„Varlė.lt“ dirbtinis intelektas „prisidirbo“. Skelbiamas netikėtas VTA verdiktas (4)
Prekybos centras internete „Varlė.lt“, įdiegęs inovaciją ir prie populiariausių prekių pateikęs dirbtinio intelekto (DI) vertinimus, sulaukė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos dėmesio.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tarnyba primygtinai rekomenduoja šalinti dirbtinio intelekto komentarus iš atsiliepimų apie prekes skilties. Jų argumentai – DI neįsigijo ir neišbandė prekės, todėl negali turėti nuomonės.
„Nemanau, kad toks sprendimas – pašalinti dirbtinio intelekto komentarus yra geresnis vartotojui. DI komentaras yra tikslus ir naudingas vartotojui, jo negalima redaguoti. ChatGPT pateikia visapusišką ir išsamų prekės įvertinimą: ne tik privalumus, bet ir trūkumus. Todėl norėdami palengvinti klientų apsisprendimą ir įdiegėme tokią inovaciją – pridėjome dirbtinio intelekto nuomonę apie mūsų bei partnerių pardavinėjamus produktus.
Jei dirbtinis intelektas negali turėti savo nuomonės, tai yra savotiška DI diskriminacija. Kiek man žinoma, tai pirmasis valstybinių institucijų bandymas reguliuoti dirbtinį intelektą“, - stebisi sprendimu prekybos centro internete „Varlė.lt“ įkūrėjas Marius Butauskas.
„Varlė.lt“, pirmoji Lietuvoje įdiegusi tokią naujovę – DI komentarus šalia pirkėjų atsiliepimų, nesitikėjo tokios valstybinių institucijų reakcijos.
„Tikėjome, kad ši integracija palengvins pirkėjų apsisprendimą ir padės jiems išsirinkti tinkamiausias prekes. Džiaugėmės galėję pirmieji savo klientams pasiūlyti galimybę pasitarti su galingiausiu planetoje dirbtiniu intelektu dėl savo pirkinio ir sužinoti nešališką nuomonę. Daugelis atsiliepimų yra tokie geri, kad ir patys geriau nepasakytume“, - sakė „Varlė.lt“ įkūrėjas.
Daugybė žmonių prieš pirkdami užsuka į komentarų sekciją ir susipažįsta su prekių atsiliepimais. Dirbtinis intelektas, apdorojęs įvairiausius informacijos šaltinius – pirkėjų atsiliepimus, specialistų vertinimus, produkto apžvalgas, geba išskirti pagrindinius konkrečios prekės privalumus bei trūkumus ir pateikti nešališką nuomonę apie produktą.
Dirbtinio intelekto vertinimus jau buvo galima rasti prie daugiau nei 250.000 prekių. Tokie komentarai turi atskirą žymėjimą. Kaip ir įprastai prie prekių aprašymo galima rasti ir tikrų pirkėjų atsiliepimus bei vertinimus.
Reaguodama į vartotojų teisių gynėjų nurodymą, „Varlė.lt“ jau perkėlė DI nuomonę iš atsiliepimų skilties į prekių aprašymus. Dirbtinio intelekto komentarai yra tiek prie „Varlė.lt“, tiek prie kitų pardavėjų prekių, esančiame „Varlė.lt“ marketplace .
Siekdama patenkinti pirkėjų poreikius, „Varlė.lt” praplėtė prekių asortimentą vien praėjusiais metais nuo 1 milijono iki 1,5 milijono prekių.
Praėjusiais metais „Varlės“ grupės apyvarta pasiekė daugiau nei 100 milijonų eurų. „Varlė.lt“ turi 19 parduotuvių visoje Lietuvoje.
Daugiausiai tam įtakos turėjo tai, kad vis daugiau įmonių jungiasi prekiauti prie platformos “Varle.lt” (marketplace) bei tiesioginiai kontraktai su tokiais gamintojais, kaip “Garmin”, “Marshall”, “Sodastream“, „CAT'S BEST“, „Wahoo“, “Withings“, “Coros“, “Blackroll“, „Steamery“, “Kingsmith“, “Ultradesk“ ir kitais.