Microsoft 2025 m. darbo tendencijų indekso ataskaita atskleidžia „Pionierių įmonių“ („Frontier Firm“) atsiradimą, žyminčių naują darbo jėgos raidos erą ()
Ataskaitoje pabrėžiama, kaip momentinė dirbtinio intelekto (DI) prieiga, mišrios žmonių ir DI agentų komandos bei besikeičianti darbo vietos sandara iš esmės transformuoja verslo veiklą ir talentų valdymo strategijas.

© Angel Bena (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/a-company-logo-on-a-wall-10142683/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Organizacijoms visame pasaulyje žengiant į kitą darbo vietos transformacijos etapą, penktojoje „Microsoft“ metinėje darbo tendencijų indekso (WTI) ataskaitoje išryškėja naujo tipo įmonės – „Frontier Firm“, t. y., įmonės pionierės. Siekdamos didesnio efektyvumo ir inovacijų, šios įmonės veikia naudodamos momentinę intelekto prieigą, maksimaliai išnaudoja mišrias žmonių ir DI agentų komandas.
Ataskaita, kurią „Microsoft“ parengė kartu su „LinkedIn“, pavadinta „2025: metai, kai gimė pionierės įmonės“ („2025: The Year the Frontier Firm Is Born“), nagrinėja 31 000 profesionalų iš 31 šalies įžvalgas, taip pat remiasi „LinkedIn Economic Graph“ duomenimis ir trilijonais apibendrintų signalų iš el. laiškų, susitikimų ir pokalbių „Microsoft 365“ aplinkoje.
Intelektą galima įsigyti pagal poreikį
Ataskaitoje nustatyta, kad DI iš esmės pakeitė darbo jėgos pajėgumų lygtį. Intelektas nebėra ribojamas darbuotojų skaičiaus ar kompetencijos – jis tapo gausus, prieinamas ir lengvai matuojamas. Didėjant ekonominiam spaudimui, organizacijos turi pasinaudoti DI galimybėmis, kad užpildytų didėjantį pajėgumų atotrūkį tarp verslo poreikių ir žmogaus galimybių. Vis daugiau vadovų renkasi skaitmeninį darbą, siekdami sustiprinti komandos pajėgumus: net 82 proc. tikisi naudoti DI grįstus sprendimus per artimiausius 12–18 mėnesių. Tuo tarpu 53 proc. vadovų mano, kad produktyvumas turi didėti, tačiau 80 proc. darbuotojų ir vadovų pripažįsta, kad jiems trūksta laiko ir energijos patenkinti augančius lūkesčius. Darbo procese ištinkantys trikdžiai, tokie kaip el. laiškai, susitikimai ar pokalbiai, išlieka rimta problema – darbuotojams tampa sunku susikaupti ir užtikrinti reikšmingą rezultatą.
Žmonių ir DI agentų komandos keis organizacines struktūras
|
Ataskaitoje taip pat pažymima, kad verslas pereina nuo tradicinių hierarchinių struktūrų prie dinamiškesnių, į rezultatus orientuotų darbo modelių, kuriuose žmonių ir DI agentų komandos lanksčiai bendradarbiauja, siekdamos masto efekto. Ši tendencija akivaizdi: net 46 proc. vadovų teigia, kad jų organizacijos visiškai automatizuoja procesus naudodamos DI agentus – ypač klientų aptarnavimo, rinkodaros ir produktų vystymo srityse. Kadangi žmonių ir agentų komandos tampa nauja norma, organizacijos turi nustatyti optimalų automatizacijos ir žmogaus priežiūros santykį. Vadovai pradeda vertinti žmonių ir agentų proporciją, užduodami esminius klausimus: kada DI pranoksta tradicinius metodus, kada klientai nori žmogiško kontakto, o kada sprendimams būtina atsakomybė ir žmogaus sprendimas.
Kiekvienas darbuotojas tampa DI agentų vadovu
Šių metų ataskaitoje ypatingas dėmesys skirtas tam, kad vis daugiau profesionalų į savo veiklą integruoja DI agentus, pereina prie modelio, kuriame darbuotojai tampa agentų vadovais – jie kuria, deleguoja užduotis ir valdo DI įrankius, didindami produktyvumą. Vadovai prognozuoja, kad per artimiausius penkerius metus komandos nuolat mokys ir valdys DI agentus ir tai taps kasdienė veiklos dalis. Vis dėlto DI diegimo atotrūkis išlieka: 67 proc. vadovų teigia gerai pažįstantys DI agentus, kai tuo tarpu tik 40 proc. darbuotojų tai pripažįsta. Be to, 79 proc. vadovų tiki, kad DI pagreitins jų karjerą, tačiau tik 67 proc. darbuotojų dalijasi šiuo optimizmu – tai pabrėžia skubų DI švietimo ir kompetencijų ugdymo poreikį.
Leonidas Polupanas (Leonid Polupan), „Microsoft“ Ukrainos ir Baltijos šalių vadovas, pabrėžė vykstančius pokyčius:
„Šių metų darbo tendencijų indekso rezultatai aiškiai parodo, kad įmonės turi iš esmės permąstyti, kaip išnaudoti DI potencialą, kad atsiskleistų visas jų pajėgumas. „Pionierių įmonių“ („Frontier Firm“) iškilimas rodo, kad tie lyderiai, kurie strategiškai diegia DI intelektą ir įgalina žmonių bei agentų komandas, pirmaus šiuolaikinėje konkurencinėje aplinkoje.“
Norėdami susipažinti su visa penktosios metinės „Microsoft“ darbo tendencijų indekso ataskaitos medžiaga, aktyvuokite nuorodą.
Apie „Microsoft“:
„Microsoft“ (Nasdaq „MSFT“ @microsoft) kuria dirbtinio intelekto pagrindu veikiančias platformas ir įrankius, leidžiančius teikti inovatyvius sprendimus, atitinkančius besikeičiančius klientų poreikius. Technologijų bendrovė yra įsipareigojusi plačiai ir atsakingai diegti DI, vadovaudamasi misija įgalinti kiekvieną žmogų ir organizaciją pasaulyje pasiekti daugiau.