keleivių. Naudojant šią kraštutinę formą, automobilis turėjo A3 formato popieriaus lapo dydžio stogo plokštę.
Automobilis buvo suprojektuotas pagal trijų vietų salono išdėstymą, kuriame vairuotojas sėdi viduryje, šiek tiek priekyje, o du keleiviai iš šonų, kiek toliau automobilio gale.
Vairo kolonėlė buvo neįtikėtinai ilga, o vairuotojas galėjo valdyti beveik viską, nepaleisdamas vairo. Maži kompiuteriai, valdantys įvairias funkcijas, taip pat buvo įdėti į durų plokštes šalia rankenų, kad vairuotojas ir keleiviai galėtų juos pasiekti.
Tačiau tikrasis „deimančiukas“ buvo prietaisų skydelyje, kur buvo ekranas. Šiandienos automobiliuose ekranai nestebina, bet tuo laiku tai buvo itin modernu ir futuristiška.
Nors suapvalinta forma leidžia iš karto suprasti, kad tai mini katodinių spindulių vamzdžių (kineskopinis) ekranas, jo funkcija yra tikrai moderni – jis rodo (tiksliau turėjo būti rodyti, nes tai liko koncepcija) informaciją apie kelią ir automobilį.
Automobilio priekyje sumontuoti ilgi, horizontalūs priekiniai žibintai su trigubais projektoriais priminė „Citroën SM“. Galinė dalis priminė ankstyvąjį „Lotus Esprit“.
Automobilis buvo tik koncepcija, todėl iš tikrųjų neturėjo būti vairuojamas. Niekas nežino, ką „Citroën“ sumontavo „Karin“ po koncepcinio automobilio variklio gaubtu. Komanda neatskleidė jokios papildomos informacijos apie mechaniką.
Deja, „Citroën Karin Concept“ niekada nebuvo pradėtas gaminti. Automobilis tiesiog būtų nepraktiškas kasdieniam vairuotojui. Viduje buvo tik trys sėdynės, o tai yra neįprasta bet kokiam automobilio išdėstymui. Be to, stiklo stogas yra beveik netinkamas. Tai buvo gražus dizainas ir idėja, tačiau tai tikrai nebūtų puikus automobilis, reguliariai naudojamas kelyje.