Ar ChatGPT rašote „prašau“ ir „ačiū“? Galite pasigailėti  ()

Naujausi tyrimų rezultatai rodo, kad net kalbos tonas, kurį vartojame bendraudami su DI įrankiais, tokiais kaip ChatGPT, daro įtaką atsakymų kokybei.


Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Airam Dato-on (Public Domain) | https://www.pexels.com/photo/close-up-of-a-smartphone-displaying-a-conversation-with-chatgpt-15940011/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Daugelis iš mūsų, tikriausiai, pagauname save rašančius ChatGPT žinutes su žodžiais „prašau“ ar „ačiū“. Ar mandagumas atsiperka? O gal dirbtiniam intelektui tiesiog verta duoti nurodymą ką nors padaryti? Mokslininkai tai ištyrė, o rezultatai – netikėti.

Dirbtinis intelektas ir mandagūs klausimai

Būdai, kuriais kalbamės su DI pokalbių robotais, ir informacija, kurią iš jų gauname, jau kurį laiką yra plačiai aptarinėjama dirbtinio intelekto srityje. Juk pasitaikė atvejų, kai vartotojai sulaukdavo atsakymų su medicininėmis klaidomis, raginimų smurtauti ar pasiūlymų atlikti visiškai su realybe nesusijusius eksperimentus.

Aliexpress rinkinukas! 10 000+ užsakymų, fantastiškų kainų ir galimybių programuojami lankstūs LED ekranai automobiliams, sunkvežimiams, parduotuvėms, renginiams (Video)
3774

Specialus rinkinukas

Labai ribotas kiekis

Sutvarkyti visi mokesčiai

Greitas ir saugus pristatymas

1) TUERBB K16-3 Bluetooth programuojamas LED ekranas

2) TUERBB K6 išmanus LED ekranas automobiliui

3) TUERBB K12 lankstus LED ekranas automobiliui

Išsamiau

Naujausi tyrimų rezultatai rodo, kad net kalbos tonas, kurį vartojame bendraudami su DI įrankiais, tokiais kaip ChatGPT, daro įtaką atsakymų kokybei. Šiuo atveju paaiškėjo, kad būti nemandagiam gali būti „naudingiau“ nei vartoti mandagius posakius.

Kaip skelbia portalas digitaltrends.com, remdamasis Pensilvanijos valstijos universiteto mokslininkų tyrimu, ChatGPT atsakymų tikslumas, gavus itin mandagius klausimus, siekė 80,8 %, o kai klausimai buvo pateikti nemandagiu tonu – net 84,8 %.

Tyrėjų komanda apibrėžė klausimų toną penkiais lygiais – nuo labai mandagaus iki labai nemandagaus. Štai konkretūs rezultatai:

  • Labai mandagūs klausimai – 80,8 % teisingų atsakymų
  • Mandagūs klausimai – 81,4 %
  • Neutralūs klausimai – 82,2 %
  • Nemandagūs klausimai – 82,8 %
  • Labai nemandagūs klausimai – 84,8 %

 

Verta pridurti, kad panašūs tyrimai, atlikti prieš daugiau nei metus, parodė visai kitokius rezultatus. Tuomet, išanalizavus pokalbių robotus įvairiomis kalbomis, paaiškėjo, jog nemandagumas blogina atsakymų kokybę – didina šališkumą, klaidų skaičių ir lemia, kad praleidžiama naudinga informacija.

Viskas rodo, kad dirbtinio intelekto veikimo principai ir bendravimo su juo ypatumai keičiasi beveik kasmet.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(1)
(0)
(1)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()

Susijusios žymos: