Kaip futuristiniai monstriniai bebėgiai traukiniai Šaltojo karo metu padėjo užkirsti kelią branduolinei apokalipsei (Foto, Video)  (2)

Šaltasis karas buvo sudėtingas nesutarimų su SSRS metas, dėl kurio JAV vyriausybė baiminosi, kad rusai gali kirsti poliarinį ratą ir sukelti branduolinę apokalipsę.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Kad išvengtų tokių siaubingų aplinkybių, JAV privalėjo užtikrinti, kad sovietų bombonešiai tikrai neperskristų Šiaurės ašigalio arba bent jau turėtų laiko tinkamai reaguoti, jei jie pultų savo bombonešiais ir tarpžemyninėmis balistinėmis raketomis. Norėdami tai užtikrinti, JAV armija planavo greitą 63 pilotuojamų radarų stočių Arktyje plėtrą.

Tada iškilo kitas klausimas: kaip kariuomenei nugabenti visas medžiagas, reikalingas stotims pastatyti?

Pasak JAV armijos įsigijimo paramos centro, ši užduotis teko „The Western Electric Company“, AT&T dukterinei įmonei, kuri dirbo su TRADCOM, JAV armijos transporto tyrimų ir plėtros komanda, kad išspręstų šią dilemą.

Šios organizacijos kreipėsi į Robertą Gilmore'ą LeTourneau, išradėją, kuris daug laiko praleido dirbdamas su futuristine dyzeline-elektrine pavara, skirta kelių ratų sunkiosioms mašinoms.

 

 

Specialusis traukinys naudojo vidaus degimo variklį, kuris suko elektros generatorių, kuris vėliau siųsdavo savo galią į stebulės variklius.

Dėl to traukinys galėjo pasiekti kelių ratų pavarą (multi-wheel-drive) be diferencialo ar pavaros velenų. 1953 m. LeTourneau pristatė „VC-12“ – pirmąjį begėgį sausumos traukinį, kurio keliamoji galia buvo 140 tonų.

Būtent šis traukinys patraukė TRADCOM dėmesį. Kai TRADCOM pamatė LeTourneau traukinio demonstravimą, jie buvo pakankamai sužavėti, kad gautų jam vyriausybės finansavimą – taip buvo sukurtas „TC-264 Sno-Buggy“.

„Sno-Buggy“ įkvėpė armijos „LCC-1“ – traukinį su keturiais vagonais, įskaitant šarnyrinį lokomotyvą priekyje, varomą 600 AG dyzelinio variklo, kurio keliamoji galia yra 45 tonos. Šis traukinys veikė Grenlandijoje 1956–1962 m., tačiau buvo apleistas Aliaskos gelbėjimo aikštelėje. Vėliau jis tapo eksponatu Jukono transporto muziejuje Vaithorse, Kanadoje.

Tai nebuvo vienintelės LeTourneau traukinių versijos. Taip pat buvo sukurti „VC-22“ ir „TC-497“. Tačiau abu šie traukiniai galiausiai buvo apleisti, nes juos nukonkuravo dviejų variklių sraigtasparnis „Sikorsky CH-54 Tarhe“, kuris galėjo padaryti viską, ką LeTourneau traukiniai galėjo, bet geriau, pigiau ir greičiau.

Aut. teisės: MTPC
MTPC
(32)
(2)
(30)

Komentarai (2)