„Google“ stiprina partnerystę su Lietuvos žiniasklaida: pristatomas „Google News Showcase“  ()

Lietuvoje šiandien, trečiadienį, pradeda veikti „Google News Showcase“ („Google“ naujienų rekomendacijos) žiniasklaidos turinio licencijavimo programa. Naujienų redaktorių atrinktas žiniasklaidos turinys bus matomas „Google News“ programėlėje mobiliuosiuose įrenginiuose ir žiniatinklyje bei „Discover“ skydelyje mobiliuosiuose įrenginiuose. „Google“ partneriais Lietuvoje tapo „15min“, „Kas vyksta“, „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“, „Naujienų centras“ ir „Naujosios medijos grupė“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Daugiau nei du dešimtmečius „Google“ bendradarbiauja su žurnalistais ir leidėjais, siekdama palaikyti sveiką, nepriklausomą ir įvairialypę naujienų ekosistemą. Žiniasklaidos licencijavimo programa „Naujienų rekomendacijos“ padeda žmonėms atrasti svarbias naujienas, o leidėjams – lengviau pasiekti skaitytojus ir užmegzti glaudesnius ryšius su savo auditorija.

Trečiadienį „Naujienų rekomendacijos“ startavo ir Lietuvoje. „Google“ pasirašė partnerystės sutartis su penkiais Lietuvos naujienų leidėjais – „15min“, „Kas vyksta“, „Lietuvos nacionaliniu radiju ir televizija“, „Naujienų centru“ ir „Naujosios medijos grupe“ su savo domenais „15min.lt“, „alfa.lt“, „kasvyksta.lt“, „lrt.lt“ bei „madeinvilnius.lt“.

Minėtos naujienų tarnybos kurs naujienų rekomendacijų skydelius, kurie bus matomi „Google News“ programėlėje „Android“ ir „iOS“ operacinių sistemų naudotojams bei žiniatinklyje, taip pat „Discover“ skydelyje „Android“ ir „iOS“ naudotojams. Naujienų rekomendacijų skydeliai suteiks daugiau būdų skaitytojams įsitraukti į turinį ir nukreips skaitytojus į išsamius straipsnius naujienų portalų svetainėse. Tai leis naujienų leidėjams megzti glaudesnius ryšius su skaitytojais ir geriau kontroliuoti savo turinio pateikimą „Google“.

„Google“ naujienų rekomendacijų programoje dalyvaujantys leidėjai gali pasirinkti rodyti ribotą kiekį straipsnių, kurių pilną tekstą gali perskaityti tik naujienų portalo prenumeratoriai. „Google“ apmoka leidėjams už skaitytojų prieigą prie šio turinio. Tai padidina tokių straipsnių prieinamumą skaitytojams, skatina juos geriau susipažinti su leidiniu ir prenumeruoti kanalo naujienas. Lietuvoje ši funkcija bus prieinama „15min.lt“ skaitytojams.

„15min grupėje“ vadovaujamės principu kurti aukštos kokybės, vartotojui skirtą turinį ir platinti jį per aktualias platformas. Džiaugiamės galėdami bendradarbiauti su „Google“ ir būti „News Showcase“ partneriais Lietuvoje. Esame tikri, kad šis bendradarbiavimas padės mums dar efektyviau pateikti naujienas ir stiprinti mūsų prekės ženklą, kuris simbolizuoja kokybę ir pasitikėjimą Lietuvos žiniasklaida“, – teigia Tomas Balžekas, „15min grupės“ vadovas.

 

„Google“ jau pasirašė susitarimus su daugiau nei 2700 naujienų leidėjų. Šis papildymas išplečia „Naujienų rekomendacijų“ geografiją iki 30 šalių visame pasaulyje.

Taip pat „Google“ nuolat investuoja į kitus produktus, finansavimo priemones ir programas, skirtas kovai su dezinformacija bei žiniasklaidai stiprinti. Tarp jų – „Google News Initiative“ programa, skirta apmokyti Baltijos šalių žurnalistus tikrinti informaciją, suteikti žinių ir įrankių, skirtų skatinti tiriamąją žurnalistiką.

„Google“ taip pat remia projektą „Demaskuok“, kuris padeda kovoti su internete sklindančia dezinformacija, pasitelkiant dirbtinio intelekto analitiką ir savanorius. Be to, Lietuvos naujienų portalai „Delfi“ ir „15min“ naudojasi nauju „Google“ dirbtinio intelekto įrankiu „Pinpoint“, kuris padeda tirti ir analizuoti dideles dokumentų kolekcijas.

 

Galiausiai, pernai bendrovė pasirašė ilgalaikę bendradarbiavimo sutartį su dviem nevyriausybinėmis organizacijomis, kovojančiomis su dezinformacija Baltijos šalyse – Lietuvoje įsikūrusia „Pilietinio atsparumo iniciatyva“ (angl. „Civic Resilience Initiative“, CRI) ir Latvijos „Baltijos šalių žurnalistinio meistriškumo centru“ („Baltic Center for Media Excellence“, BCME). 1,3 mln. eurų „Google“ parama skirta padėti organizacijoms didinti Lietuvos, Latvijos ir Estijos informacinį raštingumą, stiprinti atsparumą melagienoms ir aktyviai kovoti su dezinformacija.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(1)
(1)
(0)

Komentarai ()