„Twitter“ žengė radikalų žingsnį su reklama: laukiama „Facebook“ ir „Google“ reakcijos ()
Socialinis tinklas „Twitter“ savo sistemoje nebeskelbs jokių politinių reklamų ir pareiškė, kad visos socialinių tinklų bendrovės suteikia reklamos skelbėjams nesąžiningą pranašumą, platindamos į tikslines auditorijas itin nutaikytas, klaidinamas žinutes.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Reklama internetu yra neįtikėtinai galinga ir labai veiksminga komerciniams reklamuotojams, ši galia įneša reikšmingos rizikos į politiką, kur ją galima naudoti paveikti balsams, nuo kurių priklauso milijonų gyvenimai“, – trečiadienį vienoje iš virtinės žinučių rašė „Twitter“ vadovas Jackas Dorsey, paskelbęs apie naująją politiką.
Socialinis tinklas „Facebook“ sulaukė kritikos, kai anksčiau spalį atskleidė netikrinsiantis, kiek politikų arba jų kampanijų skelbiamos reklamos atitinka tikrovę, todėl jiems faktiškai suteikiama galimybė toliau netrikdomai meluoti.
„Facebook“ generalinis direktorius Markas Zuckerbergas praeitą savaitę sakė JAV Kongresui, kad politikai jo socialiniame tinkle gali naudotis žodžio laisve.
Šis klausimas netikėtai iškilo rugsėjį, kai „Twitter“, kartu su „Facebook“ ir „Google“, atsisakė pašalinti JAV prezidento Donaldo Trumpo kampanijos klaidinamą vaizdo reklamą, nukreiptą prieš buvusį viceprezidentą Joe Bideną – šiuo metu pirmaujantį demokratų kandidatą į valstybės vadovo postą.
Kita demokratų kandidatė – senatorė Elizabeth Warren – atsakydama paskelbė per „Facebook“ reklamą, nutaikytą prieš M. Zuckerbergą. Joje buvo klaidingai tvirtinama, kad M.Zuckerbergas palaikė D.Trumpo perrinkimą, bet senatorė pripažino, kad sąmoningas klaidinamos informacijos skelbimas buvo būtinas problemai pabrėžti.
Kritikai ragino „Facebook“ uždrausti bet kokias politines reklamas. Tarp jų yra televizijos CNN vadovas Jeffas Zuckeris, neseniai pareiškęs, kad socialinio tinklo politika leisti platinti melą yra „visiškai absurdiška“, taip pat parekomendavęs „Fecebook“ atsiriboti nuo 2020 metais vyksiančių prezidento rinkimų, kol bus sugalvotas koks nors geresnis sprendinys.
„Google“ ir „Facebook“ kol kas nekomentavo pakeistos „Twitter“ politikos.
Pasak J.Dorsey, jog bendrovė pripažįsta, kad reklama per socialinius tinklus, kitaip negu kiti kanalai, suteikia nesąžiningą pranašumą nukreipiant skelbimus tiksliniams vartotojams. Jis pabrėžė, kad naujasis sprendimas su žodžio laisve nesusijęs.
„Esmė – kad mokama už pasiekiamumą. Ir mokėjimas, kad politinių kalbų pasiekiamumas būtų didesnis, sukelia reikšmingų padarinių, su kuriais mūsų dienų demokratijos infrastruktūra gali būti nepasiruošusi susitvarkyti, – sakoma „Twitter“ vadovo žinutėje. – Verta žengti atgal, kad išspręstume šią problemą.“
„Twitter“ šiuo metu leidžia tik sertifikuotoms kampanijoms ir organizacijoms skelbti politines reklamas kandidatų ir projektų vardu. Pagal naująją tvarką abiejų tipų politinės reklamos bus uždraustos.
Bendrovė nurodė, kad bus daroma kai kurių išimčių – pavyzdžiui, skelbimams, raginantiems rinkėjus aktyviau balsuoti. Naujoji tvarka bus išsamiai išdėstyta taisyklėse, kurias planuojama paskelbti lapkričio 15 dieną.
Jungtinėse Valstijose iš politinės reklamos daugiausiai uždirba televizija.
Naujoji „Twitter“ politika įsigalios nuo lapkričio 22 dienos.