Sveikatai skirti žaidimai tampa svarbiu verslu (8)
Anksčiau buvo manoma, kad videožaidimai sąlygoja didėjantį nutukimą, tačiau dabar medicinos pramonė gina šiuos žaidimus. Vyriausybės departamentai siekia juos naudoti sveikatos gerinimui.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Žaidimus, tokius kaip kompanijos „Electronic Arts“ sukurtas „EA Sports Active“ arba „Nintendo“ sukurtas „Wii Fit“, gali žaisti įvairių amžiaus grupių žaidėjai. Žaidimų kūrėjai ir investuotojai šiame klestinčiame segmente ieško naujų pavadinimų. Netrukus pasirodysiančiame žaidime „Butt Kicker“ žaidėjai kovos prieš cigaretes, o žaidimo „Karate Bears“ žaidėjai galės susipažinti su karate pratimais – jie naudos į judesius reaguojančiu „Wii“ valdikliu.
Susidomėjimą šiais žaidimais rodo ir penktoji kasmetinė Sveikatai skirtų žaidimų konferencija, kurioje šiemet dalyvaus net 390 žmonių, nors anksčiau jų buvo vos 100. Konferencijos dalyviai apima kūrėjus, investuotojus ir medicinos ekspertus. Svarbu pažymėti, kad daugelyje kitų konferencijų dalyvių skaičius sumažėjo 40 procentų. „Sveikatos apsaugai JAV skiriama 18 proc. BVP, taigi, ilgalaikėje perspektyvoje žaidimai, skirti sveikatos gerinimui, yra, galbūt, didžiausias sektorius visoje žaidimų rinkoje, - sakė Sveikatai skirtų žaidimų projekto organizatorius Ben Sawyer. – Jeigu sudėtume 18 mėnesių „Wii Fit“, „EA Sports Active“, „Dance Dance Revolution“ bei kitų žaidimų pardavimus, gautume gana įspūdingą skaičių – 2 milijardus dolerių“.
„Joan Ganz Cooney“ centro, skatinančio vaikų mokymosi inovacijas, direktorius Michael Levine neseniai pateikė ataskaitą, kurioje apžvelgiama, kaip skaitmeniniai žaidimai gali teigiamai įtakoti šviečiamąjį vaidmenį sveikatos apsaugoje.
„Baltieji rūmai turėtų pradėti nacionalinę iniciatyvą, skatinančią pasitvirtinusių žaidimų tyrimus ir plėtojimą“, - teigė jis. „Robert Wood Johnson“ fondas, kurio tikslas – pagerinti visų amerikiečių sveikatą ir sveikatos apsaugą, taip pat ragina įsitraukti į prezidento, Kongreso ir federalinių agentūrų remiamą kampaniją, kuria siekiama tėvus, mokytojus bei sveikatos priežiūros specialistus supažindinti su teigiama žaidimų įtaka.
„Valstybės pareigūnai turėtų paskatinti mokyklų technologijų pareigūnus ieškoti inovacijų, tokių kaip žaidimai „Dance Dance Revolution“ bei „Wii Fit"“. Tokiu būdu galima išplėsti fizinį ugdymą bei visapusišką švietimą sveikatos srityje“, - sakė sveikatai skirtų žaidimų tyrimų steigimo direktorius Debra Lieberman.
Sveikatai skirtų žaidimų konferencijoje parodoma, kaip videožaidimus gali panaudoti gydytojai ir pacientai. Rimtų žaidimų kūrėjas „Virtual Heroes“ kuria naują pirmojo asmens šaudyklės „Re-Mission“, kuri nuo 2006 metų buvo išplatinta vėžiu sergantiems pacientams 81 valstybėje, tęsinį.
„Mes remiamės esama koncepcija ir bandome padidinti linksmumą. Mes stengiamės sukurti gyvesnę ir džiugesnę aplinką, - sakė „Virtual Heroes“ vadovas Jerry Heneghan. – Žaidėjai valdys pagrindinį herojų Roxy, kuris kovos su vėžiu ir padės šia liga sergantiems pacientams“. Be to, „Virtual Heroes“ atnaujina „HumanSim“ technologiją, kurią virtualiam slaugių mokymui naudoja „Duke“ medicinos centras. Jerry Heneghan tvirtino, jog jis tikisi, kad ši programinė įranga paskatins žaidėjus susidomėti karjera sveikatos apsaugos srityje.