„Microsoft“ paieškos variklis atsiliko nuo rusiškojo „Yandex“ (5)
Rusijoje sukurtas paieškų variklis „Yandex“ pagal apdorojamų užklausų kiekį aplenkė „Microsoft Bing“ ir tapo ketvirtu pagal populiarumą paieškų varikliu pasaulyje – tokius duomenis pateikia bendrovės „comScore“ ataskaita „qSearch“.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Šios ataskaitos duomenimis, pirmaujantis paieškos variklis yra „Google“, apdorojantis 62 proc. visų paieškos užklausų, antri – kinų „Baidu“ (8,2 proc.), treti - „Yahoo“ (4,9 proc.), ketvirti „Yandex“ (2,6 proc.) ir penkti - „Bing“ (2,5 proc.), rašo wsj.com tinklaraštinkas Nickas Claytonas.
Į populiariausių pasaulyje paieškos variklių dešimtuką „Yandex“ įsibrovė 2007 metais. Pirmą kartą „Microsoft Bing“ atsiliko nuo „Yandex“ 2012 metų lapkritį, kai amerikiečių svetainė buvo naudojama paieškai 4,48 mlrd. kartų, o „Yandex“ - 4,62 mlrd. kartų, nors vertinant procentiškai jų rinkos dalis buvo panaši – po 2,5 proc. Gruodį „Yandex“ padidino atotrūkį iki 0,3 procentų.
Tiesa, „Microsoft“ gruodį patraukė kur kas daugiau unikalių vartotojų (268,6, lyginant su 74,4 mln.) – o tai reiškia, kad „Yandex“ vartotojai yra ištikimesni savo mėgstamam paieškos varikliui ir aktyvesni.
„Yandex“ greito augimo priežastis – sparti interneto plėtra Rusijoje. Toje rinkoje „Yandex“ yra dominuojantis paieškų variklis, gerokai lenkiantis „Google“ (62 proc. paieškų apdoroja „Yandex“, 26 proc. - „Google“). Rusiško paieškų variklio populiarumas didelis ir gretimose valstybėse – Kazachstane, Ukrainoje, Baltarusijoje. Populiari ir 2011 metais pristatyta svetainės versija Turkijai. Tuo tarpu angliška „Yandex“ versija nėra labai mėgstama vartotojų.
Įdomu tai, kad „Yandex“ nepardavinėja jokios programinės įrangos, kuri siūlytų naudoti šį paieškų variklį kaip pagrindinį – jie turi tik kelis naudingus vidinius produktus (kūrybingą mažmeninių kainų paiešką, nekilnojamo turto paiešką ir panašiai).