Pristatytas naujas automatinis povandeninių tyrimų zondas Odyssey IV (Video)  (0)

Specialistai iš MIT instituto sukūrė naują povandeninį laivą - tyrimų zondą Odyssey IV, skirta darbui prie didelių gylių. Skirtingai nei ankstesni modeliai, šis sugeba judėti bet kokia kryptimi ir net „pakibti“ vienoje vietoje.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Odyssey IV zondas, priklausantis taip vadinamų „nepilotuojamų plaukymo aparatų“ (Autonomous Underwater Vehicles) klasei, mokslininkų sukurtas vienam tikslui – „kaip nebrangi alternatyva brangiai kainuojantiems tyrimams“. Kūrėjų įsitikinimu, ši sistema bus naudinga visiems, kam reikia žvilgtelėti į didelius gylius – nuo naftos kompanijų iki jūrinių archeologų. Nuo pat pasirodymo momento, MIT sukurti batiskafai praktiškai neturėjo konkurentų taip vadinamose „biudžetinėse“ ekspedicijose, tačiau jie visi pasižymėjo bendru trūkumu – galėjo judėti tik tiesia linija. Jau nekalbant apie sustingimą vienoje pozicijoje (išskyrus tuos atvejus, kai atsiremdavo į dugną). „Norėdami gauti detales objekto nuotraukas, turėdavome batiskafą įleisti kelis kartus ta pačia trajektorija“, - apie buvusius nepatogumus pasakoja MIT jūrinių tyrimų departamento vadovas Chryssostomos Chryssostomidis.

Tačiau daugiau to daryti nebereiks - Odyssey IV zondas sėkmingai praėjo bandymus okeanografijos institute (Woods Hole Oceanographic Institution). Aparatas sugeba judėti iš anksto suprogramuotu maršrutu ir netgi jį savarankiškai keisti, pavyzdžiui, sutikus netikėtą kliūtį arba pasikeitus srovės krypčiai.

 

Virš objektų, kuriuos reikia fotografuoti, batiskafas sugebės sukti ratais ir esant reikalui „sustingti“ vienoje pozicijoje. Tai jam leis modifikuota plaukimo sistema.

Be to, Odyssey IV „apginkluotas“ automatiniais manipuliatoriais, galinčiais surinkti norimus tyrimų pavyzdžius ir juos iškelti į paviršių.

Tiesa, mokslininkai pripažįsta, jog jų gaminys dar reikalauja patobulinimų. Pirmiausia reikia modifikuoti variklių sistemą, kad būtų galima užtikrinti pakankamą povandeninių darbų trukmę ir atstumą be daugkartinių iškėlimų ir panardinimų. Be to, planuojama įdiegti šiuolaikinę distancinio valdymo sistemą. Šiems darbams mokslininkai planuoja sugaišti dar vienerius metus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (0)

Susijusios žymos: