Paneigiame mitus apie žiemines padangas  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Važiuoti su žieminėmis padangomis yra mažiau patogu

Vos prieš keliolika metų žieminių padangų keliamas triukšmas buvo tikra problema. Tai daugiausia lėmė gana agresyvaus ir aukšto protektoriaus naudojimas, kuris riedant asfaltu tiesiog kėlė triukšmą.

 

Skirtumai nuo vasarinių padangų siekė net 6-8 decibelus. Šiandien žieminių padangų gamybos technologija taip pažengusi į priekį, kad daugelio žieminių padangų triukšmo lygis prilygsta gerų vasarinių – 70-72 dB.

Kai kuriems žmonėms 1 dB skirtumas jau yra didelis, tačiau yra ir vasarinių padangų, kurios gali būti triukšmingesnės nei vidutinės žieminės.

Žieminės padangos turėtų būti siauresnės

Anksčiau buvo manoma, kad žieminės padangos turi būti daug siauresnės nei vasarinės. Tam buvo priežastis – dėl siauresnių padangų slėgis pasiskirstė mažesniame plote, todėl jos geriau veikė ant sniego ir ledo. Sukibimas buvo tiesiog geresnis, o slysti buvo sunku dėl to, kad taškinis slėgis ant protektoriaus blokų buvo didesnis.

Tačiau šiuolaikinės žieminės padangos yra technologiškai taip pažengusios, kad sukibimo praradimo problema išsprendžiama naudojant atitinkamą gumos mišinį ir protektoriaus formą, todėl padangos gali būti tokio pat pločio kaip vasarinės.

Siauros žieminės padangos vis dar naudojamos, pavyzdžiui, WRC raliuose. Jos populiarios ir Skandinavijoje, tačiau dėl paprastos priežasties – žieminės WRC arba skandinaviškos žieminės padangos yra dygliuotos, o tai reiškia, kad į protektorių įsukti dygliai pagerina sukibimą. Todėl nereikia daryti padangų platesnių.

 

Nors šiandieninės žiemos ne tokios atšiaurios nei prieš keliolika ar keliolika metų, sniego mažiau, kelių būkle labiau rūpinasi kelių inžinieriai, o šiuolaikiniuose automobiliuose įdiegta daug efektyvių saugos sistemų, neverta nuvertinti geros žieminės padangos. Siekdami užtikrinti maksimalų saugumą, žiemines padangas turėtume uždėti ant visų keturių ratų ir įsitikinti, kad jos yra tinkamos būklės – svarbu amžius ir protektoriaus gylis.

Alternatyva vis dar yra sezoninės padangos, kurios pastaraisiais metais taip pat žengė didelį žingsnį į priekį ir veikia daug geriau bet kokiomis sąlygomis nei prieš keliolika metų. Važiavimas vasarinėmis padangomis žiemą kelia rimtų problemų, nesvarbu, ar turime visureigį, keturiais ratais varomą automobilį, ar laikome save puikiu vairuotoju.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(2)
(10)
(-8)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()