Iš kur Ukraina gauna degalų ir kiek jie kainuoja karo niokojamoje šalyje  ()

Iki Rusijos pradėto karo Ukraina daugiau nei pusę savo degalų įsiveždavo iš Rusijos ir Baltarusijos. Dabar toks importo modelis neįmanomas, tad mėnesio pradžioje buvo susidaręs benzino deficitas, kilo kainos.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Todėl karo draskoma Ukraina sėkmingai ieško alternatyvų, kaip atsivežti benzino iš Europos Sąjungos šalių.

Panaikino akcizą degalams, sumažino PVM

Ukrainos vyriausybė šią savaitę žengė pirmuosius žingsnius, palengvindama gyventojams kylančių degalų kainų naštą. Aukščiausioji Rada pritarė akcizo degalams panaikinimui, o PVM sumažino nuo 20 iki 7 proc. Tikimasi, kad šis įstatymas įsigalios kartu su pakeista degalinių ribinių kainų apskaičiavimo formule, kurioje atsižvelgiama į Europos Sąjungos rinkos kainas.

Jei prasidėjus karui ir degalų grandinės sutrikimams benzinas buvo pabrangęs iki 45 grivinų (1,38 Eur), įsigaliojus įstatymui kaina turėtų sumažėti iki 35–38 grivinų (1,08–1,17 Eur) už litrą.

Belieka iki galo suderinti degalų tiekimo grandinę.

Iš kur Ukraina gaus benzino?

Portalas Avto24 pastebi, kad Ukraina turi daug alternatyvų, kaip įsivežti benzino ir dyzelino. Čia labai padės tarptautinių tiekėjų padaliniai, dirbantys Ukrainoje: „Shell“, „Socar“, SNEL Energy, AMIC (valdanti degalinių tinklą VIADA.LT – red past.).

Šios įmonės, lyginant su Ukrainos kompanijomis, turi pakankamai finansų ir stiprius ryšius globalioje naftos rinkoje.

„Shell“. Atsisakė Rusijos naftos pirkimų, pasibarstė galvą pelenais ir netgi pažadėjo skirti paramą (procentą nuo pelno) Ukrainos gynėjams.

„Socar“. Ji parduoda milijonus tonų naftos ir parduoda didžiulius kiekis naftos produktų visame pasaulyje. Ultramoderni įmonės gamykla veikia Izmire, Turkijoje.

 

SNEL. Kompanija, turinti daugybę galimybių. Pranešama, kad Dimitrios Anifantiakis, įsigijęs degalinių tinklą „Glusco“ Ukrainoje, yra dirbęs su Litasco, BP, Cargill SA ir yra „Motor Oil Hellas“ (Graikijos gigantas) valdybos narys. Taigi tarptautinių ryšių stoka nesiskundžia.

AMIC. Ukrainoje subombarduota šios įmonės naftos bazė. Tačiau kompanija turi atstovybes Lenkijoje ir Lietuvoje. Ji puikiai pažįsta Ukrainos rinką. Todėl turėtų sėkmingai pasinaudoti mažais mokesčiais ir laisvos rinkos dėsniais.

Sąraše taip pat lieka nemažai Ukrainos kompanijų. O Europoje – daugybė naftos bazių, kuriose galima įsigyti nedidelius degalų kiekius, kurie aukščiau išvardytų gigantų gali ir nedominti.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: 15min.lt
(13)
(1)
(12)

Komentarai ()