1 į 3,5. Vienintelė priežastis, kodėl kompanijos masiškai investuoja į dirbtinio intelekto diegimą ()
Dirbtinis intelektas jūsų nežudys ir nepakeis, bet greitai jis bus visur. Ir tam yra vienintelė priežastis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Įsijungiate televizorių ir pirmas vaizdas kurį pamatote yra dirbtinio intelekto (DI) sugeneruotas atvaizdas, kurį televizija naudoja kaip skirtuką tarp savo reklamų, anonsų ir reguliaraus turinio. Jei gerai žinote dirbtinio intelekto stilių ir esate pastabus detalėms (teisybės dėlei reikia pasakyti, kad DI piešiniai dažnai akivaizdžiai išduoda savo kilmę), klausimų jums nekyla – televizija sutaupė laiko ir, turbūt, pinigų. Bet tikrai yra žmonių, kurie tuos piešinius laiko tikromis nuotraukomis su tikrais modeliais.
Ir čia – tik mažytis pavyzdys iš mūsų kasdienybės. Kitais atvejais televizijai reikėtų studijos, modelių, apšvietimų, fotografo, idėjos. Dabar DI sistemai padiktuoji tai, ką nori pamatyti, ir greitai gauni atsakymą. Nepatinka ta scena? Prašyk iš naujo. Laiko tai beveik nekainuoja, nes perstatinėti dekoracijų nereikia. Kiek profesionalų dirba vienoje profesionalioje fotosesijoje? DI visus juos – grimo meistrus, modelius, fotografą, apšvietėjus ir t. t. – pakeičia vienu žmogumi, kuriam nereikia absoliučiai jokių įgūdžių.
|
Kur kas dažniau kompanijos į dirbtinį intelektą investuoja siekdamos gerinti savo vidinius darbo procesus. Visi „Microsoft AI Tour“ renginyje Prahoje kalbinti žurnalistai pripažino, kad naudoja DI redagavimui ir balso pavertimui tekstu (pavyzdžiui, imant interviu). Keli teigė, kad redakcijose, kuriose jie dirba, užduotis jau kurį laiką skirsto DI, kuris mato visų žurnalistų užimtumą, interesus ir galimybes ir be klausimų „gal tu gali…“ greitai paskiria užduotį tam, kuris gali ją atlikti čia ir dabar.
Kodėl verslai masiškai investuoja į dirbtinį intelektą?
Nuo vietinio SPA centro ar restoranų tinklo iki profesinės mokyklos ar knygyno – naudos iš DI gali turėti beveik visi. Bet greitai kalba pasisuks ne apie naudą, o apie išlikimą – DI naudojančios kompanijos turės tokį konkurencinį pranašumą, kad tos, kurios DI nenaudoja, tiesiog išnyks.
Yra viena priežastis, kodėl kompanijos dabar masiškai investuoja į DI įdiegimą į savo procesus – pinigai. „Microsoft“ pasidalintais duomenimis, kiekvienas į DI įdiegimą investuotas doleris organizacijoms grąžina 3,50 dolerius. DI kompanijų produktyvumą pagerina 25-40 %. Dažniausiai tai yra susiję su darbo optimizavimu, o ne kažkokių paveiksliukų generavimu. „Microsoft AI Tour“ renginyje pristatyti pavyzdžiai rodo, kad DI dažniausiai labai efektyviai naudojamas dideliems duomenų kiekiams apdoroti labai greitai.
75 % darbuotojų, kurie dirba su informacija, savo darbe jau naudoja dirbtinį intelektą, atskleidė Scottas Woodgateas, „Microsoft“ apsaugos rinkodaros generalinis direktorius. Daug darbuotojų DI į savo veiklą integruoja patys, be kompanijos iniciatyvos ar net žinios. Tie, kurie DI dar nenaudoja, tikriausiai tiesiog nežino jo galimybių. 65 % kompanijų naudojančių DI jau mato realią ir, svarbiausia, piniginę naudą. Štai „PayPal“ DI pagalba sumažino išlaidas žmogiškiesiems ištekliams 15 % ir 10 % nukirpo IT kaštus – tai yra mažiausiai 2 milijonai dolerių per metus. DI savo veikloje naudoja įvairiausios kompanijos, ne tik didžiosios korporacijos. Informacijos paieškai ir apdorojimui, darbo paskirstymui, klientų paieškai, efektyviausių marketingo kanalų atradimui – DI naudojamas kasdien ir visur. Filmukus jūsų telefono ekrane tikriausiai parašė DI, o gal net ir įgarsino.
1 dolerio investicijos ir 3,5 dolerių grąža – klausimai apie DI atėjimą į jūsų darbą baigiasi čia. Kadaise labai panašų efektą turėjo biuro programų paplitimas. Dirbtinis intelektas dar iki 2030 m. gali pridėti 16 trilijonų prie pasaulio BVP ir tikimasi, kad Europai teks ketvirtadalis to augimo. Gera žinia ir tai, kad bent jau kol kas tai siejama su naujomis darbo vietomis, o ne masiniu darbuotojų atsisakymu. Tiesa, kai kokia fotografijos studija mato tuos dirbtinio intelekto atvaizdus televizijos ekrane, optimizmo jie tikriausiai nejaučia.