„Sumažėjo net 50 %.“ Neįtikėtina, ką padarė „Google“ ()
Tai įvyko tik 1 % atvejų.

© ASPhotohrapy (Free Pixabay license) | https://pixabay.com/photos/internet-search-engine-tablet-1433323/
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Pew Research Center“ vieną mėnesį analizavo 900 JAV suaugusiųjų, kurie yra „Ipsos KnowledgePanel“ nariai, naršymo įpročius. Pagrindinė išvada yra ta, kad naudotojai yra daug mažiau linkę spustelėti nuorodas, kai paieškos rezultatuose pasirodo AI santrauka.
Remiantis tyrimo rezultatais, apie 6 iš 10 žmonių aplankė paieškos puslapį su AI sugeneruota santrauka. 13 % aplankė generatyvinės AI priemonės svetainę, o 10 % ieškojo su AI susijusio termino. Iš 68 879 unikalių paieškų tyrimo metu apie 18 % sukūrė AI santrauką (AIO – AI Overview).
|
Paieškose be AIO naudotojai 15 % atvejų spustelėjo tradicinę nuorodą „Google“ paieškoje, o ne AI apžvalgoje. Kai rezultatai apima AIO, šis skaičius sumažėja beveik perpus iki 8 %.
„Google“ dažnai teigia, kad žmonės spusteli nuorodas AIO, kurios nukreipia juos į informacijos šaltinį, pvz., „Wikipedia“, „YouTube“ ir „Reddit“, kurie sudaro apie 15 % visų „Pew Research Center“ ištirtų AIO šaltinių. Tačiau tai įvyko tik 1 % atvejų.
Svetainėms taip pat kelia susirūpinimą tai, kad daugiau žmonių baigė naršymo sesiją, kai pasirodė AIO, o tai rodo, kad jie nenorėjo tikrinti kelių svetainių, ieškodami papildomos informacijos, ir patvirtinti, kad AI sugeneruota informacija nėra išgalvota haliucinacija.
„Pew Research Center“ teigia, kad dabar 1 iš 5 paieškų rodo AI santraukas, o „Google“ didina paieškų, kuriose pasirodo AIO, skaičių. Klausimai ir ilgesni paieškos užklausimai yra labiau linkę generuoti šias santraukas. Buvo nustatyta, kad 60 % klausimų ir 36 % pilnų sakinių paieškų generavo santrauką.
Nors kai kurie teigia, kad galimybė greitai rasti atsakymą iš kelių šaltinių be būtinybės spustelėti kelias svetaines yra lengvesnė ir patogesnė, yra akivaizdžių problemų. Be haliucinacijų, mažesnės nepriklausomos svetainės, ypač tos, su kuriomis AI įmonės nebendradarbiauja, nenorės kurti naujo turinio, jei už tai negaus jokio arba beveik jokio atlygio, tad su laiku naujos patikimos informacijos internete gali sumažėti.
Todėl gali susiklostyti tokia situacija, kad galime likti tik su keletu didžiulių, korporacijoms priklausančių svetainių, kurias lanko vis mažiau žmonių ir kurios didžiąją dalį pajamų gauna iš AI įmonių, mokančių už jų turinio kopijavimą.