Ko jau išmoko: pirmieji naudotojai kalba apie generatyvinį dirbtinį intelektą darbe ()
Dirbtinis intelektas (DI) atlieka svarbiausią vaidmenį sparčioje technologinėje pažangoje. Jau įrodyta, kad DI keičia įvairias pramonės šakas, automatizuoja procesus ir suteikia įžvalgų. Pasiekus pažangos generatyvinio dirbtinio intelekto (GDI) srityje, ši galia dar labiau išsiplečia – leidžia kurti naują turinį, generuoti naujas įžvalgas ir skatina inovacijas. Įmonėms, siekiančioms išlikti konkurencingoms, GDI galimybės yra ypač svarbios.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Inovatyvių technologijų kūrimas mums reiškia, kad mes patys esame tarsi „nulinis klientas“, susipažįstame su technologija ir ją tobuliname, prieš pristatydami ją kitoms įmonėms ar bendrai prieigai. Per praėjusius metus patyrėme, kiek daug laiko reikia, kad žmonės išsiugdytų naujų įgūdžių ir dirbtinio intelekto įpročius, ir kaip tai keičia kasdienį darbą. Dabar galime dalytis savo žiniomis, kad palengvintume dirbtinio intelekto transformaciją visiems, – sako Michelle Simmons, „Microsoft“ prezidentė Vidurio Europai. – Vadovai, kurie DI vertina kaip galimybę ir gali kūrybiškai mąstyti, kaip tobulinti savo veiklą, jau dabar įgyja konkurencinį pranašumą šioje naujoje darbo eroje.“
2024 m. Darbo tendencijų indekso ataskaitoje pabrėžiama, kad šie metai yra dirbtinio intelekto įsisavinimo metai, pažymint, kad 75 proc. darbuotojų jau dabar reguliariai naudoja DI darbe. Tačiau daugelis įmonių vis dar neturi dirbtinio intelekto strategijos, todėl darbuotojai į darbą atsineša savo įrankius – tokia praktika kelia susirūpinimą dėl duomenų saugumo. Kad organizacijos galėtų saugiai įsisavinti dirbtinį intelektą, jos turi investuoti į įmonės teikiamas DI priemones, paremtas patikimomis mokymo programomis ir užtikrinančiomis saugų bei patikimą naudojimą.
Didelėms ir mažoms įmonėms dirbtinis intelektas sudaro vienodas sąlygas
|
Kadaise pagrindinis skirtumas tarp didelių ir mažų įmonių buvo galimybė naudotis pažangiomis technologijomis ir kvalifikuotais darbuotojais. Dabar dirbtinis intelektas yra plačiai prieinamas, juo gali naudotis bet kokio dydžio organizacijos. „Microsoft“ atliktas tyrimas apie „Copilot“, vienos iš pagrindinių dirbtinio intelekto priemonių poveikį, tai pabrėžia: įmonės, nepriklausomai nuo jų masto, jau pastebi, kad integravus dirbtinį intelektą padidėja produktyvumas.
Tiksliau, tokių pramonės šakų kaip finansų, plataus vartojimo prekių, energetikos, telekomunikacijų ir pramogų verslo įmonės jau naudoja DI įrankius, kad pagerintų veiklą ir išlaisvintų darbuotojus nuo administracinės naštos – pvz., „Copilot“ naudojamas užrašams daryti, susitikimams apibendrinti ir ataskaitoms rašyti, todėl darbuotojai gali sutelkti dėmesį į strateginio lygmens užduotis.
Remiantis „Microsoft“ apklausos duomenimis, 70 proc. „Copilot“ naudotojų pripažįsta išaugusį produktyvumą. Finansų sektoriuje, kuriame darbuotojai tradiciškai daug valandų praleidžia analizuodami duomenis ir rengdami ataskaitas, dirbtinio intelekto potencialas yra didžiulis. Pavyzdžiui, „Absa bank“ pastebėjo, kad ataskaitų rengimo laikas gerokai sutrumpėjo. Centrinio banko dokumentų peržiūra ir analizė, anksčiau užtrukdavusi kelias valandas ar net kelias dienas, dabar gali būti atlikta vos per 20 minučių.
Mokėjimų platformos „Paysafe“ IT direktorius Danielis Ivanovas pasidalijo, kad „Copilot“ padeda jo komandai rengti techninę dokumentaciją kaupiant turinį iš įvairių šaltinių: „Mūsų IT komanda naudoja „Copilot“ „Word“ programoje techninei dokumentacijai rengti. Jie pateikia nuorodas į įvairius dokumentus, o „Copilot“ sujungia informaciją į vieną tvarkingą tekstą. Palyginti su dokumentų rengimu nuo nulio arba informacijos paieška rankiniu būdu, naudodama „Copilot“ mūsų IT komanda sutaupo nuo 10 iki 50 proc. laiko.“
Tokioms užduotims kaip biudžeto sudarymas, kuriose dalyvauja didelės komandos ir naudojama daug duomenų iš įvairių šaltinių, taip pat naudingas dirbtinis intelektas. Mert Yaycıoğlu, pirmaujančios Turkijos energetikos bendrovės „Enerjisa Üretim“ vyriausiasis finansininkas, pabrėžė patobulinimus: „Copilot“ mums leido pagreitinti produkcijos rengimo procesus, pavyzdžiui, 60 proc. sutrumpinti biudžeto pristatymo rengimo laiką.“
Darbuotojams nereikia būti DI ekspertais – tereikia norėti išbandyti ir mokytis
Vienas iš paplitusių klaidingų įsitikinimų yra tas, kad norėdami pasinaudoti tokiais įrankiais kaip „Copilot“, darbuotojai turi būti DI ekspertai. Iš tikrųjų dirbtinio intelekto veikimas tampa vis labiau intuityvus, todėl reikia tik noro išbandyti ir mokytis. „Microsoft“ tyrimais nustatyta, kad 79 proc. ankstyvųjų naudotojų teigė, kad DI sumažino administracinių užduočių naštą.
Kad supaprastintų administracines užduotis ir išlaisvintų darbuotojus, „Microsoft Copilot“ integravo „O2 Czech Republic“. Pripažindama DI potencialą ir siekdama jį išnaudoti, „O2“ taip pat įsteigė dirbtinio intelekto centrą „Dataclair.ai“.
„Apdorojame didelius duomenis, todėl taikome dirbtinio intelekto algoritmus ir pažangią analitiką, kad gautume įžvalgų, galinčių pagerinti paslaugų kokybę“, – aiškina Petras Hiršas, „O2 Czech Republic“ dirbtinio intelekto centro direktorius.
Ukrainoje „MODUS X“, IT bendrovė, priklausanti diversifikuotam energetikos holdingui „DTEK Group“, pradėjo bandomąjį „Microsoft 365 Copilot“ diegimo projektą. Preliminarūs rezultatai rodo, kad 71 proc. naudotojų praneša apie greitesnį užduočių atlikimą, o tai leidžia sutaupyti iki 25 proc. laiko atliekant įprastines operacijas. „Copilot“ gerokai optimizavo mūsų darbo eigą. Suteikdamas greitą prieigą prie analitikos ir automatizuodamas rutinines užduotis, jis padidino mūsų komandos produktyvumą ir pagerino strateginį planavimą. Tai tapo svarbia priemone siekiant užtikrinti energetikos infrastruktūros atkūrimą“, – teigia Oleksiy Povolotskiy, DTEK energetikos infrastruktūros atkūrimo biuro vadovas.
Ar DI įrankiai taps verslo standartu?
Dabar kyla platesnis klausimas, ar dirbtinis intelektas taps verslo standartu. 71 proc. „Microsoft“ apklausoje dalyvavusių „Copilot“ naudotojų teigė sutaupantys daug laiko kasdienėms užduotims atlikti. Graikijos energetikos sektoriaus lyderei „Motor Oil Group“ DI integravus į kasdienę veiklą, supaprastėjo anksčiau ilgai trukdavusios užduotys.
„DI naudojame rengdami prognozes mūsų saulės ir vėjo jėgainių parkų gaminamai energijai, kuri yra labai svarbi mūsų atsinaujinančiosios energijos verslui palaikyti. Savo naftos perdirbimo gamykloje DI naudojame galimiems įrangos gedimams nustatyti ir taip kas mėnesį sutaupome tūkstančius eurų“, – komentuoja Jasonas Orphanidis, „Motor Oil Group“ mažmeninės prekybos ir naujų informacinių technologijų (NIT) vadovas.
Ateitis: DI naudojimas strateginiams sprendimams priimti ir saugioms operacijoms užtikrinti
Pasak „Microsoft“ atstovų, toliau tobulėjant dirbtiniam intelektui, jo pritaikymas neapsiriboja vien automatizavimu. Tikroji jo galia slypi strateginių sprendimų priėmime, suasmenintos klientų patirties kūrime ir prognozavime.
Pirmieji diegėjai demonstruoja, kaip DI leidžia sumažinti sąnaudas, padidinti našumą ir skatina inovacijas. Per visą istoriją prognozės apie visuotinį darbo vietų praradimą dėl technologijų neatspindėjo platesnio vaizdo: tobulėjant inovacijoms nuolat atsiranda naujų veiklos sektorių ir darbo vietų. Didesnis iššūkis yra ne mažinti darbo vietų skaičių, o padėti pramonės šakoms ir žmonėms prisitaikyti prie šių pokyčių.
Kitas uždavinys – užtikrinti, kad įmonės, išnaudodamos šią galią, išliktų saugios. Vadovai turi teikti pirmenybę patikimam dirbtinio intelekto valdymui ir duomenų saugumui.