Vokietijoje į orą pakilo vandeniliu varomas sklandytuvas (3)
Vokietijos orlaivtystės centras (DLR) antradienį pademonstravo pirmąjį pasaulyje vandenilio kuro elementų varomą lėktuvą.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Antares DLR-H2“ sklandytuvas, kurį sukūrė DLR ir „Lange Aviation GmbH“, turi vieną propelerį ir yra maitinamas akumuliatoriaus, kurį įkraudinėja „BASF“ aukštos temperatūros polimerinės elektrolitų membranos kuro elementai. Kuro elementų sistema ir vandenilio bakas įtaisyti kapsulėse po sklandytuvo sparnais.
PEM kuro elementai veikia 120-180 laipsnių pagal Celsijų temperatūroje ir yra sukurti taip, kad galėtų efektyviai deginti ne tokį gryną vandenilį.
Vandeniliniai kuro elementai vieną dieną gali pakeisti įprastinius reaktyvinius variklius, bet netgi vandenilio entuziastai pripažįsta, kad iki to – dar toli.
„Faktas, kad vieną žmogų talpinantis vienmotoris sklandytuvas, varomas kuro elementais, sugebėjo sėkmingai pakilti ir nusileisti, dar nereiškia, kad greitai taip galės daryti ir didelis keleivinis lėktuvas“ – sako Kevinas Kantola, techninis žurnalistas iš Kalifornijos – „Labiau tikėtina, kad didesniuose lėktuvuose kuro elementai maitins pagalbines borto sistemas“
DLR pripažįsta, kad kuro elementų panaudojimas keleiviniuose lėktuvuose artimiausiu metu – mažai tikėtinas, ir teigia, kad jų tikslas – sukurti kuro elementus, galinčius papildyti lėktuvo elektros sistemą. DLR kuro elementų sistema jau naudojama kaip pagalbinė hidraulinių siurblių maitinimo sistema eksperimentiniame „Airbus Germany A320 ATRA“ lėktuve.