Shell statys patį didžiausią pasaulyje laivą  (10)

Tarptautinis energetikos koncernas Shell pranešė apie planus pastatyti patį didžiausią per visą žmonijos istoriją laivą. Palyginimui – naujasis laivas bus bent 6 kartus sunkesnis už JAV Nimitz atominį lėktuvnešį.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Tai nebus bandymas atkartoti keleivinį laivą „Titaniką“ – Shell megalaivas bus plaukiojanti gamykla. Netradicinė laivo paskirtis reikalauja išsamesnio kompanijos idėjos paaiškinimo. Reikalas tame, jog Shell sumąstė būdą, kaip išgauti „įstrigusių dujų rezervus“ (Stranded gas reserve). Šiuo terminu vadinami dujų ištekliai, kurių gavyba ekonomiškai yra nenaudinga – eksploatacijos kaštai būtų didesni nei gaunamos pajamos.

Šiuo konkrečiu atveju kalba eina apie teritorijas Prelude ir Concerto, esančias šiaurės vakarų Australijos pakrantėje. Išgaunant dujas klasikiniais metodais, tektų 475 kilometrų atstumu tiesti povandeninius dujotiekius iki mažo uostamiesčio Broome. Ten reiktų pastatyti suskystintų dujų gamyklą bei pakankamo dydžio uosto terminalą, galintį priimti tankerius, išvežiosiančius dujas po visą pasaulį. Tačiau kai tik dujos baigtųsi (o jų atsargos šiose teritorijose nėra labai didelės), šios statybos bei įranga taptų niekam nebereikalingos.

Vis dėl to, senkant geriausiems dujų šaltiniams, net ir tokie, ekonomiškai nenaudingi telkiniai ima traukti didžiųjų korporacijų dėmesį. Kol kas Shel pirmoji sugalvojo originalią idėją, kaip pasiekti šiuos telkinius. Ji ėmė vystyti didžiulės plaukiojančios dujų suskystinimo gamyklos projektą - Prelude Floating Liquefied Natural Gas Project — FLNG. Milžiniškas laivas galės dirbti tiesiai virš dujų santalkos, o pumpuojamos dujos iš karto bus skystinamos ir perpilamos į šalia priplauksiančius transportinius tankerius.

FLNG laivas bus toks didžiulis, jog jam nebus baisūs jokie taifūnai – net ir esant didžiuliam jūros bangavimui, jis vis tiek liks virš reikiamos dujų gavybos vietos. Na, o kai abu šie dujų rezervai bus išnaudoti, FLNG tiesiog nuplauks į sekančius regionus, netinkamus tradicinei dujų gavybai. Tokiu būdu, net ir milžiniškos laivo statybos sąnaudos su laiku atsipirks, o ir pavienių nedidelių dujų telkinių eksploatavimas taps ekonomiškai naudingu.

Kaip pranešama spaudos pranešime, FLNG laivo ilgis sieks 480 metrų, o plotis – 75 metrus. Jo masė sieks 600 000 tonų. Plaukiojančiai gamyklai bus prieinami tie ištekliai, kurių gylis sieks apie 250 metrų, o per metus galės pagaminti iki 3,5 milijonų tonų suskystintų gamtinių dujų.

Priminsime, jog kol kas pats didžiausias ir sunkiausias pasaulio laivas yra tankeris Knock Nevis. Turėdamas 458 metrų ilgio ir 69 metrų pločio denį, gali didžiuotis 565 000 tonų mase. Tiesa, dabar Knock Nevis neplaukioja po vandenynus, o stovi Persijos įlankoje ir naudojamas kaip pakrantės naftos saugykla.

Iš dabar plaukiojančių laivų, pats didžiausias yra sausakrūvis Emma Mærsk, kurio ilgis – 397 m, o plotis – 56 m. Šalia jo galima prisiminti ir antrą pagal dydį konteinerius gabenantį laivą - Xin Los Angeles, kurio ilgis – 337 m, plotis – 46 m.

Nors galutiniai laivo – gamyklos pastatymo terminai dar nenustatyti – vis dar vyksta finansinių reikalų derinimas, tačiau panašu, jog projektas netūrėtų įstrigti - Shell jau sudarė sutartis su P. Korėjos gamykla Samsung Heavy Industries ir Prancūzijos įmone Technip, kurios ir turės įvykdyti šį neeilinį užsakymą. Negana to, per ateinančius 15 metų naujieji partneriai planuoja į vandenį nuleisti dar kelis tokius laivus.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (10)