Kur geriausia sėdėti lėktuve? Tai yra saugiausios vietos  ()

Skrendate ir galvojate, kur geriausia sėdėti? Daugelis iš mūsų vadovaujasi patogumu, bet ar kada pagalvojote apie saugumą?


Boeing 737-300
Boeing 737-300
© GFDL, CC BY 3.0 | https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lufthansa_Boeing_737-300_%28D-ABXN%29_01.jpg

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pasirodo, ne visos lėktuvo vietos yra vienodai saugios. Aviacijos avarijų statistika ir analizė atskleidžia stebinančius faktus apie saugiausias ir mažiausiai saugias zonas laive. Kurios sėdynės suteikia didžiausią galimybę išgyventi avarijos atveju?

Rinkdamiesi vietą lėktuve atsižvelgiame į įvairius dalykus: kiek norime išleisti, ar norime jaustis patogiai, ar norime greitai išlipti iš lėktuvo, ar bijome turbulencijos, o gal norime būti šalia skrydžio palydovų. Prieš renkantis konkrečią vietą, verta pagalvoti, kas mums yra svarbiausia, kad kelionė būtų kuo malonesnė.

Dažnai kyla klausimas: ar geriau sėdėti lėktuvo priekyje ar gale?

Kodėl verta rinktis vietą lėktuvo priekyje?

Sėdėjimas lėktuvo priekyje turi savo pliusų ir minusų. Privalumas, be abejo, yra greitesnis išlipinimas nusileidus – tai svarbu, kai turime mažai laiko persėsti į kitą lėktuvą.

Be to, priekyje yra mažiau turbulencijos, kurią įvertins žmonės, kurie blogai ją toleruoja.

[Vokietija] Net 529€ pigiau! Mobili elektros energijos stotelė - super kompaktiška, greitieji įkrovimai, tarnaus 10+ metų (Video, „DaranEner NEO300 PRO“)
6496 2

Nuostabi kaina

Iš Vokietijos greitas ir saugus pristatymas

Sutvarkyti visi mokesčiai

Ribotas kiekis

Išsamiau

Priekyje sėdintys keleiviai taip pat lengviau kontaktuoja su įgula, o tai praverčia, kai mums reikia pagalbos ar informacijos.

Kita vertus, priekyje gali būti triukšmingiau kylant ir leidžiantis. Ir dažniausiai už šias sėdynes tenka mokėti daugiau, ypač verslo ar premium klasėse, tačiau net ir pigių skrydžių bendrovės dažnai prideda mokestį už vietą priekyje.

Kodėl verta rinktis vietą lėktuvo gale?

Sėdynės lėktuvo gale paprastai yra pigesnės, o tai yra geras pasirinkimas tiems, kurie nenori daug išleisti bilietui. Dažnai nutinka taip, kad gale yra daugiau laisvų vietų, todėl yra tikimybė, kad niekas šalia mūsų nesėdės ir turėsime daugiau vietos.

Įdomu tai, kad statistika rodo, kad avarijos atveju galinė lėktuvo dalis yra statistiškai saugesnė.

Tačiau minusas yra tas, kad turbulencija labiau jaučiama gale. O nusileidus tenka ilgiau laukti, kol išlipsite iš lėktuvo, o tai gali būti varginanti, jei turite mažai laiko persėsti.

Kur geriausia sėdėti lėktuve įvykus nelaimei?

 

Lėktuvų avarijų tyrimo analitikai išnagrinėjo kelias dešimtis skirtingų tokio tipo įvykių.

Saugiausios yra kelios galinės lėktuvo eilės, kuriose mirtingumas siekia 32 %, o pasirinkus vidurines šio sektoriaus sėdynes – 28 %.

Centrinėje salono dalyje esančiose sėdynėse mirtingumas siekė 44 %.

Tęsinys kitame puslapyje:




Geriausias pavyzdys – „Azerbaijan Airlines“ skrydis J2-8243. Lėktuvas sudužo gruodžio 25 dieną Kazachstane netoli Aktau. 38 žmonės žuvo, bet 29 keleiviai, daugiausia sėdintys gale, išgyveno per avariją. Kai kurie iš lėktuvo nuolaužų išlipo patys.

Kodėl lėktuvo galas yra saugesnis?

Mokslininkai nurodo keletą šios padėties priežasčių. Pirma, atsitrenkdamas į žemę lėktuvas dažniausiai nusileidžia nosimi, todėl priekiniai keleiviai tampa labiau pažeidžiami.

 

Galinėse sėdynėse sėdintiems žmonėms lengviau pasiekti avarinius išėjimus. Be to, keleiviai, sėdintys išilgai praėjimo koridoriaus, gali būti sužeisti dėl daiktų, krintančių iš viršutinių lentynų.

Ekspertai pastebi, kad trijų eilių vidurinėse sėdynėse sėdinčius keleivius saugo „natūralus buferis“, kurį sukuria abiejose jų pusėse sėdintys asmenys, todėl šios, atrodytų, mažiau pageidaujamos sėdynės yra saugiausios.

Tačiau verta pabrėžti, kad įvykus oro nelaimei aplinkybės ir avarinės situacijos pobūdis arba lėktuvo dydis turi didesnę įtaką išgyvenimo galimybėms nei keleivių užimta vieta.

2024 m. gruodžio 29 d. Pietų Korėjoje sudužus „Jeju Air“ lėktuvui „Boeing 737-800“ žuvo 179 iš 181 juo skridusių žmonių. Po avarinio nusileidimo lėktuvas dideliu greičiu rėžėsi į pylimą kilimo ir tūpimo tako gale ir užsiliepsnojo. Du įgulos nariai, buvę lėktuvo gale, išgyveno.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(10)
(0)
(10)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()