Korėja sėkmingai išbandė nepilotuojamą pasukamų sraigtų lėktuvą (1)
Korėja sėkmingai išbandė nepilotuojamą pasukamų sraigtų lėktuvą, kuris padės šaliai tapti šios technologijų srities lydere lapkričio 29 d. pranešė valstybei priklausantis oro ir kosmoso institutas. Bandymas, atliktas Goheung apskrityje, Pietų Jeolla provincijoje, yra dalis 101,1 milijardo vonų (108,4 JAV dolerių) vertės projekto, vyksiančio iki 2012 metų, pranešė Korėjos oro ir kosmoso tyrimų institutas (KARI).
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
2 metrų ilgio nepilotuojamas skraidymo aparatas, kurio sparnų mojis 2,8 metro, yra sumažinta versija lėktuvo, kuris bus pagamintas 2009 metų viduryje. Manoma, kad būsimas korpusas svers vieną toną, fiuzeliažas bus 5 metrų ilgio, o sparnų mojis - 4 metrai.
Planuojama, kad lėktuvas galės išbūti ore bent penkias valandas.
„Neskaitant to, kad išbadytas korpusas yra 40 procentų mažesnis už pilno dydžio skraidymo aparatą, daugeliu atžvilgių jis identiškas planuojamam aparatui“, – sakė Koo Sam-ok, vyriausias projekto sistemų vertintojas. Ekspertas pridūrė, kad toks panašumas padės įvykdyti pagrindinius bandymus, įskaitant skrydžio kontrolės sistemų, žemės saugojimosi programinės įrangos ir automatinio pilotavimo technologijos bandymus.
Pasukamo sraigto lėktuvų, kuriuos labai sunku pagaminti, raidos potencialas yra didelis, kadangi jie apjungia geriausias sraigtasparnių ir lėktuvų fiksuotais sparnais savybes.
„Kai propeleriai yra vertikalioje padėtyje, kaip sraigtasparnių, jie gali nusileisti ir pakilti ten, kur nėra pakilimo takų, o pakreipę propelerius pirmyn, gali skristi kaip lėktuvai“, – sakė Koo. Jis taip pat sakė, kad dėl pasukamų sraigtų lėktuvo skrydžio nuotolis ir greitis yra didesnis negu sraigtasparnių.
Ekspertas sakė, kad korėjietiškam pasukamo sraigto nepilotuojamam skraidomajam aparatui nenumatytas joks konkretus vaidmuo, nors jį galima panaudoti įvairiais tikslais, pavyzdžiui bendram stebėjimui, apžvalgai iš oro ir žvalgybai.
„Kai vietiniai inžinieriai įgys techninio išmanymo, kaip saugiai kontroliuoti ir skristi su šiuo lėktuvu, galima bus svarstyti pilotuojamos versijos kūrimą“, – sakė Koo, pridurdamas, kad taip gali būti sukurtas lėktuvas, tapsiantis ateities keleiviniu „automobiliu“.
KARI sakė, kad vietinės gamybos lėktuvo su pasukamais sraigtais sėkmingas išbandymas yra reikšmingas, kadangi vienintelė kompanija, turinti tokią technologiją, yra „Bell Helicopters Textron“, JAV kompanija, pagaminusi „V-22 Osprey“ (matyti nuotraukoje) ir jo civilinė versiją.
Pasak jų, varikliai importuoti iš Vokietijos, tačiau kitos lėktuvo dalys pagamintos vietoje.
Tyrimų institutas sakė, kad visos technologijos, sukurtos lėktuvo su pasukamais sraigtais programoje, bus panaudotos keliant Pietų Korėjos meistriškumą šioje naujoje srityje ir padės kuriant kitų tipų nepilotuojamus skraidomuosius aparatus.
Korėja siekia iki 2012 metų tapti viena iš penkių nepilotuojamų skraidomųjų aparatų technologijos lyderių.
Plačiau: Korea successfully conducts test of unmanned tilt-rotor aircraft
Iš anglų kalbos vertė ir redagavo:
„Transer“ – specializuotų techninių ir teisinių vertimų biuras
www.transer.net
info@transer.net
+370 677 44231
Kopijuojant ar cituojant būtina nurodyti informaciją apie vertimą atlikusį biurą!