Naujas antžeminio transporto, su dyzeliniu varikliu, greičio rekordas (5)
Bolidas JCB DieselMax pasiekė naują antžeminio transporto, su dyzeliniu varikliu, pasaulinį greičio rekordą. Jis viršijo 350 mylių per valandą greitį. Pavertus į kilometrus, gautųsi 563 km/h. Tokio greičio dar nėra pasiekęs nei vienas automobilis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
JAV, Jutos valstijoje JCB komanda kelias dienas atlikinėję bandymus su bolidu JCB DieselMax, visgi pasiekė savo tikslą ir viršijo 350 mylių per valandą greitį. Pradžiose šou organizatoriai tikėjosi pasiekti 328, 767 mylių per valandą(526,027 km/h) greitį - iki šiol buvusį pasaulio rekordą.
Tuometinis greičio rekordas su dyzeliniu bolidu priklausė Virgil Snyder, pasiektas trasoje Thermo King Streamliner dar 1973 metais. Bolido pilotas Andy Green šią užduotė ne tik įvykdė, bet dar ir gerokai viršijo.
JCB DieselMax bolidas turi du dyzelinius variklius JCB444 su turbo kompresoriais tarpinėmis vėsinimo sistemomis, galinčius pasiekti po 750 arklio jėgų esant 3800 apsisukimų į minutę. Tiesa sakant, pats sumanytas šou buvo skirtas ne greičio rekordo sumušimui, tačiau pačio dyzelinio variklio JCB444 galimybių demonstravimui. Tuo labiau, jog šis variklis net neskirtas gretaeigei galingai technikai - jis konstruojamas į kelių statybinės technikos mašinas - eskavatorius, pakrovėjus ir t.t.
Pats bolidas taip pat pasižymi unikaliomis savybėmis. Pavyzdžiui jis pasižymi labai maža trinties jėga į kelio dangą - apie 0,174 cd (paprastų automobilių atveju šis koeficientas viršija 25). Bolido ilgis - truputi virš 9 metrų.
Bolido pilotas Andy Green nelinkęs apsiriboti pasiektu laimėjimu. Jis įsitikinęs, jog pasiektas rekordas nėra galutinė mašinos galimybiu riba. Tuo labiau, jog tokiam įsitikinimui yra aiškus pagrindas - rekordas pasiekas naudojant 5 pavaras iš 6 galimų... Be to, 350 mylių per valandą greitis buvo viršytas ir bendymo metu - važiuojant pirma trasos dalimi, pasiektas 365,779 mylios/h (588,664 km/h), o grįžtant į pradinį tašką 335,695 mylios/h (540,248 km/h), todėl bendras rezultatas buvo paskaičiuotas kaip šių greičių vidurkis 350,092 mylios (563,418 km/h). Taigi toks rekordinis greitis tikrai dar ne riba šiam mašiniukui.
Daugiau nuotraukų:
Parengta pagal:
-
Рекорд дизельного двигателя болида JCB Dieselmax на шинах Goodyear
http://www.euroshina.com.ua/news.php?id=400 -
It’s Official: JCB Dieselmax is the World’s Fastest Diesel
http://news.gruzoviki.com/685.html