„Office365“. Pirmieji įspūdžiai: rimta paslauga nuotoliniam darbui  (3)

Virtualioji kompiuterinė darbo aplinka ir jos teikiamos galimybės rinkai nėra naujiena. Tikriausiai dažnas kompiuterio naudotojas žino, yra pats išbandęs ar bent girdėjęs apie galimybę be jokios kompiuteryje įdiegtos programinės įrangos tiesiog internete kurti dokumentus, skaičiuoklių lenteles, prezentacijas ir kitus panašaus profilio failus.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Labiausiai šias paslaugas išpopuliarino tokie IT gigantai kaip „Google“ ir „Amazon“, tačiau į šią rinką taikosi ir tradicinių programų kūrėjai, kurių priešakyje – dar vienas IT gigantas „Microsoft“. Į šią rinką kompanija „Microsoft“ žengia su neseniai pristatyta paslauga „Office365“. Kas tai per paslauga ir ką jį suteiks vartotojui – sužinosite perskaitę šią apžvalgą . Oficialiai „Microsoft“ paslauga „Office365“ startavo praėjusių metų birželio 28 dieną. Tai - vadinamosios „debesų“ kompiuterijos pagrindu veikiantis biuro programų paketas, kuriuo galima naudotis netgi pačiame kompiuteryje neturint įdiegtos, tarkime, kokios nors teksto redagavimo programos. Gamintojas taip pat akcentuoja ir kitus pridėtinę vertę suteikiančius pranašumus, pavyzdžiui tai, jog „Office365“ yra ne pavienių programų rinkinys, o baigtinis sprendimas, kuriuo naudojantis galima vykdyti komandinį darbą, įskaitant galimybę komunikuoti bet kuriuo pasirinktu metu iš bet kurios vietos su savo kolegomis. Taip pat akcentuojama tai, jog paslauga yra suderinta su visomis populiariausiomis naršyklėmis, skirtingais išmaniaisiais įrenginiais, t.y. ja galima naudotis tiek asmeniniame kompiuteryje, tiek planšetėje ar išmaniajame telefone. Neabejotina, jog „Microsoft“ su „Office365“ ketina konkuruoti tame pačiame segmente, kaip ir anksčiau pasirodžiusi paslauga „Google Docs“. Tai, kad „Office365“ pasirodė vėliau, verčia daryti logišką prielaidą, jog kūrėjai šią paslaugą bus sukūrę atsižvelgdami į visus įmanomus vartotojų poreikius - rinkai juk negali pateikti neišbaigto produkto, ypač kai tai susiję su gerai pasaulyje žinomo biuro programų paketo „Office“ prekiniu ženklu. Ar tikrai taip – nusprendėme patys tuo įsitikinti. Registracija „Office365“ naudotojams numatyta galimybė išbandyti šią paslaugą nemokamai 30 dienų laikotarpiu, tačiau neoficialiomis žiniomis, kol paslaugos nesiūlo pirkti, ją galima testuoti toliau – taigi, laimi tie, kas pradeda ją naudotis anksčiau. „Microsoft“ siūlo du paslaugos variantus - pirmasis skirtas smulkiajam verslui (iki 25 darbuotojų pagal sąlyginę „Microsoft“ klasifikaciją), o antrasis - stambesnėms įmonėms, nepatenkančioms į pirmosios kategorijos „rėmus“. Akivaizdu, jog kol kas „Microsoft“ orientuojasi į verslo klientų segmentą, kuriems 6 dolerių mėnesinis mokestis už galimybę vienam darbuotojui naudotis šiuo funkcionalumu nekelia rimtesnių problemų. Žinoma, bent jau fiziniai klientai ateityje tikrai norėtų išvysti kad ir apriboto funkcionalumo, tačiau nemokamą „Office365“ versiją. Grįžtant prie minėtųjų paslaugos variantų pasirinkimo, mes rinkomės „Small businesses (Plan P1)“ variantą, kadangi šios apžvalgos rašymo metu vis tiek neturime galimybės testuoti paslaugą su dideliu vartotojų skaičiumi ir taip pat nenaudojome papildomo licenzijavimo, „Active Directory“ funkcionalumo ir kitų technologinių galimybių, kurias gali išnaudoti didelį programinės įrangos vartotojų skaičių turinčios organizacijos. Iškart norėtųsi paminėti tai, jog naudojantis paslauga numatytos dvi skirtingos „Office365“ naudotojo sąsajos. Viena skirta administratoriams, kurie gali kurti vartotojų paskyras, jiems priskirti prieigos nuostatas, atlikti kitas administravimo funkcijas. Antroji sąsaja skirta įprastines biuro programas ir jų funkcijas naudojantiems asmenims. Administravimo sąsaja siūlo išties didelę parametrų ir nuostatų keitimo laisvę, tad pageidaujantiems galimybės detaliai valdyti saugumo parametrus šis faktas turėtų patikti. Kita vertus, pirmą kartą susiduriantiems su „Microsoft“ produktais (turbūt tokių žmonių yra mažuma, neskaitant užkietėjusių „Linux“ ar „Mac“ fanų, kuriems ir šis paketas nebus įdomus), gali prireikti tam tikro laiko tarpo, kol bus įsisavinta administravimo įrankių įvairovė ir jų funkcionalumas. Tuo tarpu pagrindinės funkcijos iškart yra „po ranka“: paslaugos vartotojams skirtų pranešimų kūrimas, domenų priskyrimas ir jų valdymas, pašto dėžučių kūrimas, paskyrų aktyvavimas ir panašiai. Įdomu tai, jog paslaugos registracijos metu, „Office365“ paskyrai sukuriamas atskiras internetinis subdomenas - mūsų atveju tai yra technologijos.onmicrosoft.com. Domenas, kaip žada gamintojas, yra visiškai funkcionalus, palaiko elektroninio pašto galimybę, gali būti naudojamas viešai ir privačiai prieinamiems internetiniams puslapiams talpinti. Pirmasis "Office365" langas „Home“ - savotiškas „portalas“, nukreipiantis į visas šios paslaugos atšakas - pradedant daugumai žinomomis programomis „Word“, „Excel“, „PowerPoint“, „OneNote“, „Outlook“, baigiant specializuotais „SharePoint“ sprendimais, bendravimui naudojantis programa „Lync“ ir jau minėtais administravimo įrankiais. Darbui su „Office365“ palengvinti arba paįvairinti, „Microsoft“ siūlo galimybę kompiuteriuose įdiegti papildomas programas „Lync“ (internetiniams pokalbiams) ir „Office desktop apps“ (numato dalinę integraciją su „Microsoft Office“ paketu). Tačiau šios programos yra tik pagalbinės, o pagrindiniu funkcionalumu galima naudotis tiesiai per interneto naršyklę. Beje, naršyklę pasirinkti galėsite nebūtinai „Internet Explorer“ - mums paslauga puikiai veikė ir su „Mozilla Firefox“. Galbūt būsime kiek sukritikuoti dėl apžvalgos nenuoseklumo, tačiau natūraliai pirmiausia ieškojome akiai neįprastų dalykų (lyginant su įprastiniu „Microsoft Office“) ir dėl to pirmoji mūsų paspausta nuoroda buvo „Visit Team Site“. Tai - paslaugos vartotojams bendradarbiauti skirta erdvė, sukurta „SharePoint“ programinės įrangos pagrindu. Trumpai paminėsime, jog čia su tais pačiais dokumentais dirbantys asmenys gali dalintis informacija, rašyti pranešimus, komentarus. Administratorius šį puslapį gali redaguoti pagal konkrečius poreikius. Ilgai prie šio skyriaus neapsistojome, tačiau pabandėme įkelti savo logotipą ir pakeisti kai kuriuos tekstinius užrašus. „Team Site“ puslapio redagavimui, kaip ir reikėjo tikėtis, yra naudojama jau standartine tapusi „Office“ įrankių juosta „Ribbon“. „Team Site“, arba kitaip – erdvė komandiniam darbui – paslaugoje „Office365“ atsirado ne šiaip sau. Gamintojas teigia, jog galimybė vykdyti komandines užduotis ir derinti tarpusavio veiksmus daugeliui žmonių yra vienas esminių šios paslaugos pranašumų, lyginant su kitomis rinkoje esančiomis virtualiomis darbo aplinkomis. „Team Site“ taip pat yra savotiški „vartai“ į visas integruotas internetines „Microsoft“ paslaugas, įskaitant „Exchange Online“ (elektroninio pašto valdymo sistema), „SharePoint Online“ (komandinio darbo įrankis) ir „Lync Online“ (tekstinių ir balsinių komunikacijų ir bendradarbiavimo realiu laiku įrankis). Ne visas minėtąsias paslaugas mes išbandėme patys, kadangi komandinio darbo galimybėms apžvelgti testuotojų būtų gerai turėti daugiau nei vieną. Nepaisant to, kai kuriuos aspektus vėliau apžvelgsime remdamiesi tiek gamintojo pateikiama informacija, tiek ir kai kuriomis internete esančiomis rimtesnėmis apžvalgomis. Beje, „Team Site“ nėra vienintelis puslapis, kurį galima redaguoti. Administratoriai, pasinaudodami „SharePoint“ įrankiais, gali sukurti vidinius arba viešai prieinamus internetinius puslapius, kuriuose paslaugos naudotojai gali talpinti reikiamus dokumentus, rašyti blog'us, diskutuoti forumuose, pildyti įvairias formas ir t.t. Tokiems internetiniams puslapiams kurti taip pat yra numatytas šablonų rinkinys. Be abejo, labai norėjosi išbandyti galbūt paprastesnes, tačiau dažniausiai naudojamas funkcijas, be kurių iš vis neįsivaizduojamas darbas su „Microsoft Office“ paketu. Taigi grįžtame į „Home“ langą ir pasirenkame teksto redaktorių „Word“. Programa mums iš karto pasiūlo sukurti naują failą, pagal nutylėjimą numatytas .docx failo plėtinys, kurio šiame etape pakeisti neišeis. Vėliau galimybės pakeisti failo plėtinį taip pat neradome. Tai problemos nesudaro, jei netenka susidurti su senesnes „Microsoft Office“ versijas naudojančiais asmenimis, bet galimybė saugoti .doc formatu nepamaišytų. Galbūt pastarasis formatas „Microsoft“ planuose iš vis „numarintinas“, tad tokiu atveju jo nebuvimas – logiškas žingsnis. Pasirenkame norimą failo pavadinimą, spaudžiame „OK“. Prieš akis atsiveria „Word“ teksto redaktoriaus langas, kuriame iškart galime naudotis norimomis teksto redagavimo funkcijoms. Tenka pripažinti, jog vartotojo sąsaja itin panaši į stacionariesiems kompiuteriams skirtą „Office“ versiją - ta pati meniu struktūra, labai panašios teksto formatavimo galimybės, pastraipų ir eilučių parametrų keitimo įrankiai, iškart paruoštų teksto formatavimo stilių asortimentas. Tie, kurie yra pripratę prie standartinių „Office“ programų, tikriausiai pareikš, jog stebuklų čia nėra, tačiau palyginus „Office365 Word“, tarkime, su „Google Docs“ tekstiniu redaktoriumi (kurį esame jau ne kartą bandę), gerokai gausesnis naudotojui skirtų įrankių asortimentas čia akivaizdus. Pastebėjome ir itin malonią „smulkmeną“ - gerai pažįstamą funkciją „Spelling“, su kuria galima patikrinti, ar rašomame tekste nėra klaidų. Paspaudus mygtuką „Set Proofing Language...“ atsiveria kalbų sąrašas, kuriame galime rasti ir lietuvių kalbą. Malonu, kad „Microsoft“ šį naudingą įrankį perkėlė ir į internetinę „Office“ versiją. Detaliau šio funkcionalumo ypatumų netikrinome, tačiau kaip ir bet kurioje automatiškai veikiančioje programoje klaidų pasitaiko - ypač tikrinant rašybos niuansus, linksnių suderinimą, sintaksę, tad rašydami svarbius dokumentus, galimai likusias klaidas papildomai patikrinkite ir patys. Pereiname prie internetinės „Excel“ versijos. Šia skaičiuokle taip pat galima atlikti visas mums įprastas funkcijas. Tiesa, labiau pažengę vartotojai gali pasigesti sudėtingesnių grafinės informacijos apipavidalinimo funkcijų, duomenų analizės posistemių, kurias galima rasti pilnoje „Microsoft Office Excel“, tačiau duomenų įvedimas, jų pertvarkymas naudojant formules, duomenų vaizdavimo formatų tvarkymas veikia nepriekaištingai. Informaciją vaizduoti grafikais taip pat galima, naudotojams siūlomas standartinis „Excel“ grafikų rūšių asortimentas, įskaitant stulpelines, apskritimines diagramas ir skirtingus jų potipius. Internetinėje „Excel“ versijoje taip pat numatyta praktiškai naudinga funkcija - galimybė parsisiųsti tik tekstinius lentelės duomenis, be formulių, tik su teksto formatavimo nustatymais. Ši funkcija pavadinimu „Download a Snapshot“ pravers tais atvejais, kai failą reikia persiųsti tiems asmenims, kuriems nėra aktualu (arba nenorima perduoti skaičiavimo algoritmų) gilintis į duomenų apdorojimo lentelėse principus ir kuriems reikšminga tik „švari“ tekstinė informacija. Prezentacijoms kurti skirta programa „Power Point“ taip pat įtraukta į „Office365“ sudėtį. Bazinius poreikius šis įrankis tenkins puikiai - skaidrėse galėsite įterpti vaizdinius, grafinius elementus, tekstą, keisti teksto parametrus. Bet jei mėgstate savas prezentacijas „pagražinti“ sudėtingesniais animacijos efektais, keisti atskirų elementų spalvinius parametrus, be įprastinės „Microsoft PowerPoint“ versijos neapsieisite. Tuo tarpu „Office365“ alternatyva pravers tuo atveju, jei reikalingas paprastas, tačiau efektyvus komandinio darbo galimybę užtikrinantis įrankis, kadangi naudojantis šia programa tą pačią prezentaciją galės kurti keli asmenys vienu metu. Ketvirtoji „Office365“ programa „OneNote“ yra daugiau universalaus pobūdžio. Tai - savotiška užrašinė, kurioje galima patalpinti reikiamą informaciją, įterpti prezentacijas, nuotraukas, garso ar vaizdo įrašus, susieti tarpusavyje skirtingą informaciją ir vėliau patogiai ją rasti pagal raktinius žodžius. Šios programos funkcionalumas pravers ir tiems, kuriems būtina turėti „kolektyvinio“ redagavimo galimybę. Pavyzdžiui, vienas žmogus patalpina jam tikusios informacijos fragmentą, kiti šią informaciją gali redaguoti, priskirti žymes, svarbumo etiketes ir t.t. Mūsų nuomone, tikrai dėmesio verta „OneNote“ savybė yra funkcija „Page Versions“ - programa automatiškai saugo ir ankstesnes redaguojamų dokumentų versijas, tad jei nesate tikri, jog jūsų ar kito autoriaus padarytas pakeitimas teisingas ar reikšmingas, visada galite sugrįžti prie ankstesniojo varianto. Įdomu ir tai, jog keliems autoriams darant pakeitimus vienu metu, programa dešiniajame šone automatiškai pažymi vietas, kurias redagavo skirtingi tai pačiai komandai priklausantys „Office365“ naudotojai.

Pabaigai palikome apžvelgti internetinę programos „Outlook“ versiją. Jeigu mėgstate naudoti šią programą elektroniniam paštui tvarkyti, „Office365“ esantis jos variantas turėtų jums tikrai patikti. Vertinant visų apžvelgtų programų funkcionalumą, „Outlook“ ko gero yra artimiausia jos originaliam variantui, įtrauktam į „Microsoft Office“ paketą. Čia turėtumėte rasti viską, ko gali prireikti, tvarkant elektroninį paštą: katalogų sistemą, įvairias laiškų rūšiavimo ir grupavimo funkcijas, kalendorių, kontaktų knygelę. Čia taip pat palaikoma pokalbių realiu laiku funkcija, kurios pagrindas - komunikacijų realiu laiku sistema „Lync“.

Reiktų paminėti ir tai, jog „Lync“ nėra tiesiog susirašinėjimas įprastiniame „messenger'yje“. Gamintojo teigimu, pasinaudojant „Lync“, galima organizuoti internetines vaizdo konferencijas, prezentacijas, naudotis darbastalio „perdavimo“ funkcija (angl. desktop sharing). Interneto portale pcmag.com pateikiama „Office365“ apžvalga taip pat mini kai kurias išskirtines „Lync“ savybes, iš kurių norėtųsi paminėti „Conversations Analyzer“ ir „Conversation Translator“. Pirmoji funkcija gali atlikti atskirų paslaugos naudotojų tekstinių pranešimų analizę pagal tam tikrus raktinius žodžius. Raktinius žodžius administratorius gali keisti. Pritaikomumas gal ir nėra akivaizdus, tačiau naudos tikrai suteikia: pavyzdžiui, įmonės vadovai gali analizuoti kolektyve vyraujančias nuotaikas kokio nors projekto ar produkto atžvilgiu; tereikia tik fantazijos raktiniams žodžiams susigalvoti. Tuo tarpu „Conversation Translator“, kaip ir sako pats pavadinimas, bet kokį „Lync“ tekstinį pranešimą išvers į reikiamą užsienio kalbą. Įdomu ir tai, jog „Lync“ gali transliuoti 360 laipsnių panoraminį video konferencijos vaizdą – žinoma, su sąlyga, jog turite pakankamą skaičių internetinių vaizdo kamerų.

Kalbant apie „Outlook“ paketą, reikėtų gerokai pasistengti, norint rasti rimtesnių skirtumų tarp „Office365 Outlook“ ir „Outlook 2010“ versijos. Iš esmės ta pati grafinė sąsaja, tas pats funkcionalumas, išskyrus tai, jog su „Office365“ viskas vyksta tiesiai internete. Administratoriai čia gali smulkmeniškai valdyti ne tik vartotojo galimybes naudotis „Outlook“, bet ir valdyti „Office365“ pakete įtrauktą pašto serverį „Exchange Online“. Galima keisti elektroninio pašto dėžučių dydį, archyvavimą, telefono ar internetinių balso komunikacijų galimybę. Vartotojams galima netgi priskirti „roles“; šioms grupėms priskirti asmenys gali atlikti tam tikrus bendrus konkrečiai paslaugos naudotojų grupei veiksmus, pavyzdžiui, keliose pašto dėžutėse atlikti paiešką pagal leistinus bendrus kriterijus, keisti individualios pašto dėžutės konfigūracijos parametrus ir panašiai. Patogu yra tai, jog „Outlook“ aplinka yra palyginti nesunkiai pertvarkoma. Pavyzdžiui, kalendoriaus elementų išdėstymo būdas parenkamas paspaudžiant reikiamas piktogramas, o visoje aplinkoje naudojamus spalvinius derinius (spalvines temas) galite pasirinkti per meniu „Options“. „Outlook“ kalendoriaus funkcionalumas išties aukšto lygio: veikia lanksti priminimų ir dienotvarkės sudarymo sistema, numatyti skirtingi kalendoriaus vaizdavimo būdai. Įterpus į kalendorių kokio nors planuojamo įvykio aprašymą, automatiškai galima išsiųsti pakvietimus norimiems asmenims. Prieš pateikdami apibendrinimą, dar norėtume apžvelgti kai kurias „Office365“ galimybes, kurios nebetilpo į ir taip jau „išsipūtusią“ apžvalgą. Kaip jau minėjome anksčiau, esminė „Office365“ idėja - komandinis darbas ir integracija su pagrindiniais „Microsoft“ produktais. Kaip suprasti išsireiškimą „komandinis darbas“? Tai - galimybė kartu rengti dokumentus ir matyti vienas kito įterpiamą informaciją, rengti nuotolinius susitikimus, daryti prezentacijas, dalintis dokumentais ar kita informacija. Su„Office365“ galimybės dirbti komandose dar išsiplečia. Ši paslauga gali būti sėkmingai integruota su sudėtingais aukšto lygio produktais, kaip jau minėtasis „Exchange“ serveris, kurį didelės kompanijos naudoja darbuotojų ir atskirų kolektyvų kalendoriams, darbotvarkėms valdyti, įmonės ištekliams skirstyti (pvz., rezervuoti sales susitikimams, bendro naudojimo automobilius, įmonės turimą inventorių (vaizdo kameras, reklaminę medžiagą ir pan.), tarpusavio veiksmams koordinuoti. Pavieniai šie sprendimai nėra pigūs ir todėl dažnai užkerta kelią smulkesnėms įmonėms pasiekti tą patį produktyvumo ir funkcionalumo lygį. Tuo tarpu „Office365“ yra palyginti gerokai mažiau kainuojantis sprendimas, su kuriuo be didelių pradinių investicijų bet kuris pradedantis verslininkas ar skirtingo profilio organizacijos gali ne tik išbandyti, bet ir sėkmingai savo veikloje panaudoti jau ne pirmus metus rinkoje esančius komandinio darbo ir komunikacijų valdymo įrankius. Kaip šiuos sprendimus padėtų įgyvendinti „Office365“, kompanija „Microsoft“ pateikė ir grafinį vizijos variantą.

Ar tikrai viskas veikia taip, kaip galima tikėtis iš pirmųjų įspūdžių ir „Microsoft“ pateikiamos informacijos – tikrai negalime garantuoti, mat tuo įsitikinti reiktų ne vienos apžvalgos, o sistemingo ir ilgalaikio produkto naudojimo įmonės veikloje. Galbūt tuo susigundysime – tokiu atveju dar ne kartą rašysime apie šio paketo privalumus ir trūkumus.

Apibendrinimas

Kaip jau rašėme apžvalgos pradžioje, mus labiausiai domino „Office365“ galimybės ir funkcijos, kurios suteikiamos vartotojams, o ne palyginimas su konkurentų produktais, tad „pliusų“ ir „minusų“ nebus ir šiame apibendrinime. Juos palikime kitoms šių produktų apžvalgoms.

Tačiau vien pagal galimybių gausą panašu, jog „Office365“ ateityje turėtų tapti rimtu rinkos „žaidėju“. Žinoma, tuose segmentuose, į kuriuos „Microsoft“ ketins orientuotis. Mat mokama paslauga tikrai nesugundys pavienių naudotojų, o ir labai taupiai lėšas skirstančios įmonės turės rimtai pasverti ar joms reikia dar vieno mokamo produkto. Na, o jei „Microsoft“ nuspręs labiau išpopuliarinti paslaugą, turbūt galima tikėtis ir nemokamo „Office365“ plano, kad ir su sumažintu funkcionalumu.

Kita vertus, „Microsoft“ oficialiai garantuoja 99.9% paslaugos pasiekiamumą (angl. uptime) ir tai turėtų traukti stabilaus verslo atstovus, kuriems paslaugos kokybė yra svarbiau už simbolinę jos kainą. O ar orientacija į verslo segmentą pasiteisins, turėtume pamatyti netolimoje ateityje.

Dar vienas neabejotinas „Office365“ privalumas yra tas, jog paslauga labai glaudžiai integruota su visu „Microsoft Office“ programų paketu, „Lync“, „Exchange“, „SharePoint“ paslaugomis, ir tuo pačiu užtikrina vadinamosios „debesų kompiuterijos“ (angl. „cloud computing“) galimybes - duomenų saugojimą internetiniuose „Microsoft“ serveriuose ir naudojimąsi programomis vien tik interneto naršyklės pagalba. Iš esmės, vienintelis dalykas, kurio reikia norint patogiai dirbti su „Office365“, yra patikimas interneto ryšys, kadangi dingus ryšiui, galėsite naudotis tik kompiuteriuose įdiegtomis programomis. Tačiau šis trūkumas yra bendras visai „debesų“ kompiuterijai.

Iš kitos pusės, šia paslauga gali susidomėti ir pradedantys verslininkai ar jau veikiančios įmonės, kurios dar neapsisprendė su kokiomis ofiso programomis vykdys savo veiklą, ir neturi susidariusios konkrečios nuomonės, ką naudingo galima pasiekti naudojant internetinius kolektyvinio darbo įrankius. Verslo praktikoje piratinių programų beveik neliko – įmonės pereina arba prie nemokamų, bet riboto funkcionalumo, arba prie žinomų ir mokamų programų. Šiuo atveju galimybė už nedidelį mokestį gauti prieigą prie visos reikiamos programinės įrangos yra svarstytina - ir ne tik todėl, kad tai yra alternatyva jau seniai egzistuojančiam „Office“, bet ir dėl to, kad nebereikia rūpintis nei programų diegimu kompiuteriuose, nei jų atnaujinimu, nei aptarnavimu. Vienintelis rūpestis – kokybiškas interneto ryšys, kuris Lietuvoje keblumų paprastai nekelia. Be to, gali sugundyti ir patogumą bei didesnį darbo efektyvumą užtikrinanti galimybė komunikuoti tekstiniais pranešimais ir balsu (naudojantis „Lync“) su kitais „Office365“ naudotojais; Šios priemonės kai kada gali būti net ir patogesnės už tarp įmonių darbuotojų populiarėjančias „Skype“ konferencijas. Be abejo, dėmesio vertos ir komandiniam darbui valdyti numatytos „SharePoint“ ir „Outlook“ priemonės.

Taigi, pereiti ar ne prie „Office365“ paketo - kiekvieno asmeninis reikalas, mat daug kas priklauso ir nuo konkrečių prioritetų ir įpročių, bet bent jau išbandyti šią paslaugą tikrai verta, ypač kai tam yra numatyta ir nemokama galimybė. O gal kas iš skaitytojų jau ilgesnį laiką dirba su šiuo paketu ir turi asmeninių pastebėjimų? Jie labai laukiami komentaruose!

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (3)

Susijusios žymos: