DARPA atskleidė kai kurias detales apie kuriamą 'Mach 6' greitį pasieksiantį lektuvų variklį "Vulcan" (Video) (11)
Kaip atrodys lėktuvas, galintis nugabenti 5 tonų krovinį 17000km atstumu per mažiau nei dvi valandas? Kaip veiks koncepcinė varomoji sistema "Vulcan", savyje apjungsianti įprastinio turboreaktyvinio variklio ir naujojo "Constant Volume Combustion" (CVC) variklio veikimo principus? Šias bei kitas aktualios informacijos nuotrupas DARPA paskelbė oficialiame pranešime spaudai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
"Vulcan" variklis bus "Ramjet" ir "Scramjet" technologijų hibridas. Kelis kartus didesnį nei garso greitį pasieksiantis variklis įsijungs ne iš karto. Nuo 0 iki 'Mach 4' lėktuvas (toks kaip prototipinis Falcon HTV-3X, pavaizduotas nuotraukose) bus įgreitinamas naudojant šiek tiek modifikuotus įprastinius turboreaktyvinius variklius. Tada bus įjungiamas CVC, kuris transporto priemonę įgreitins iki Mach 6 ir iki didesnio greičio.
Nepaisant to, jog pirmasis bandomasis antrosios fazės prototipo skrydis numatytas jau kitų metų gegužės mėnesiui, o visiškas sėkmingas projekto užbaigimas numatytas 2012 metams, DARPA atstovai pripažįsta, jog projektas yra išties ambicingas. Viena esminių problemų - kaip įgreitinti lėktuvą iki CNC varikliui aktyvuoti reikalingo greičio. Įprastiniai turboreaktyviniai varikliai šiandien gali išvystyti "vos" šiek tiek didesnį nei 'Mach 2' greitį. To, žinoma pakaktų demonstraciniam lėktuvui, nes prototipas bus palyginti nedidelis. Tačiau suplanuotam galutiniam lėktuvui reikės daug galingesnio turboreaktyvinio variklio, o jį kurti yra pernelyg brangu. DARPA "Vulcan" idėja yra paimti nemodifikuotą karinį 'Mach 2+' variklį - F100, F110, F119 arba F414 - ir apjungti jį su CVC. Taip būtų ženkliai sumažinami projekto kaštai. Be to, 'Mach 4+' turboreaktyvinis variklis didelio greičio srityje veikia "Ramjet" technologijos principu, o DARPA prognozėmis aktyvavus CVC tokio greičio zonoje kuro sąnaudos bus 20-30% mažesnės nei "Ramjet".
Daugiau informacijos apie "Vulcan" variklį galima rasti DARPA svetainėje.