„120 000 iš viso pasaulio.“ Vilniuje grandiozinis renginys ()
Vilniuje praūžė viena laukiamiausių kompiuterinių žaidimų entuziastų švenčių – „Baltics Gaming Expo“. Didžiausio Baltijos šalyse populiariosios kultūros festivalio „Comic Con Baltics 2024 powered by Samsung“ metu vykusiame žaidimų ir technologijų renginyje organizuotų turnyrų atrankines ir finalines kovas gyvai bei internetu stebėjo net 120 tūkst. žaidimų entuziastų iš viso pasaulio. Tai – per 2 mln. minučių peržiūrų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Bendruomenė auga kasmet
„Kompiuteriniai žaidimai jau kurį laiką nėra vien laisvalaikio praleidimo forma ar pramoga. Sparčiai kylant esporto ir profesionaliai žaidimų kultūrai, šiandien „geiminimas“ yra ne tik viena labiausiai matomų, bet ir viena perspektyviausių veiklų. Tą puikiai iliustruoja sparčiai auganti mūsų renginio bendruomenė. Per tris „Baltics Gaming Expo“ dienas į renginio veiklas įsitraukė dešimtys tūkstančių lankytojų, o turnyrų atrankines ir finalines kovas gyvai bei internetu stebėjo per 120 tūkst. žiūrovų iš viso pasaulio“, – sako Šarūnas Tamulis, vienas iš „Baltics Gaming Expo“ organizatorių.
Pirmą kartą Lietuvos istorijoje renginyje vykęs populiaraus lenktynių žaidimo „Trackmania“ etapas įtrauktas į pasaulio įskaitos čempionatą. Dalyvauti jame susirinko geriausi žaidėjai iš Prancūzijos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Danijos, Nyderlandų, Lenkijos, Latvijos ir kitų šalių. Tarp jų – ir Lietuvos atstovas.
Atrankos kovos vyko dar iki renginio, o savaitgalį buvo galima stebėti finalus.
Žiūrėjo virš 2 mln. minučių
„Skaičiuojame, jog iš viso „Trackmania“ atrankines ir finalines kovas stebėjo per 75 tūkst. žmonių. Tai – per 1,6 mln. minučių peržiūrų. Įsitraukimas rekordinis ir neįtikėtinas. Bendrai visų renginio turnyrų žiūrėjimo laikas viršija 2,1 mln. minučių“, – sako organizatorius.
„Trackmania“ turnyro nugalėtoju tapo Nyderlandų atstovas „Stufts“.
Renginyje vyko ir kiti tarptautiniai turnyrai: „Counter Strike“, kurį laimėjo „Grannys Knockers“ komanda, „Valorant“, kurio nugalėjai yra „LANPACAN“, „Rocket League“, kuriame laimėjo „Unathletico“, „League of Legends“, kurio nugalėtoju tapo „Back2TheGame“, „Tekken“, kurį laimėjo Lietuvos atstovas „Rafizas“, bei kiti turnyrai ir parodomosios kovos. Pastarųjų metu garsiausi Baltijos žaidėjai rungėsi su populiariais turinio kūrėjais.
Kompiuterius keičia mobilieji?
Įdomi tendencija, kuri pastebima visame pasaulyje – kompiuteriai ir konsolės savo pozicijas užleidžia galingiems, į žaidimus orientuotiems telefonams. „Statista“ duomenimis, žaidimai išmaniuosiuose sudaro jau daugiau nei 51 proc. pasaulio „geimingo“ rinkos pajamų.
Ne išimtis ir Lietuva. Į pirmą kartą organizuotą mobiliojojo žaidimo „Brawl Stars“ turnyrą, kurį kartu su „Samsung Electronics Baltics“ renginyje organizavo vienas garsiausių šalies „geimerių“ Karolis Jankauskas („LTU Republic“), susirinko dvigubai daugiau dalyvių, nei tikėtasi.
„Turnyrą stengėmės organizuoti taip, kad visi norintys galėtų išbandyti savo jėgas. Ir nesvarbu, kaip tu žaidi – svarbiausia galimybė sudalyvauti ir pabandyti pasipriešinti kitiems žaidėjams, auginti konkurencingumą. Tokio didelio žaidėjų skaičiaus nesitikėjome – į turnyrą užsiregistravo beveik 5 tūkst. žaidėjų“, – pasakojo K. Jankauskas.
Garsiausi Baltijos šalių „geimeriai“
Renginio metu, „Galaxy AI“ stende „Brawl Stars“ turnyro finaliniuose etapuose varžėsi 16 komandų. Finale žaidėjams padėjo ir kiti garsūs Baltijos šalių „geimeriai“: „Samsung“ ambasadoriai „Svarbeuse dariti“, „Edvisss“, Carmsplays“, „Foxy Mandy“, „grianDs“, „krispoissyh“.
Žaidimas buvo žaidžiamas su pajėgiausiu „Samsung Galaxy S24 Ultra“ išmaniuoju telefonu, o būtent jis ir tapo pagrindiniu turnyro prizu, kurį laimėjo Kristupas Bitinas.
„Baltics Gaming Expo“, organizuotas didžiausio Baltijos šalių populiariosios kultūros renginio „Comic Con Baltics 2024 powered by Samsung“ metu, vyko jau antruosius metus iš eilės. Lankytojai turėjo galimybę ne tik dalyvauti ar stebėti turnyrus, bet ir išbandyti naujausias technologijas bei žaidimus, pramogauti retro arkadų erdvėje ir įsitraukti į kitas interaktyvias veiklas.
Kitas žaidimų bendruomenę subursiantis renginys planuojamas 2025 metų gegužės 23-25 dienomis Vilniuje, „LITEXPO“.
Projektas dalinai finansuojamas Vilniaus miesto savivaldybės.