Netikėtas tyrimas: „kaip dauguma žmonių naudoja DI“. Psichopatijos lygis ()
Išanalizuota daugiau nei 14 milijonų apsilankymų svetainėse.

© mikemacmarketing, CC BY 2.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Artificial_Intelligence,_AI.jpg
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Žurnale „Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking“ paskelbtame tyrime nustatyta, kad dirbtinis intelektas kasdienėje veikloje internete naudojamas daug rečiau, nei rodo visuomenės nuomonė. Išanalizavus daugiau nei 14 milijonų apsilankymų svetainėse, paaiškėjo, kad su DI susiję puslapiai sudaro mažiau nei 1 % visos daugumos vartotojų veiklos internete.
Tyrime dalyvavo dvi grupės: universiteto studentai (499) ir plačioji visuomenė (455), kurie pateikė duomenis apie savo apsilankymus svetainėse per 90 dienų. ChatGPT buvo populiariausias šaltinis abiejose grupėse – jam teko daugiau nei 85 % visų su DI susijusių svetainių apsilankymų tarp studentų.
|
Tyrėjai taip pat pastebėjo įdomų modelį: žmonės, kurie dažniau naudojosi DI, parodė aukštesnius narcisizmo, machiavelizmo ir psichopatijos balus, taip pat teigiamesnį požiūrį į technologijas. Amžius, lytis ir pajamos turėjo minimalią įtaką naudojimo dažnumui.
Be to, analizė atskleidė, kad dirbtinis intelektas dažniau naudojamas darbo ar mokymosi tikslais nei pramogoms: prieš apsilankydami platformoje, vartotojai kreipdavosi į paieškos sistemas ir telekomunikacijų svetaines, o vėliau – į švietimo ir profesinius išteklius.
Tyrimo autoriai pabrėžia, kad savarankiškai pateikti DI naudojimo dažnumo duomenys dažnai yra nepatikimi. Faktinė naršymo veiklos analizė leidžia tiksliau įvertinti kasdienį technologijų naudojimą ir nustatyti vartotojų psichologines savybes.
„Nors apie DI aktyviai diskutuojama žiniasklaidoje, dauguma žmonių jį vis dar naudoja gana retai. Mūsų metodas sujungia skaitmeninius duomenis ir psichologinius matavimus, leisdamas mums suprasti, kas ir kokiais tikslais naudoja DI praktiškai“, – pažymi Emily McKinley, Kalifornijos universiteto magistrantė.
Autoriai planuoja tęsti savo tyrimus, tirdami, kaip DI naudojimas veikia akademinį produktyvumą, informacijos paiešką ir darbo rezultatus.