Microsoft pasiruošęs investuoti "šimtus milijonų dolerių" į Zune (0)
Microsoft rimtai kalba apie konkuravimą su Apple nešiojamų media grotuvų rinkoje. Remiantis keliais šaltiniais, kompanija pasiruošusi investuoti šimtus milijonų dolerių į savo naują verslą - tai ne tik įtakotų, bet netgi keltų grėsmę kelių mažesnių media grotuvų gamintojų, tokių kaip Creative ir Iriver, egzistavimui
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nors dabar techniniai duomenys apie Microsoft gaminio "Zune" funkcijas ir pačius įrenginius nepateikiami, kompanija analitikų konferencijoje atskleidė kai kuriuos strateginius projekto aspektus. Cituojant kai kurias Microsoft pramogų ir įrenginių padalinio vadovo žodžius, "tai yra kažkas, kam reikės šiek tiek laiko" ir kad "tai yra tai, kas bus trijų, ketverių ir netgi penkerių metų investicija".
Šis Microsoft požiūris neturėtų būti laikomas atsitiktiniu rinkos "stumtelėjimu". Remiantis SPI ataskaita, Steve Ballmer mato kompanijoje unikalią galimybę įsiskverbti į praktiškai neliečiamą konkurencijos požiūriu Apple nešiojamų muzikos grotuvų rinkos dalį, kuri sudaro apie 70%. Ataskaitoje cituojami Ballmer žodžiai, "Kad ir kaip būtų, šiuo metu nėra jokios kitos kompanijos, kuri bandytų įeiti į šią verslo šaka tokiu metu. Niekas kitas neturi optimizmo, niekas kitas neturi finansinių resursų".
Kol pagrindinis Zune tikslas yra galimas poveikis Apple, visai lengva tiesiog nepastebėti kitų produktų ir kompanijų, kurioms ši naujiena gali turėti įtakos, gali būti, netgi didesnės nei Apple kompanijai. Microsoft įėjus į šią rinką, ypač Creative, Iriver ir taip pat Samsung gali būti pirmieji tarp tų, kurie turės reaguoti į Zune ir imtis atitinkamų veiksmų. Iki šiol Microsoft buvo tiesiog technologijų ir programinės įrangos tiekėjas šioms firmoms, tačiau dabar ji išauga į platformų gamintojo kompaniją, kuri konkuruos su jais tiesiogiai. Rinkos analitikai, pavyzdžiui, Harry Wang iš Parks Associates, mano, kad MP3 grotuvų rinka gali nebūti pakankamai stipri siekiant išlaikyti kiekvieną šiandien rinkoje egzistuojantį gamintoją: "Zune gali padaryti žymios žalos [gamintojams, tokiems kaip Creative ir Iriver]". Bėgant laikui ateities MP3 rinka neaugs taip greitai, kaip praeityje ir šiandieninės rinkos niškos gali išnykti - 2009 ir 2010 metams rinkos analitikai planuoja tik vidutinį arba tolygų rinkos augimą.
Tik laikui bėgant paaiškės, ar Microsoft kompanija bus sėkminga MP3 grotuvų rinkoje ir ar Zune bus pritaikytas kuriant vartotojų elektronikos "ekosistemą", apimančią kompanijos "Live" paslaugą, pramogų centrus - personalinius kompiuterius bei kitus įrenginius, tokius kaip Xbox 360. Wang mano, kad norint pasiekti sėkmę šiame segmente kompanijoms būtina žinoti ir suprasti "vartotoją ir jo polinkius". Vienas iš svarbiausių komponentų norint pasiekti vartotojus nešiojamų media grotuvų sferoje yra patrauklaus prekinio ženklo sukūrimas - šioje vietoje Ipod pasiekė didžiulių laimėjimų, o tuo tarpu kiti žlunga pateikdami keistų pavadinimų, tokių kaip "H10", produktus. Wang pabrėžė, kad "stilingi ir prestižiniai prekiniai ženklai, tokie kaip "Ipod" arba "Razr" yra labai svarbūs".
Parengta pagal
Microsoft to bet "hundreds of millions of dollars" on Zune - report http://www.tgdaily.com/2006/07/28/microsoft_zune/