Kovai su didelėmis kuro kainomis - nuosava etanolio gaminimo įranga?  (6)

Nusibodo "palikinėti" didelius pinigus kuro kolonėlėse? Kompanija "E-Fuel Corporation" siūlo sprendimą - nuosavą etanolio "virimo" įrangą, galinčia per savaitę pagaminti 130 litrų šio kuro. Jei automobilio kuro sistema pritaikyta etanoliui, jį bus galima be papildomo apdorojimo tiesiogiai pilti į kuro baką.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Norint gaminti etanolį su "EFuel100", į įrenginio 757 litrų talpos cisterną įkraunamos visos reikalingos žaliavos (cukrus ir mielės) arba supilami stiprūs alkoholiniai gėrimai. Procesui valdyti naudojamas įrenginio priekinėje panelėje sumontuotas LCD ekranas (šalia kuro siurblio). Jei žaliavoms naudojamas tradicinis raugas, pasirenkamas "fermenacijos" režimas, jei alkoholiniai gėrimai - "distiliacijos" režimas. "EFuel100" papildomai prijungiamas prie vandens šaltinio, panašiai kaip ir bet kuri indų plovimo ar skalbimo mašina. Į cisterną tiekiamo vandens kiekis ir visas etanolio gamybos procesas reguliuojamas automatiškai.

Kai raugas baigia fermentuotis, tirpalas patalpinamas į distiliavimo sistemą. Čia jis yra garinamas vertikaliame vamzdyje ir specialia membrana alkoholis atskiriamas nuo vandens. Vėliau distiliuoti garai atvėsinami ir kondensuojasi į skystį ir patenka į 130 litrų talpos saugojimo rezervuarą. Naudojimui paruoštas kuras į automobilio baką pumpuojamas ištraukiama 15m ilgio žarna. Cukraus pavertimo į etanolio kurą procesas trunka beveik savaitę, nors pats alkoholio distiliacijos procesas trunka vos kelias valandas.

Kompanijos tikslas yra palaikyti taip pagaminto etanolio kainą mažesnę nei $1 už galoną (apie 55 lietuviški centai už litrą ). Ar toks sprendimas pasiteisins, pamatysime ateityje. Kol kas norint įsigyti tokią įrangą teks paaukoti 10000 dolerių. Be to, kaip teisiškai atskirti "EFuel100" nuo naminės varymo aparatų?

(13)
(0)
(13)

Komentarai (6)